Forstoppelse!

*lindaen12.juli*

Elsker forumet
Hei damer. Eg streve så enormt med forstoppelse etterfulgt av diaré.. Nåken andre som streve med da samma og har tips/råd/vink til korleis ein kan holda tarmane i gang... Er 8+0 i dag..
 
Jeg fikk i går tips på apoteket om å ta lactulose hver morgen.
 
Jeg fikk i går tips på apoteket om å ta lactulose hver morgen.
Måtte regne med å ta det en liten uke for å se resultater, og så fortsette på det så lenge man har problemer.
 
Denne gangen er det stikk motsatt m meg å selvom det er slitsomt å gå på do hele tiden så er det bedre enn forstoppelse. Men, sist slet jeg m hard og treg mage. Jeg fikk beskjed om å spise mye frukt og bær som feks kiwi og blåbær. Kiwi hjalp noe helt ekstremt på meg å magen var i gang hele svangerskapet så lenge jeg fikk i meg kiwi på morgenen ;-) Men det er jo selvsagt ikke sikkert det er sånn for alle.

Å ta lactulose om morgenen er ikke noe sjakktrekk hehe for man blir gående og fise som en mann resten av dagen :p Min erfaring hvertfall XD
 
Denne gangen er det stikk motsatt m meg å selvom det er slitsomt å gå på do hele tiden så er det bedre enn forstoppelse. Men, sist slet jeg m hard og treg mage. Jeg fikk beskjed om å spise mye frukt og bær som feks kiwi og blåbær. Kiwi hjalp noe helt ekstremt på meg å magen var i gang hele svangerskapet så lenge jeg fikk i meg kiwi på morgenen ;-) Men det er jo selvsagt ikke sikkert det er sånn for alle.

Å ta lactulose om morgenen er ikke noe sjakktrekk hehe for man blir gående og fise som en mann resten av dagen :p Min erfaring hvertfall XD

*løpe på butikken å kjøpe kiwi* :p
 
Uff! I feel you! Det har hjulpet litt for min del å drikke biola hver morgen og kveld, og vann resten av dagen, samt spise endel frukt og grønt :)
 
Hvis ikke så virker det faktisk m svisker hehehe :p stapp innpå med ganske mange også får du relativt rask virkning.
 
Jeg fikk i går tips på apoteket om å ta lactulose hver morgen.
Her har jeg prøvd å ta lactulose,spydde av den,men det er fordi jeg ikke klarer flytende medisin :p spyr av hostesaft å :p
 
Jeg holder orden på magen når jeg spiser møllerens lavkarbobrld noen ganger om dagen (hjemmebakst). Nå har jeg ikke orket å bake nytt brød, så nå er det nesten full stopp :(
 
Fekk eit tips! Eit glass iskaldt vatn kvar morning før noe annen føde! Det skal visst væra gull!
Da ska hvertfall ikkje stå uprøvd :)
 
Eg er sikkert einaste gravide som digger å være litt halvforstoppet. :p
Har slitt med irritabel tarm sida eg var 12, så normalt har eg dårlig/løs mage 1-5 dager i veka.
Under forrige svangerskap hadde eg 4-5 ganger på 9 mnd!! :p
 
Back
Topp