Forstoppelse! Hjelp! (samme på spebarnstid)

Molsy

Forumet er livet
Noen tips til hvordan jeg kan hjelpe Benjamin til å få bæsjet? Han har ikke gjort det på 3-4 dager nå. Han presser og presser men det kommer bare luft ut.. stakkars.

Min Benjamin sliter også med det samme.. Har ikke fått ut noe siden fredag. Presser og presser og begynner å gråte. Mye luft da![:(]
Har prøvd alle råd jeg har fått, men uten hell..
Ammer dere også?

Må gi beskjed om dere finner ut av noe som virker... jeg blir rådvill![:(]

Litt gymnastikk bruker å hjelpe her i gården..'
Babyen ligger på stellebordet, og man tar tak i bena og strekker de ut først. Så presser du knærne ned mot magen liksom..Hold ei lita stund..Og så på nytt igjen..strekk bena, press ned mot magen..Med litt tyngde..Når pappaen gjør det på Marieke begynner hun å presse veldig...Og vips så kommer det en klatt.,.
Er de først i gang kommer det gjerne mer..Bruker også å trykke forsiktig mot rumpehullet med vaskekluten, og da kommer det som regel litt til.
Prøv iallefall...kanskje dette hjelper på gutten din også..

ORIGINAL: Molsy

Noen tips til hvordan jeg kan hjelpe Benjamin til å få bæsjet? Han har ikke gjort det på 3-4 dager nå. Han presser og presser men det kommer bare luft ut.. stakkars.

Hold knarne hans mot hverandre i liggende stilling, og løft den opp å ned..

Enig med dj 83.. Det brukte jeg å gjøre på tante ungen min.. Funka som bare det.. Lykke til

Mente seff.. dj 73

ORIGINAL: dj73

Babyen ligger på stellebordet, og man tar tak i bena og strekker de ut først. Så presser du knærne ned mot magen liksom..Hold ei lita stund..Og så på nytt igjen..strekk bena, press ned mot magen..Med litt tyngde..Når pappaen gjør det på Marieke begynner hun å presse veldig...Og vips så kommer det en klatt.,.
Er de først i gang kommer det gjerne mer..Bruker også å trykke forsiktig mot rumpehullet med vaskekluten, og da kommer det som regel litt til.

Det skal jeg prøve på! Takk for tips!

ORIGINAL: Irene30

måtte prøve dette på mariell vi i sted å d virka utmerket godt, ho basja full hele bleien å ble så fornøyd etterpå. anbefales!!

Funker kjempe flott det dj73 sier!!!
Men babyer som blir ammet får ikke forstoppelse.... det kan gå flere dager mellom hver gang de bæsjer uten at det er unormalt.
Men da blir de gjerne litt sutrete de siste dagene før de får bæsjet.
Nest eldste jenta her bæsjet bare en gang i uka da hun var baby!!!

Min Benjamin sliter også med det samme.. Har ikke fått ut noe siden fredag. Presser og presser og begynner å gråte. Mye luft da![:(]
Har prøvd alle råd jeg har fått, men uten hell..
Ammer dere også?

Ja jeg fullammer også. Det kom plutselig av seg selv rett etter at jeg postet dette. Men mye gode tips her som skal prøves ut neste gang.

ORIGINAL: sommerbaby

måtte prøve dette på mariell vi i sted å d virka utmerket godt, ho basja full hele bleien å ble så fornøyd etterpå. anbefales!!

Så heldig dere er da.. vi fikk ut masse promp vi da, men ingen bæsj....

må prøve dette! Nora har bæsja to ganger på 14 dager!! først gikk det 9 dager, nå har det gått 5!![8|] Masse luft!!

Back
Topp