Forstoppelse

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Hjelp!!! Satt nettopp på do i 20 min og slet med å få ut avføringen :(
Begynte å blø og greier......
Hva kan jeg spise/drikke for å slippe å oppleve det igjen?
Biola har jeg ikke i hus :(

Svisker, rosiner, fiber, drikke mye, yoghurt, epler , laculose.. Mye som kan hjelpe men min erfaring er at man må finne ut hva som fungere for din fordøyelse.. For meg hjelper Biola, havregrøt, drikke mye, epler, veldig grove knekkebrød.

Svisker, rosiner, fiber, drikke mye, yoghurt, epler , laculose.. Mye som kan hjelpe men min erfaring er at man må finne ut hva som fungere for din fordøyelse.. For meg hjelper Biola, havregrøt, drikke mye, epler, veldig grove knekkebrød.
Tusen takk for tips :)
Jeg kommer til å prøve alt......

Ligg unna mye te/koffein, det er ikke gunstig for fordøyelsen. Og generelt drikk mye vann, det pleier å hjelpe.

Jeg sliter også med dette. Prøv også melkesyretabletter, for eks idoform. Lakris har også god effekt men vær obs på at det kan påvirke blodtrykk og ikke minst blodsukker. Men i nøden...
Jeg hadde så hard mage sist mandag at jeg faktis begynte å blø fra skjeden. Fikk litt noia!!! Men hadde takk og pris kontroll på sykehuset samme dag og nevnte det for legen som tok en ekstra sjekk nedentil og alt var bare bra. lykke til! Snart ferdig med denne fasen og snart normal fordøyelse!!

Jeg blir hard i magen av å spise brød så jeg holder meg til knekkebrød :) drikker biola hver dag, spiser svisker, bananer og pærer. Hvis jeg allerede har blitt så hard i magen at jeg ikke klarer å gå på do så tar jeg laktulose som man får kjøpt på apoteket :) det hjelper etter 1 dag eller 2 :)

Jeg bruker laktulose! Klarer ikke svelge det bart for det minner meg om glukosetesten, men tar litt oppi teen min (koffeinfri).

Aprikos, svisker, druer og rosiner hjelper mot forstoppelse. Eple, pære og blåbær gjør det værre. Det desverre bare det jeg vet.

I babymatavdelinga på butikken har de sviskesaft. Drikk ei eller to sånne små flasker for dag så blir det nok ordnings. ;)

Man skal visst ikke sitte så lenge på do selv om man har forstoppelse. Fikk tips om å "gi opp" etter Max 10 minutter. Blødning kan bety hemoroider, en naturlig konsekvens av hard mage, så det kan du behandle med salve.

Jeg drikker Biola naturell hver dag, det eneste som holder "systemet" i gang her :)

Sjokomelk gjør susen her om dagene, når jeg sliter med forstoppelse. ☺

Har også fått tips om å drikke kokt vann med sitron, for å flushe systemet. Med rett mengde sitron smaker det kjempegodt (jeg er veldig glad i sitron ;) )

Linfrø i ett glass vann la stå i 5-10
Min så drikk de hjelper

Jeg fikk anbefalt Laxoberal av min jordmor. Det er reseptfrie dråper som du drypper på tungen. Utrolig effektivt.
Jeg tar 4 -5 dråper hver dag, og holder dermed systemet godt i gang. Hvis jeg er litt hard i magen en dag tar jeg 7 dråper, og da går det unna dagen etter :)

Mye vann, fiber, bevegelse, sviske, Biola, laktulose (apotek)(for egen del hjelper også bittelitt kaffe)

Ta ekstra magnesium, det hjelper garantert.
Det kan ta litt tid før det hjelper, typ noen dager.
Kroppen trenger mye magnesium under svangerskapet og fødselen, og det er ikke farlig å ta for mye, for kroppen skiller det ut gjennom avføringen. :)

Havregrøt med svisker, eller revet eple funker på meg. En spiseskje med matolje om dagen gjør også uderverker :)

Back
Topp