Forstoppelse

babyliten

Forelsket i forumet
Oh lord, jeg sliter så voldsomt med magen for tiden. Får ikke ut noe, og jeg har bestandig spist sunt og variert, og bestandig hatt daglig dobesøk for akkurat denne jobben. Nå har jeg ikke fått ut noe på mange dager å magen gjør virkelig vondt. Kan jeg prøve klyster tror dere?

Oh lord, jeg sliter så voldsomt med magen for tiden. Får ikke ut noe, og jeg har bestandig spist sunt og variert, og bestandig hatt daglig dobesøk for akkurat denne jobben. Nå har jeg ikke fått ut noe på mange dager å magen gjør virkelig vondt. Kan jeg prøve klyster tror dere?
Jeg vil råde deg til å starte litt mer forsiktig. Prøve dulcolax stikkpille for eksempel. Om ikke det har effekt prøve microlax. Ellers ville jeg forebygget obstipasjonen ved å spise for eksempel svisker, aprikoser eller linfrø blandet i eks grøt, yoghurt etc. Ved inntak av linfrø/fiber bør man drikke mye vann, ellers kan det ha motsatt effekt. Du kan også ta en liten dose 15 ml dulphalac daglig i en periode det står på som værst ;) ellers har du noe som heter vi -siblin som også fungerer mest forebyggende, ikke prøvd selv så har ingen personlig erfaring. Men vet det brukes mot treg mage/obstipasjonstendens! Håper det går veien :)

Vann, godt moden banan, svisker (sviskemos), gå turer.. jeg er også ille plaget med forstoppelse, og jeg er full i sh*** og fjert -.-

Samme her!
Nettopp tatt klyster for hadde gått mer enn 7 daget uten noe,prøvd allt!
Så nå måtte jeg bare!Funket fint på meg og føler meg 100 ganger bedre

Håper det ikke er farlig da?
Ikke farlig med klyx, selv om man er gravid. Når det har gått en uke er det ikke sikkert annet ville fungert. Men sånn ellers er regelen å starte forsiktig og helst forebygge :)

Jeg har prøvd det meste og er veldig aktiv hver dag egentlig. Så sprøs om jeg må innom apoteket i morgen :)

Sliter veldig med dette jeg også, innmari ille :eek::confused:

Jeg har prøvd det meste og er veldig aktiv hver dag egentlig. Så sprøs om jeg må innom apoteket i morgen :)
Høres ut som du må ty til "sterkere saker" nå som det har gått så lang tid, ja. Ellers kan jeg tipse om knuste linfrø og mye vann. Knuste linfrø har mye bedre effekt enn hele. Du får kjøpt det i velassorterte matforetninger. Ble løsningen for meg i forrige svangerskap:) Lykke til!

Slitt veldig jeg også. Startet med jerntabletter ettersom nivået er litt lavt, og etter det så har jeg sluppet unna treg mage. Vet magnesium kan virke på samme måte, men så skal man vel ikke gå på hverken jern eller magnesium dersom man ikke har behov for ekstra tilskudd.

Lykke til:)

Slitt veldig jeg også. Startet med jerntabletter ettersom nivået er litt lavt, og etter det så har jeg sluppet unna treg mage. Vet magnesium kan virke på samme måte, men så skal man vel ikke gå på hverken jern eller magnesium dersom man ikke har behov for ekstra tilskudd.

Lykke til:)
Er nok fare for at jeg også må starte på jern tror jeg, skal inn å ta prøver på fredag. Gjorde det i forrige svangerskap også, men da var jeg ganske bra i magen og endte opp med steinhard mage av jerntablettene :-/ så håper jeg får noen litt snillere denne gangen.

Åhallo! Treg mage har eg hatt no i .. ja.. vel, vertfall fira veke!.. :p e ganske lei kan du sei!:p va sånn sist eg va gravid og.. ga seg heldigvis ittekvart :) men drakk sånt sukkerskit innimellom.. mest bare kvalmende! :o

Back
Topp