Forstoppelse?Les her..

småbarnsmamma

Glad i forumet
uff må ta duphalac hver dag er helt stopp uten... og eg har stresset så grådig med og få i meg det dere greiene, det smaker jo helt pyton, seigt og huff ja. så et tips etter dager med prøving...
Gøy bringebærsaft i ca 0,4l glass med dagens dose duphalac, vanlig blandeforhold.  det er det beste eg har prøvd det smaker BARE bringerbærsaft.... [:D].... ;-)

er dette mageregulerende eller rent avføringsmiddel... sliter med og komme meg på wc ...

lurer jeg også på... sliter no helt vanvittig jeg også.
Har sinnsykt med luft også... promper i vei når jeg er alene- må jo få luften ut[:'(]  hehe

takk for godt råd, jeg sliter med det samme, det smaker jo skikkelig pyton, så ble glad for rådet du la ut:)

Jeg også lurer på hva duphalac er... eller, jeg skjønner jo at det er et middel for å få gått på do, men er det på resept? er det flytende, pulver, etc? Regner med at du har sjekket at det er ufarlig å ta for gravide?

jeg vet det er flytende, og anbefalt dosering er ca ett eggeglass om dagen, er seigt, vet dette da en i bofelleskapet jeg jobbet i bruker dette, men har liksom ikke satt meg inn i om det er anbefalt gravide, og om det er forebyggende el rent af middel...

dulphalac ja sikkert skrivefeil. det er det eneste du kan ta når du er gravid for og få gå på do... det tilfører vann i tarmene så det kommer ut!!
det er helt trygt og bruke daglig og er kjempe mildt... eg tar det hver dag, og anver dag av og til. visst ikke dette funker så må dere til legen og få evnt noe på resept.
ikke bruk andre avføringsmiddler, det er altfor sterkt, det kan føre til abort, det vill vi jo ikke[:o]
kjøpes på apotek uten resept og er helt ufarlig

ja.. når du først får gå på do regelmessig forsvinner luftproblemene også, det er farlig og gå for lenge med forstoppelse jenter, spesiellt nå

kan man bruke det om man bare har treg mage å?å ikke forstoppelse?

det er seigt ekkelt gjennomsiktig greier du skal svelge, 15-30ml daglig, begynn med 30 og gå heller ned etter en stund til 15 og ta då og hver dag.
ja har snakket med apotek, helsekost butikker og leger. kan bare bruke dette nå

du med treg mage, får du gå skikkelig på do? litt personlig kansje...
du skal ha lange små bananer i skåla, visst dere bare får ut små biter så må dere begynne før det stopper helt. så lenge en får gå skikkelig på do ser eg ikke noe grunn til og ta det. får spesiellt treg mage nå, gå på tur, spis fiber knekkebrød, men drikk mye vann, og evnt biola for treg mage. ligg unna bananer, blåbær og lyst brød og det vanlige tingene, for treg mage og forstoppelse

kan ikke akkurat si jeg får gå skikkelig på do..kommer liksom bare litt å litt..
dessuten presser bebis så mye ned i bekkenet at det oxo gjør litt vondt!![&:]

då ville eg prøvd det litt altså.. skal ikke gå litt og litt, det stresset eg med en god stund så plutselig sa det stopp, så ble det så gale at det begynnte og blø når eg prøvde og gå på do

ORIGINAL: småbarnsmamma

då ville eg prøvd det litt altså.. skal ikke gå litt og litt, det stresset eg med en god stund så plutselig sa det stopp, så ble det så gale at det begynnte og blø når eg prøvde og gå på do

uff...det høres ikke særlig kjekt ut nei..[:'(]hadde vært deilig å bare gått på do å fått ut alt..hehe,sorry viss jeg er ekkel nå..[;)]

forstår deg godt, har bare brukt det i nesten en uke nå, det er så mildt at det tar en liten stund for at det skal komme til det normale, men det er deilig og ha det normalt hehe, føler meg mye bedre ikke minst kvitt den oppblåste magen og følelsen

Spiser havreknas(frokostblanding) med youghert hver dag. det har hjelpt meg. Men det er viktig å drikke mye vann ved siden av da.

MISUNNER deg mye, var ingen problemer med første svangerskap.. etter fødsel så snudde det om, nå når eg er gravid igjen sa det stopp [:(]
merkelig, vi er jo designet for og bere frem barn. men har hørt at mange sliter med do problemer etter en graviditet, trist[&o]
huff må sikkert ete "hjelpe" middler i en evighet.

det skal jeg jammen prøve, har vært full stopp her snart en uke og prøvd alt mulig[&:] begynner å bli vondt faktisk, har nevnt dette for legen men hun sier dette er jo heeelt normalt og at man blir avhengi av avførende midler

prøvde duphalac (eller hva det heter..)i dag...å ska si det fuker!!!det sto at det skulle ta noen dager før det virket,men her "rente" det bare ut etter en time ca..(unnskyld detaljer..hehe)!!men er det vanlig at man får "diarè"..?!trodde det bare skulle normalisere magen jeg...kanskje det er bivirkninger..at jeg ikke tåler det??!!

åå.. eg har endå ikke komt meg inni d normale eg.
hm godt spørsmål, sikkert bare de på apoteket som kan svare deg der, men eg tok det første gang når eg v syk, då skjedde d samme med meg, men om det var i forbindelse med sykd. eller ik vet eg ikke

Back
Topp