Forstoppelse...

Fargeklatten

Gift med forumet
Har så treg mage, kan gå opptil 5 dager før jeg får gjort nr 2, og jeg ser ut som jeg er halvveis, magen er som ei tromme :P går tur hver dag og spiser sunt, men om jeg farter mye ett par dager, så kommer jeg ute av rutinene og systemet klikker :P

Trenger tips til å gjøre det bedre, for det er så ubehagelig at det påvirker dagene mine... Hva hjelper for deg? :)

Samme greia her! Det hender det løser seg selv, bokstavelig talt, blir løs i magen.

Svisker klarer jeg dessverre ikke få i meg, har prøvd da :P men vann kan jeg prøve å drikke mer av, og prøve å få inn en ekstra tur i løpet av dagen :) takk for tips!

Går det over av seg selv eller kan det var ut sv.skapet?

spis masse druer og drikk plenty vann :-) funka her ihvertfall :-p

Spis mat med mye fiber f.eks grove knekkebrød (jeg baker noen veldig grove selv), drikk mye vann. Mener gravide kan ta laktulose. Det funker fint på datteren min som får helt forstoppelse om jeg ikke gir henne det mer eller mindre daglig. Fås kjøpt reseptfritt på apotek. Må visstnok tas noen dager før det begynner å virke.

En Kiwi til frokost hver dag :)

Og Evt kaffe på morgenen, det setter i gang magen her hvertfall :)

En Kiwi til frokost hver dag :)

Og Evt kaffe på morgenen, det setter i gang magen her hvertfall :)
Tusen takk :) Mannen var så snill og kjøpte med noen av tingene som skal hjelpe; biola, kiwi, pære, linfrø, activia yoghurt, ikke noen virkning enda da, men kjenner at magen jobber :P

Tusen takk :) Mannen var så snill og kjøpte med noen av tingene som skal hjelpe; biola, kiwi, pære, linfrø, activia yoghurt, ikke noen virkning enda da, men kjenner at magen jobber :p
Hiv linfrøene og kanskje litt havregryn oppi activian så funker det kanskje enda bedre :-) Og det tar litt tid før sånt fungerer.

Uff, forstoppelse er vondt! Drikk masse vann, det skal hjelpe! Håper du fort blir bedre!

Et tips var å spise en Kiwi om dagen :) biola er også fint for magen :) og ikke minst drikke masse vann

Prøvde kiwi som flere har foreslått, og det kjennes ut som tipset(ene) gjør nytte og at det løsner litt her :) tusen takk alle sammen!

Godt at kiwi er ut til å hjelpe! Forstoppelse er dessverre et av de symptomene som kan sitte gjennom hele svangerskapet. Nå vet jeg ikke om du tar jerntilskudd, men det kan ofte forverre det. Håper det blir bedre etter hvert:)

Godt at kiwi er ut til å hjelpe! Forstoppelse er dessverre et av de symptomene som kan sitte gjennom hele svangerskapet. Nå vet jeg ikke om du tar jerntilskudd, men det kan ofte forverre det. Håper det blir bedre etter hvert:)
Har hørt at jerntilskudd kan forverre det ja, tar det heldigvis ikke enda. Jeg får bare prøve å finne ut hva som hjelper, og holde meg til det :)

Back
Topp