Forstoppelse

Hilde-Anita

Gift med forumet
Hva kan man gjøre/gi dem hvis de ikke får gjort fra seg??
Lucas har ikke bæsjet på snart tre dager og han ligger og plages! [:(]
Når skal man ta kontakt med lege ved slike tilfeller?
 
Svisker, massasje på magen...det er det jeg husker!
Ååå det er 10 år siden jeg hadde liten baby, men han var veldig plaget med å bæsje.
Så vi lærte oss magemassasje/fotene hos fysioterapaut, å gav han svisker i tillegg,
det funket bra det!

Kathrine
 
Hvordan får jeg gitt han svisker??
 
De har på baby glass (hadde i alle fall den gang),
sånne som var som en slags dessert (nype, fersken osv).

Det var den typen vi gav han!
 
Men siden han bare er 1 mnd,
så ville jeg ha snakket med lege FØRST!
 
Ok, takk! Får prøve det da!
Men det er ikke "farlig" å gi han det siden han er så liten?
 
Jeg vet ikke, men det er nåkk ikke farlig...
men hør med lege/helsesøster først!

Men det funket åsså for min gutt å ha han liggende naken på mage (på fanget eller stellebordet)
å stryke lett over ryggen å massere føttene hannes!
 
ok, takk skal du ha.
Får ringe helsekontoret å høre.
 
ja det va lurt [;)]

Lykke til...
håpe det blir masse bæsj lukt hos deg snart [:D]
 
du kan gi han sånn sviske saft utblanda med vann når han ert så liten,fikk selv beskjed om å gjøre det på helse stasjonen[:)] lykke til håper det komme seg[:)]
 
ammer du? i så fall kan det gå mange dager mellom avf..men han ska jo ikkje ha vondt da... men han skal trykke for å få av seg .
Gje sviske saft på tåteflaske,bland det med litt kokt vatn...
få høre korleis det går!!! lykke til
 
det fikk jeg også beskjed om- sviske eller malt, men det er ikke så lett når du ammer..men litt malt blandet med vann skal hjelpe masse:) lykke til
 
Er jo ikke uvanlig at det kan gå opp mot en uke før han bæsjer. prøv å ha litt olje på en q-tips å lirk forsiktig. Mest for å irritere litt, men jeg kan nesten garantere at han bæsjer da.[8|]
 
Snakket om akkurat dette med ei jordmor og helsesøster, de sa at det var helt normalt, de kunne faktisk gå opp til 14 dager uten å bæsje, men over den tiden skal man kontakte lege etter det jeg har hørt da..
 
Han har bæsjet opp til flere ganger daglig og plutselig ble det stopp.
Han hadde tydelig vondt i magen og plagdes. [:(]
Men i går løste det seg opp, bæsjet skikkelig når han låg og pratet med mormor på stellebordet. Ikke rart at han hadde vondt i magen så mye som han hadde samlet opp!
Men idag er det på'an igjen.. Har mageknipe.
 
Vetle får malt... Det er jo bare vitaminer, så det er ikke farlig! De trenger ikke si at det er normalt å gå 14 dager uten å bæsje, når du ser hvor mye som samler seg opp i løpet av bare 1 dag!!!! Ikke rart de gråter! Prøv selv... [&:] nå får Vetle 1 teskje malt i ca 7 flasker melk, og bæsjer som bare det! Og helst i ren bleie!!! [:D] eller når jeg har tatt den skitne bort fra stumpen... [&:]
 
Back
Topp