Forstoppelse!

Lactulose! Fåes reseptfritt på apoteket og man kan bruke det gjennom hele svangerskapet. Jeg tar morgen og kveld, og det holder fordøyelsen i gang. Husk å drikke rikelig med vann i løpet av dagen :)

Hvis det er veldig akkutt så må du gjerne ta et klyster. Det har jeg måttet ta flere ganger dette svangerskapet. Noe skikkelig herk, men hvis alt står fast så er det vel det eneste som hjelper :/

Jeg må drikke mye vann iløpet av dagen for å ikke bli hard i magen..hvertfall nå som jeg er gravid ;) forstoppelse har jeg vel ingen erfaring med.. men du får sikkert noe på apoteket, og hvis du er flink til å drikke mye vann og spise mat med mye fiber, så skal det nok ordne seg :)

Sniker fra juli... Fryktet leggkramper tidlig i svangerskapet og startet med magnesium. (300mg).
Viser seg at en bivirkning er mykere avføring... Så det har gått som smurt hele svangerskapet etter at jeg starta med disse. (+ har ikke bein kramper).

Drikk mye vann, gå en tur/tren, og spis - årh, nå husker jeg ikke navnet på disse små, svarte frøene som også løser opp. Du kan blande dem i en youghurt (uten melk) el i frokostblanding (med havremelk eller noe sånt du tåler).. De er ofte brukt som pynt på brød/rundstykker.. Men det står bom stille, husker ikke hva de heter :P

Drikk mye vann, gå en tur/tren, og spis - årh, nå husker jeg ikke navnet på disse små, svarte frøene som også løser opp. Du kan blande dem i en youghurt (uten melk) el i frokostblanding (med havremelk eller noe sånt du tåler).. De er ofte brukt som pynt på brød/rundstykker.. Men det står bom stille, husker ikke hva de heter :P
Linfrø;)

Back
Topp