Forstoppelse!?

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Stakkars lille Caspersen min sliter med å bæsje...[:(]
Han får nå for det meste mme siden jeg har så lite melk.. Klarer kanskje å pumpe et måltid til ham i døgnet...[&o] Og mme-barn bør jo ha avføring hver dag!
Her bæsjes det ca hver 3. dag og da kommer det først en ganske hard propp i bleia. Han gråter og fiser mye, tydelig at magen hans plager ham![X(] Er nok verst vondt på natta, for han vil ikke sove, og gråter/sutrer flere timer hver natt!![:'(]
Men hva skal jeg gjøre?? Føler jeg har prøvd det meste... Har malt i melka, gir minifom for luftsmertene, pirker forsiktig med tempmåleren i rumpa, masserer magen, sykkelbevegelser med beina... Har akkurat byttet mme merke for å se om det kan hjelpe.. Må nok høre med helsesøster/lege dersom det ikke løsner snart..[:)]
Har dere noen tips til noe jeg IKKE har prøvd??? Har hørt om å blande sviskesaft i melka, men har ikke turt å prøve ennå siden det står fra 4 måneder på glasset...[:)]
Og MiniPuselabb tipset om å sprøyte olje og lunket vann i stumpen som et klystèr.. Men tør ikke gjøre det heller før jeg får det anbefalt fra lege...[:)]

ane ikkje.. men dytta for deg!

Håpar det løser seg fort!

Laktulose kan gis fra nyfødtalder, men ville forhørt meg med helsesøster/lege først som du sier [:)] Håper det bedrer seg!

Du kan gi 3 til 6 ml Laktolose. men det tar tid før det virker! kan ta en uke før bæsjen kommer..

her kommer min brutale oppskrift til forstoppet baby mage:
(Om babyen er HARD i magen)

kjøp sånn 5 ml sprøyte på Apoteket. koster 3 kr eller noe.
Så tar du ca 2 ml med baby olje inn i sprøyta, så sprøyter du det opp i rumpa til babyen.
så rett etter det tar du ca 4 ml lunket vann opp i rumpa til babyen.

det hjelper sånn at bæsjen glir lettere ut! Jeg gjorde det 3 eller 4 ganger når jenta mi slet med å bæsje. og hun er en helt ny baby etter den bæsjen kom ut!! [:D]

Om det ikke hjelper med 2 ml olje kan du ta mer olje, ta da også mer vann ;) Lykke til!

ORIGINAL: MiniPuselabb

Du kan gi 3 til 6 ml Laktolose. men det tar tid før det virker! kan ta en uke før bæsjen kommer..

Så tar du ca 2 ml med baby olje inn i sprøyta, så sprøyter du det opp i rumpa til babyen.

det hjelper sånn at bæsjen glir lettere ut! Jeg gjorde det 3 eller 4 ganger når jenta mi slet med å bæsje. og hun er en helt ny baby etter den bæsjen kom ut!! [:D]

Om det ikke hjelper med 2 ml olje kan du ta mer olje, ta da også mer vann ;) Lykke til!

Hvem har anbefalt deg dette?[:)] Er såå skeptisk til å sprute noe INN i rumpa....[&:]

ORIGINAL: RonjaR

ORIGINAL: MiniPuselabb

Hvem har anbefalt deg dette?[:)] Er såå skeptisk til å sprute noe INN i rumpa....[&:]

Fikk det av ei vennine, og hun hadde fått det av legen! var skeptisk jeg også! kommer ikke til og gjøre det så ofte, men om henne er helt hard kommer jeg til og gjøre det. blir som ett klyster. jenta mi gråt ikke når jeg gjorde det, så hun fikk jo ikke vondt av det

ORIGINAL: mettemor!

Laktulose kan gis fra nyfødtalder, men ville forhørt meg med helsesøster/lege først som du sier [:)] Håper det bedrer seg!

Sign alt, ville definitivt hørt på helsestasjonen før jeg prøvde alle mulige (og potensielt skadelige) råd man kan få her. At andre har fått et råd fra lege i noe som kanskje var en krisesituasjon, ville ikke fått meg til å gjøre det på mitt barn uten legevurdering først. Jeg ville vært veldig bekymret for om f.eks. klyster skulle ødelegge babyens naturlige reflekser, og dermed gi langvarige problemer.

ORIGINAL: Sukkertopp

Sign alt, ville definitivt hørt på helsestasjonen før jeg prøvde alle mulige (og potensielt skadelige) råd man kan få her. At andre har fått et råd fra lege i noe som kanskje var en krisesituasjon, ville ikke fått meg til å gjøre det på mitt barn uten legevurdering først. Jeg ville vært veldig bekymret for om f.eks. klyster skulle ødelegge babyens naturlige reflekser, og dermed gi langvarige problemer.

Signerer[:)]

ORIGINAL: Sukkertopp

Helt enig!![:D]
Har ingen planer om å teste ut noe som helst før jeg får det anbefalt av lege/helsesøster!

ORIGINAL: _sil_

Vi også sleit med det en periode. Men jeg maserte magen hans forsiktig ganske ofte (han elsker det[;)]) og plutselig satte systemet igang av seg selv... etter dette har han tre - fire bæsjebleier hver dag, og han får kun MME[:)]

Jeg trodde ikke det funket, men ga meg ikke, og plutselig var det fyrverkeri i bleia[:D]

Lykke til!!!

Takk for tips![:D]
Da skal jeg fortsette med massasje og håpe på resultater! Sålangt ingen suksess...[&o]

Tror det var på November jeg så en tråd om at noen hadde gitt bittelitt sviskejuice for å få fart på systemene. Men litt usikker på om dette var pga forstoppelse eller bare litt treg mage.

Vet ei vennine gjorde det mot treg mage, men da var babyen ca 5 måneder.
Men som de andre sier hadde jeg tatt en kjapp tlf til HS eller lege[:)]

Håper Casper får ut skiten snart[8D]

Back
Topp