Forstoppelse...

msImp

Flørter med forumet
Det er jo bare helt tett... jeg tar i tillegg sånn laktulose hver dag, det hjelper ingenting.
Sa ifra til legen om det men fikk bare råd om å spise sunt, bevege meg mye, drikke biola, dette gjør jeg jo fra før.
6. dagen uten do-besøk... ser ut og føler meg som en ballong..

deppa... tips?

Drikker du nok vann? Her stoppet alt litt opp om jeg drikker for lite...

Jeg bruker å lage meg sånn sviskemos dessert, bruker å hjelpe.

Er ihvertfall på tide å få kommet seg på do.. Da jeg slet som mest med magen brukte jeg microlax, ikke bra over lengre tid, men det MÅ jo ut.. Kanskje systemet åpner seg hvis du får ut det som stenger for??

Jeg brukte microlax 2 gng i uka i 2 uker, så begynte magen å komme seg, spiste mye fiber og gikk turer, tok duphalac x2 hver dag..

Lagde meg grøt (polenta) i går med knuste linfrø oppi, det hjalp veldig for meg. Husker jeg brukte det masse etter fødsel sist også.

svisker!!! Sviskesaft for baby funker fint om man ikke liker å tygge svisker, jeg drikker ei hel flaske på styrten og så ordner ting seg!

Jeg ville gått på apoteket og fått noe for det. Finnes masse du kan ta uten resept. Jeg ville ikke tatt microlax fordi det hjelper kun på den ytterste delen i endetarmen (såfremt det ikke er der avføringen din sitter da). Sitter avføringen lenger opp må det dulcolax eller lignende til. Er litt rusten på navnene på avføringsmiddel for tiden, men hør på apoteket. Å ta avføringsmiddel er ikke farlig hvis du gjør det sjelden. Laxoberaldråper skal fungere over natten. De på apoteket har peiling! Hilsen sykepleier ;)

jeg brukte microlax et par ganger sist jeg var gravid, og det funket greit for meg, fikk tingene igang igjen.
men de har mye forskjellig på apoteket, jeg ville tatt en tur og sett hva de hadde, eventuelt pratet med de snilel kassadamene selv om det er litt flaut ;)

har samme problem.. har 1/2 youghurt morgen og kveld med en ss linfrø oppi :) det har hjulpet veldig her :)

Au det er skikkelig ubehagelig!! Var treg i magen selv (ikke så ille som deg) i 1. trimester, men har heldigvis gått over. Blir uvel av å gå sånn. Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til. For meg funker ikke svisker/druer/aprikos, for blir bare mer luftig;). Knuste linfrø gjør susen, drikke masse. Hva med å prøve probiotika fra helsekosten. Det er piller med sunne bakterier som skal hjelpe magen opprette en god tarmflora.

Back
Topp