Forstoppelse :(

3gutterog1hemlighet.

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Er totalt forstoppa..... kjempe vondt i magen.. noen som har noen lure tips for få løsna??? Har prøvd alt føles det som.. Blir veldig fortvila :(

Lenge siden du har vært på do? Svisker er bra, yoghurt, mye aktivitet hjelper godt på. Hvis du har linfrø i skapet kan du ta et par spiseskjeer i yoghurten og la dem svelle litt før du spiser. Pære kan også hjelpe. Pass på at du får i deg mye væske, og mye grove kornprodukter. Har du eldre besteforeldre el noe i nærheten? De har ofte Duphalac/Laktulose i skapet, som er mildt avførende som du evt kan ta en spiseskje av ;) (ifølge felleskatalogen kan det tas av gravide)

Jeg har gått på Duphalac i 14 dager nå... ingen spesiell virkning. Drikker vann hele dagen, spiser feite ting og masse grove kornprodukter... har prøvd linfrø over en lengre periode, uten noen større virkning :( Det eneste jeg overhode ikke klarer å få ned er svisker... det vokser i munnen og nekter å skli ned i svelget....... Har vært på do ett par ganger de siste 14 dager, og da med kun noen harde små rådyrklumper:confused013dette sliter kjenner jeg.. Men takk for råd dere :)

Som sykepleier så har vi noe vi kaller for bomba:D Et glass pærekultura (må være pære) blanda med duphalac gjerne opp til 20-30ml på en gang og 10-15 dråper laxoberal:) Spør legen din om det er greit å ta laxoberal og evt. Hvor mye. Trur kanskje det er på resept, usikker. Da får du bæsja!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

I tillegg til alt du allerede gjør eller prøver så kan du prøve en microlax. :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg hadde forstoppelse en gang så ille at jeg måtte ringe legevakten. Da sa de at lakris og yoghurt ville hjelpe. Så da satt jeg på do og spiste lakris :p gikk ikke lange tia før det endelig løsna. Lykke til håper noen av rådene du har fått her funker.

Jeg tror ikke laxoberaldråper er på resept:)

Jaa

Jeg slet veldig med hemorider etter første fødsel og endte med å slite med å gå på do det neste året :( Har alltid en pakke med miniklyster i skuffa nå. Fungerer kjempegodt på meg. Pleier ta en dose hvis det går mer en 2 dager mellom hvert "do" besøk :)

Pærer eller appelsinjuice hjelper på meg iallefall:) funnet ut at min "craving"er appelsinjuice xD

Hele sist svangerskap gikk jeg på duphalac, og et par mnd etter av frykt for at d skulle stoppe opp igjen :p
Nå har jeg tatt en dose bare med 15 ml duphalac, og det tok ca en time før det "braket løs" hoho!!
Men har ikke tatt det etter da :) men duphalac fønker! ;)

Har du prøvd tørka aprikoser? Funker som fjell, men må spise endel ;) men jeg syns de er nyyyydelige da :)

Huff, er der selv 3gutterog1hemmelighet! Her får jeg gått på do altså, men det er ikke ofte... Er så vondt :( Sender masse klemmer til deg og håper at det snart blir bedre :)

Back
Topp