Forstoppelse, baby 4 mnd

Vivaliva

Elsker forumet
Assistert-jentene
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Gutten min på 4 mnd har uten tvil fått forstoppelse sånn helt plutselig. Han fullammes, og da skulle det jo egentlig være ganske sjeldent?

Han presser som en gal når han bæsjer, kaldsvetter og gråter. Det er tydeligvis ubehagelig. Ut kommer det en liten knert. Sitter på telefon til legevakt nå, men lurte på om andre har prøvd forstoppelse når ungen bare får morsmelk?

Vi reiste med fly for første gang i går og så et par timer i bil etterpå, vet ikke om det kan være årsak.
 
Hei :happy:
Eneste som hjalp på min gutt når han hadde forstoppelse var litt sviskemos innimellom og maserte litt på maven , men eg hadde da gitt han fast føde og var forstoppet pga det.

Lykke til :Heartpink
 
Hei :happy:
Eneste som hjalp på min gutt når han hadde forstoppelse var litt sviskemos innimellom og maserte litt på maven , men eg hadde da gitt han fast føde og var forstoppet pga det.

Lykke til :Heartpink

Også det jeg pleide med storesøster, men hun ble også først hard i magen etter introduksjon av fast føde, så synes det var veldig rart.

Jeg har ammet han 2.hver time siden i går kveld og det ser ut til å ha løsnet på det! Så håper jeg at han ikke har tatt det som en invitasjon til å fortsette med det over natta:joyful:
 
Gutten min på 4 mnd har uten tvil fått forstoppelse sånn helt plutselig. Han fullammes, og da skulle det jo egentlig være ganske sjeldent?

Han presser som en gal når han bæsjer, kaldsvetter og gråter. Det er tydeligvis ubehagelig. Ut kommer det en liten knert. Sitter på telefon til legevakt nå, men lurte på om andre har prøvd forstoppelse når ungen bare får morsmelk?

Vi reiste med fly for første gang i går og så et par timer i bil etterpå, vet ikke om det kan være årsak.

Har et barn som har vært kronisk forstoppet siden hun var 3 mnd gammel. Hun ble fullammet til hun var 6 mnd. HS hadde aldri hørt om det før.

Hos oss kan vi dog spore det tilbake til at dette oppsto etter dose nr 2 rotavirus vaksinen. Hun hadde da normal avføring samme dag som vaksinen men etter vaksinen gikk det 12!!!! dager før hun fikk ut noe og det var skikkelig tettpakket. Hun er nå 3 år og sliter dessverre fremdeles med kronisk forstoppelse..
 
Back
Topp