forstoppelse

Supernaturalgirl

Forelsket i forumet
er det noken her som har små som kun får morsmelk og som har litt forstoppelse?? Vetla mi har i ikkje hatt avføring på fleire dagar og som trykker seg og har tydeleg vondt i magen;( tidlegare i dag ga eg ho litt maltekstrakt på smokken og etter ein del massering på magen kom det gul og deigete avføring ut... fleire som har opplevd noke sånt?? blir skikkeleg bekymra for ho har så tydeleg vondt konstant;(

Det har vært stopp her på to dager, da slet hun helt tydellig med det.. vi masserte magen, tok opp bena til magen, hadde henne naken uten bleie, badet henne osv. Det kom nå ut til slutt. Men når de kun spiser MM så er det jo ikke farlig i alle fall.

hadde faktisk tenkt til å lage en tråd om akkurat det samme![:-] min å virker veldig forstoppa, han presser og presser, men det kommer nesten ingenting. så vidt det blir en liten tjukk flekk når han endelig for prompa mye![&:] og min får bare mm! trodde ikke de ble forstoppa da jeg? det er tydelig att det er vondt for han gråter og presser, og er kjempe urollig[X(] føler jeg har prøvd alt. har prøvd å massere, dytte bena opp til magen, hatt malt på smokken, fenikkel-te, ja- you name it.. ingenting hjelper :(

Ein siste ting (men da må dere vere forsiktig) er å føre termometer inn i stumpen, nett som dere skal måle feberen. Er det ein propp då, så vil det kome ut. Ellers vil eit bad og sprelle naken roe ned, dere kan også legge baby på magen, over underarmen og bysse, det vil roa magen [:)]

I går løsna det etter over en-og-en-halv uke med null bæsj....er ikke farlig så lenge dem får mm, men det kan virke som det ikke er noe godt for dem.....

ORIGINAL: siljis

hadde faktisk tenkt til å lage en tråd om akkurat det samme![:-] min å virker veldig forstoppa, han presser og presser, men det kommer nesten ingenting. så vidt det blir en liten tjukk flekk når han endelig for prompa mye![&:] og min får bare mm! trodde ikke de ble forstoppa da jeg? det er tydelig att det er vondt for han gråter og presser, og er kjempe urollig[X(] føler jeg har prøvd alt. har prøvd å massere, dytte bena opp til magen, hatt malt på smokken, fenikkel-te, ja- you name it.. ingenting hjelper :(

stakkar.. eg trudde ikkje heller at dei kunne bli forstoppa... syns avføring var så deigete... malte hjalp ikkje?? prøv med temperaturmåler sånn som svartengel seier.. det kan ofte hjelpa!! men eg syns så synd i ho når ho pressar og pressar og ikkje får fisa eingang:(

ORIGINAL: Snickers

I går løsna det etter over en-og-en-halv uke med null bæsj....er ikke farlig så lenge dem får mm, men det kan virke som det ikke er noe godt for dem.....

Hmh, høres ut som det hadde samlet seg opp en god del da ja.
Milan bajser flere ganger daglig, men det hender det flommer over. Så tør liksom ikke tenke på hvordan det hadde vært om han bare bajset èn gang i uka [:-]

ORIGINAL: Svartengel

Ein siste ting (men da må dere vere forsiktig) er å føre termometer inn i stumpen, nett som dere skal måle feberen. Er det ein propp då, så vil det kome ut. Ellers vil eit bad og sprelle naken roe ned, dere kan også legge baby på magen, over underarmen og bysse, det vil roa magen [:)]

har prøvd termometer til ingen nytte.. lurer på om det kan vera ein låsning i rygg eller nakke som gjer at ho pressar seg sånn..?
eg ga ho maltekstrakt i dag og då kom det etter masse om og men.. men kor ofte kan ein gi det??

ORIGINAL: Escuro

Milan bajser flere ganger daglig, men det hender det flommer over. Så tør liksom ikke tenke på hvordan det hadde vært om han bare bajset èn gang i uka [:-]

Skulle ønska mi gjorde det og..[:)] da hadde ho kanskje ikkje vore så urolig og hatt sånn mageknip...men det virka som at jo lenger det går mellom avføringa til meir deigete....

ORIGINAL: marianne4

ORIGINAL: Svartengel

har prøvd termometer til ingen nytte.. lurer på om det kan vera ein låsning i rygg eller nakke som gjer at ho pressar seg sånn..?
eg ga ho maltekstrakt i dag og då kom det etter masse om og men.. men kor ofte kan ein gi det??

på føden sa dem annakvar flaske med mme iallefall.

stakkar.. eg trudde ikkje heller at dei kunne bli forstoppa... syns avføring var så deigete... malte hjalp ikkje?? prøv med temperaturmåler sånn som svartengel seier.. det kan ofte hjelpa!! men eg syns så synd i ho når ho pressar og pressar og ikkje får fisa eingang:(

Uff[X(]
og ja, jeg har så vondt av han[X(] han skriker så høyt og lenge att jeg er redd han skal få blodpropp eller noe![&o] og han presser til han er helt blodsprengt i hodet, og i stad trodde jeg endelig han fikk bæsja for han prompa skikkelig, men neida, en liten flekk bare :( synes ikke malt gjør noenting nei, bare att han blir stille en liten stund for han blir opptatt med smaken... prøvde termometert i stad også, men skjedde ingenting.. begynner å lure på om det kan være normalt? jeg veit jo de kan gå lenge uten bæsjebleie, men det er jo tydelig att han prøver å få noe ut![&o]

Uff[X(]
og ja, jeg har så vondt av han[X(] han skriker så høyt og lenge att jeg er redd han skal få blodpropp eller noe![&o] og han presser til han er helt blodsprengt i hodet, og i stad trodde jeg endelig han fikk bæsja for han prompa skikkelig, men neida, en liten flekk bare :( synes ikke malt gjør noenting nei, bare att han blir stille en liten stund for han blir opptatt med smaken... prøvde termometert i stad også, men skjedde ingenting.. begynner å lure på om det kan være normalt? jeg veit jo de kan gå lenge uten bæsjebleie, men det er jo tydelig att han prøver å få noe ut![&o]

Ja da skjønna eg...det er akkurat sånn ho mi er og... eg har høyrt med ei anna på gruppa mi og sønnen hennar har det akkurat sånn og.. dei går til ein kiropraktor og fann då ut at han hadde låsning i rygg og nakke.. han meinte det var derfor han pressa og pressa...etter han hadde hatt behandling der fekk han problem med avføringen, og då hadde kiropraktoren sagt at det var pga behandlinga. etter eit par behandlingar ville det bli bedre! han har ei sida som han alltid snur seg til og sånn er vetla mi og.. er det noko sønnen din og gjer?? eg skal ha vetla mi til manuell terapeut så fort ho er ti veker.. han kunne ikkje ta imot før det..

ORIGINAL: Escuro

Hvordan det ser ut....nå skal du høre.....

Det er seigt og deigete....og så er det basj fra nakken og helt ned i sokkene[8D][8D][8D]
Og selv om du blir sur og sint...og det tyter gjennom klærne og renner nedover mamma....man kan jo ikke annet enn å le når man ser DEEET salige uttrykket i trynet på bvaby etterpå!!![:D][:D][:D]
Da er det bare å kle av, skylle av det verste og stappe baby i badekaret....noe som i alle fall her i huset gjør han enda lykkeligere[:D][:D][:D]

Uff.. jeg har følt at min lille har en låsning lenge...i dag har han skreket seg rød i ansiktet i flere timer! Han har så vondt! Og han som har prompet konstant i et døgn nå! Får ut shit bleie og.. menn skriker fordi om. I følge dunstan baby lanuage så er det magevondt han har - for han skriker "eirh".. Har forsøkt med sukkervann uten hjelp. Nå skal jeg gi en tåte flaske med kokt vann... og så en varmeflaske.. Men sånn malt- hvoe får en kjøt det?? På apoteket?? Det er jo påske.. så ikke lett å få tak i noe!

ORIGINAL: anne marit

Malt får du kjøpt på vanlig matbutikk,men er usikker på om apotek har det. Dere har ikke Bunnpris i nærheten da?? De har jo søndagsåpent. Malt bruker å stå sammen med helsekostart. på butikken her ihvertfall.

Takk!!!

Back
Topp