Forstoppelse

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hva er ditt beste tips mot forstoppelse (voksne)?

Dobbel jern tbl hverdag får ikke akkurat fart på magen..

aminoJern fra Ferrochel var det jeg gikk på. Var eneste som ikke ga meg hard mage og den lover nettopp dette, samt at den taes opp bedre i systemet enn vanlige jerntabletter og miksturer :) fåes på helsekost.

Hva er ditt beste tips mot forstoppelse (voksne)?

Dobbel jern tbl hverdag får ikke akkurat fart på magen..
Verdt å prøve :) utenom det, så funker overmoden frukt som pærer, svisker og aprikosmos, kaffe, lakris, biola eller activia, noen sverger til lactulose også.

Verdt å prøve :) utenom det, så funker overmoden frukt som pærer, svisker og aprikosmos, kaffe, lakris, biola eller activia, noen sverger til lactulose også.

De gammle triksene har jeg prøvd, tar også noen afføringspiller, men føler ikke de hjelper lengre.

De gammle triksene har jeg prøvd, tar også noen afføringspiller, men føler ikke de hjelper lengre.
Var ei som tok kombi, avføringspille og klystér. Det fungerte på henne :) ellers hjelper det litt med mosjon også. Har du prøvd en overdose med modne plommer?

Råder deg virkelig til å bytte jerntabletter :)

Var ei som tok kombi, avføringspille og klystér. Det fungerte på henne :) ellers hjelper det litt med mosjon også. Har du prøvd en overdose med modne plommer?

Råder deg virkelig til å bytte jerntabletter :)

Jeg bruker noen ekstra sterke, så er ikke bare å bytte.
Jeg skal bruke jerne tbl en stund, så det er ikke et midlertidlig problem.

Jeg bruker noen ekstra sterke, så er ikke bare å bytte.
Jeg skal bruke jerne tbl en stund, så det er ikke et midlertidlig problem.
Jeg fikk resept fra lege og skulle gå på de i 4 mnd, i samråd med han, så byttet jeg merke i og med at magen min ble helt på trynet. Tok blodprøver for å sjekke jern og ferritin nivå, og fant riktig dose på den andre pillen jeg endte på :) den taes bedre opp i systemet enn andre (som i at konsentrasjonen er høyere) og er mye bedre for mage. Så du kan jo høre med legen om du kan gjøre dette :)

Ellers vet jeg ikke altså.. det er det beste rådet jeg kan komme med.

Jeg fikk resept fra lege og skulle gå på de i 4 mnd, i samråd med han, så byttet jeg merke i og med at magen min ble helt på trynet. Tok blodprøver for å sjekke jern og ferritin nivå, og fant riktig dose på den andre pillen jeg endte på :) den taes bedre opp i systemet enn andre (som i at konsentrasjonen er høyere) og er mye bedre for mage. Så du kan jo høre med legen om du kan gjøre dette :)

Ellers vet jeg ikke altså.. det er det beste rådet jeg kan komme med.

Tusen takk for ditt råd, svigermor snakket om noe blomstergreier fra apoteket som var verdt å prøve.

Jeg anbefaler svisker og linfrø :-) evt. Kjøpe inn lactulose. Og i tillegg bør man passe på å få i seg nok vann og være i bevegelse.

Jeg er ikke lengre forstoppet, men har sinnsykt hard mage.
Hjalp litt å skifte jern tbl..

Linfrö ta 1-2 spiseskjed i ett stort glass vann la de stå i 5-10 min så dricker du det.

Jeg bruker hemofer jerntabletter og er fornøyd med de. Men må spise masse fiber. For meg hjelper det å drikke melk da kroppen alltid har reagert litt på det :-/ Kanskje ikke så lurt?

Back
Topp