Forstoppelse og feber hos 5 måneder gammel baby

Sparklefart

Forelsket i forumet
Mini på 5 måneder har kun hatt våte bleier i 3 dager, og ingen avføring. I går natt sluttet hun å spise, og kastet opp alt vi prøvde å få i henne. Hun hadde tydelige smerter og hylte til slutt så lenge at hun sovnet av utmattelse.

I går tidlig våknet vi til et skrik. Hun hadde voldsomme smerter, og det var tydelig at hun slet med magen. Til slutt fikk vi ut MASSE avføring ved hjelp av en q-tips og litt vaselin. Det kom enorme mengder løs avføring, og helt til slutt kom det en pitteliten hard klump. Hun hadde begynt å blø litt (sikkert pga q-tipsen), så ga meg der.

Mini er født med en alvorlig hjertefeil, og ble nylig hjerteoperert. Hun har som følge av dette utviklet hjertesvikt, og går på medisiner 3 ganger daglig. Etter at vi ikke lenger klarte å få i henne disse bestemte vi oss for å reise på legevakta.

39.1 i feber og en crp på 79. Vi prøvde klyster uten hell, og ble sendt hjem med en paracet mikstur.

Siden vi dro fra legevakta har vi klart å få i henne 30ml væske, i form av morsmelk. Medisinene som hun skulle få kl 22:00 kom opp igjen etter 20 minutter, og vi valgte å gi en halv dose til. Disse forble heldigvis der de skulle.

Jeg har prøvd å amme, noe hun ikke klarer når hun har så vondt. Jeg pumper hver 2. time sånn at jeg får i henne litt væske på enten flaske eller sprøyte. Foreløpig er det kun et måltid på 30ml som nevnt over som har blitt igjen i magen....

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Jeg får så vondt av henne. Vi har henne liggende i senga, for med en gang vi beveger på henne så kommer all væske ut. Det hjelper ikke særlig å bære heller.

Jeg har puttet malt i melka, malt i vann i en sprøyte, vi har prøvd sviskesaft, q-tips, ligge på magen, sykle med bein, gå rundt, og mye mer.....

Fastlegen hennes er i Moss, så vi hadde helst ønsket at hun kunne få kommet inn på barneavdelingen på Tønsberg hvor hun "hører til", og hvor hjertelegen hennes er. Jeg var i kontakt med Tønsberg 4 ganger i går, men der fikk jeg bare beskjed om at jeg måtte ha henvisning fra legevakta om de mente at vi trengte å komme inn til Tønsberg.

Er det noe de kan gi for å løsne på "proppen" utenom klyster? Og er det noe jeg kan prøve?
 
Laktulose er helt trygt å gi og fungerer bedre enn malt. Du får det på apoteket. Prøv med bare 2,5 ml først. Du kan evt. øke dosen litt etterhvert om ikke det holder.

Har brukt det på begge mine (som babyer) med stor suksess.

Blodet skyldtes nok den harde avføringen. Når de presser hardt kan det bli sår...

Om hun har begynt med fast føde, ha gjerne litt olje i maten, og husk å gi vann til! ❤️

Om det ikke går over får dere ta en tur på legevakta igjen!

God bedring til Lea!
 
Uff, det hørtes veldig leit ut! Hvis hun bæsjet i går tidlig og egentlig ikke har spist siden er det mulig det ikke er mer som skal ut akkurat nå og at magesmertene skyldes omgangssyke eller andre ting også.

Min yngste sliter med forstoppelse, og har gått på reseptfrie medisiner for det siden ca femmåneders alder. Siden hun er så ung vil jeg ikke anbefale dere å kjøpe medisiner, men dere bør få snakket med legen hennes og høre hva h*n anbefaler. Kan forstoppelsen skyldes hjertemedisinene hun går på? Det kan hende hun vil trenge avføringsmidler fremover.

Håper det går bra med henne, og at dette snart går over! Det høres forferdelig ut å se at hun har det så vondt :(
 
Vi har fått grønt lys til å komme inn på sykehuset :Heartpink Håper vi finner ut av dette snart .. Får så vondt av henne :( Hun kaster opp av den minste bevegelse... Vi flyttet henne fra senga over i bilsetet og da kom all væske opp igjen..
 
Vi har fått grønt lys til å komme inn på sykehuset :Heartpink Håper vi finner ut av dette snart .. Får så vondt av henne :( Hun kaster opp av den minste bevegelse... Vi flyttet henne fra senga over i bilsetet og da kom all væske opp igjen..
Da håper jeg dere får god hjelp og at Lea blir bedre snart! ❤️❤️❤️❤️
 
Vi har fått grønt lys til å komme inn på sykehuset :Heartpink Håper vi finner ut av dette snart .. Får så vondt av henne :( Hun kaster opp av den minste bevegelse... Vi flyttet henne fra senga over i bilsetet og da kom all væske opp igjen..
Stakkars lille, og mamma og pappa :Heartred ikke lett å se at de små ikke har det noe greit :( god bedring til lille, og lykke til på sykehuset :Heartred
 
Vi har fått grønt lys til å komme inn på sykehuset :Heartpink Håper vi finner ut av dette snart .. Får så vondt av henne :( Hun kaster opp av den minste bevegelse... Vi flyttet henne fra senga over i bilsetet og da kom all væske opp igjen..

Enda godt dere fikk komme på sykehuset. Med det du forteller synes jeg dere skulle blitt videresendt da dere var på legevakta. Håper de finner fort ut av hva som plager henne nå, og at hun fort blir kvitt mageplagene! Så håper jeg selvsagt hjerteproblemene ikke får så stort omfang, men at hun kan leve et «normalt» liv. Klem til dere alle :Heartbigred
 
Masse god bedring til lille :Heartred håper dere finner årsak å får bukt med det på sykehus.
 
Hjernehinnebetennelse og intensiven.. Jeg aner ikke hvordan dette vil gå :(
Hva sier de for noe, får du vite noe? :( får så vondt av deg, dere har virkelig fått deres del og mer til. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe :Heartred
 
Dette må gå bra❤️❤️Masse tanker sendes dere❤️
 
Masse god bedring til jenta di ❤️
 
Back
Topp