Forstoppelse...? (beklager litt detaljer)

Nullenusken

Forumet er livet
Jeg sliter veldig med forstoppelse... Har ikke fått ut noe ordentlig på over en uke, får maks ut små erter... Beklager detaljer, men har dere noen råd? Liker ikke svisker....

Sist svangerskap kjøpte jeg Lactulose som jeg brukte i små doser når det ble for ille... prøvde meg på normal dose, men det ble litt heftig, så jeg bruker halv dose (2,5 ml)... det kan blandes ut i drikke, så det smaker ikke så søtt... Klarte heller ikke svisker...

De 3 viktigste tingene du kan gjøre er masse, masse vann, få i deg masse fiber og komme deg i aktivitet:) Gå deg en god tur, for å få litt fart på systemet:)

Vist du drikker kaffe kan du prøve å få i deg en skive med rug brød (HØYT) fiber innhold å ta en kopp kaffe til å gå deg en tur:)

Nullenusken skrev:
Er ikke så lett å gå så mye siden jeg allerede sliter med bekkenet, men jeg skal prøve :)

Skjønner det kan være vanskelig å bevege seg...:( Vist du klarer å røre litt på deg i allefall kan det hjelpe påbekkene også så dette ikke stivner helt

Duphalac! Jeg er ogsa temmelig treg i magen, tok en vel stor slurk sist og fikk rensket opp :P hehe. men en dæsj nå og da funker fint! Jeg fikk beskjed av legen at det var det eneste jeg kunne bruke når man er gravid.

Putt litt linfrø i en yoghurt, spis daglig. :) holder magen i gang! :)

Back
Topp