Forstoppelse hos baby... Noen råd?

Babi

Elsker forumet
Januarskatter 2015
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Lillegutt på 13 dager har ikke bæsjet skikkelig siden onsdag :( han har tydelig luftsmertee og plages mye. Mye våken nattestid. Noen råd til hvordan få han til å bæsje? Prøvd det meste av massasje osv... På forhånd takk :)

Får han morsmelk? I så fall sier de jo at de ikke kan bli forstoppet. Her går det flere dager mellom hver bæsjebleie, men han er riktignok større enn din (9 uker). Vi plages også med luft, han promper masse! Og det lukter ikke godt :P Hos oss hjelper det stort sett på smertene med dirring.. Vi setter han skrevs over beina våre og dirrer med dem, for eksempel.

Hvis han kun får morsmelk så er han nok ikke forstoppet. Alt fra avføring flere ganger daglig til en gang hver 14. dag er normalt når de kun får morsmelk. Hvis han får mme så ville jeg hatt litt malt i melka:)

Han får litt mme i tillegg til morsmelk pga at jeg har litt lite melk på kvelden. Men nå vurderer vi å trappe ned og prøve å få opp melkeproduksjonen. Mannen min overdoserte også blandingen - tok 3 skjeer mme istede for 2 i samme mengde vann så den ble for konsentrert. Vi mistenker at dette kan være årsaken.

prøv å bland byggmalt i melken.

feil blandeforhold på mme kan gi forstoppelse, i værstefall kan babyen bli dehydrert. (det er sikkert ingen fare for dette ved en gang hendelse, men er noe man bør være klarover) mme i seg selv kan føre til litt mageproblemer..

Back
Topp