Forstoppelse

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Frøkna her har hat forstoppelse siden lørdag. Dvs hun klarte å presse ut to erter i å går. Hun hyler hver gang hun prøver å presse ut avføring så det gjør tydeligvis vondt, hun har også sovet urolig i natt.

Jeg har prøvd å massere magen, sykle med bena og varmt bad uten hel. Andre tips? Må få hjulpet henne asap.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har ikke slitt med det her, men har hørt at det hjelper med sviske eller aprikosmos. Eller maltekstrakt.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vi bruker malt i grøten og gir sviskesaft på flaske om det blir for ille. Vi slet med dattera husker jeg, og da fikk vi tips om å hjelpe ho litt med termometeret i stumpen om det ble for ille. Syns det var ekkelt, men etter en uke uten avføring så måtte vi bare... Masse lykke til
 
Malt har jeg prøvd.
Jeg skal lage sviskemos etterpå og forsøke det. Får så vondt av henne, presser og presser.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har hørt at matolje også kan hjelpe, hvertfall på litt større babyer. Det smører systemet. Bland inn litt i grøten hennes f.eks.
Banan har jeg hørt kan gi treg mage, så da bør hun ikke få det.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Her får frøken fryd malt i to flasker hver dag og aprikos/pære i grøten, da går det bedre.. men hun strever voldsomt! Når hun bare fikk erstatning trengte vi ikke noe, så den der grøten er ikke barebare!
 
Jeg lagde sviskemos å ga, blanda det også inn i grøten... Han pressa å pressa men kom ikke noe særlig før jeg satte han på do :p hadde bleia på å holdt han så klart. Men det funka veldig bra her da lillemann var hard i magen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fått sviskemos og fikk malt i flaska før hun sovnet nå.

Kom en stein hard klump i stad :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
ImageUploadedByBV Forum1407865202.262331.jpgImageUploadedByBV Forum1407865214.956662.jpg

Råd fra Apotek1, synes det står en del bra der.

Her fikk mini også plutselig forstoppelse etter et par uker med grøt, kom bare små "sauelorter" i et par dager, og han fikk en bitteliten rift ved endetarmsåpningen, så da ga jeg han forsiktig en liten dose av et miniklyx som jeg hadde liggende, da kom det ut masse. Etter det har jeg passet på å bruke malt og sviske i gode doser hver dag, ikke hatt tilbakefall enda :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bør man bruker sviskemos og malt hver eneste dag? Selv ved normal avføring, mulig et dumt spørsmål.

Jeg forsøker klyster i morgen om det ikke er bedring.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi fikk beskjed fra helsestasjonen her om å ha malt i alle flasker. Skulle begynne med en halv teskje, og øke til en hel ved behov. Nå spiser han et grøtmåltid per dag, og blander jeg også inn ei skje med malt. Da fungerer magen hans fint! :)
 
Kjenner at jeg gruer meg til bivirkningene av fast føde. Synes det er veldig greit med morsmelkbæsj som ikke lukter vondt.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Sniker litt. Vår lille er en mnd. I morgen og har hatt kronisk forstoppelse siden han ble født stakkars liten. Pappa'n hans er blitt ekspert på å få ut bæsj. Hos oss hjelper hverken malt, minifom, sykling, stimulering rundt endetarm eller laktulose. Han masserer først magen ganske bestemt før han presser bena hardt opp mot magen hans. Da presser lillemann og det tyter ut til slutt. Noen ganger er det veldig hardt. Får helt vondt i mammahjertet av å se at lillenurk har vondt, så blir overlykkelig hver gang han bæsjer.
 
I dag har vi hat to bæsjebleier med skikkelig hard bæsj.

Gav ekstra malt i flaska og sviskemos etter flaska. Sviskemos synes hun ikke er så digg.




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi bruker malt i hver flaske, å så gir jeg litt sviskesaf ( 100ml) en gang i blandt.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp