Forsterke eggløsning med Femar/Letrozol?

Bebba

Blir kjent med forumet
Hei
Er det noen som har brukt Femar /Letrozol for å «forsterke eggløsning»?

Jeg har tatt blodprøver en uke etter målt eggløsning to sykluser. Den første gangen var prog.nivået mitt på 63, den andre gangen på 33. Jeg har sykluser på 29-31 dager og lenger folilikkelfase (eggløsning på dag 17-19) og kortere lutealfase (12-13 dager).

Nå har jeg gått fire dager på Femar og skal på ul om en uke. Jeg leser jo her inne at alle er spent på de får el, men det hsr jeg hatt krle tiden.

Hva kommer gynekologen se, hva kan Femar «gjøre for neg»?

Det tilhører historien at jeg fødte et barn for halvannet år siden. Da ble jeg gravid 2. pp uten noen form for hjelp.Det hører også til historien at jeg ikke lenger er ung (43 år), men vi vil veldig gjerne st gutten vår skal vokse opp med søsken.

Noen med erfaring med «sånn» bruk av disse hormonmedisinene som kan fortelle om sin erfaring?
 
Last edited:
Jeg har EL av meg selv men fikk nå Femar for å booste EL. Er i min andre syklus med hjelp av Femar. EL kommer når den skal. Første syklus med Femar tok jeg enkel dose. Neste syklusen tok jeg dobbeldose Femar og i tillegg Ovitrelle sprøyta (EL sprøyta). Fikk positiv test 10/11dpo men negativ etter det så det ser ut til at det ble en kjemisk denne gangen. Når TR nå kommer så skulle jeg ringe inn til gyn for videre oppfølging. Da blir det en ny runde med Femar og inn til UL hos henne en eller annen dag før EL. Det jeg har skjønt så kommer gyn da til å se på hvordan eggposene vokser og når jeg da eventuelt må sette EL sprøyta.
Tror med Femar/Letrozol etc så får man det lille ekstra på at egget blir modent. Hos noen slippes det ikke helt modne egg.
Lykke til denne pp :)
 
Jeg gjorde det i noen runder, men her var sædkvaliteten såpass dårlig at vi måtte få IVF/ICSI for at det skulle klaffe.
 
Hei
Er det noen som har brukt Femar /Letrozol for å «forsterke eggløsning»?

Jeg har tatt blodprøver en uke etter målt eggløsning to sykluser. Den første gangen var prog.nivået mitt på 63, den andre gangen på 33. Jeg har sykluser på 29-31 dager og lenger folilikkelfase (eggløsning på dag 17-19) og kortere lutealfase (12-13 dager).

Nå har jeg gått fire dager på Femar og skal på ul om en uke. Jeg leser jo her inne at alle er spent på de får el, men det hsr jeg hatt krle tiden.

Hva kommer gynekologen se, hva kan Femar «gjøre for neg»?

Det tilhører historien at jeg fødte et barn for halvannet år siden. Da ble jeg gravid 2. pp uten noen form for hjelp.Det hører også til historien at jeg ikke lenger er ung (43 år), men vi vil veldig gjerne st gutten vår skal vokse opp med søsken.

Noen med erfaring med «sånn» bruk av disse hormonmedisinene som kan fortelle om sin erfaring?


Hvordan har det gått?
Jeg skal begynne på femar nå på dag 3 for å booste eggløsningen! :)
 
Hvordan har det gått?
Jeg skal begynne på femar nå på dag 3 for å booste eggløsningen! :)
Jeg var hor gynekologen på dag 12 og han fant en stor folikkel (21mm) og livmorslimhinnen var på 12 mm. Han sa han forventet el 2-3 dager senere, og han fikk rett. Samme dag og dagen etter målte jeg pos på el.test og den neste dagen neg (eggløsning). Om to dager skal jeg ta blodprøver for se på bla progesteronet. Om det virkelig har vært el. Men om det har vært et modent egg eller bare en tom folikkel, vet jeg jo ikke.

Men spennende tider!

Lykke til til deg.

Eggløsningen kom for meg noe dager tidligere enn vanlig med Femar. Klaffer det ikke denne runden skulle jeg ta kontakt, noen konkret plan har vi ikke enda....
 
Jeg var hor gynekologen på dag 12 og han fant en stor folikkel (21mm) og livmorslimhinnen var på 12 mm. Han sa han forventet el 2-3 dager senere, og han fikk rett. Samme dag og dagen etter målte jeg pos på el.test og den neste dagen neg (eggløsning). Om to dager skal jeg ta blodprøver for se på bla progesteronet. Om det virkelig har vært el. Men om det har vært et modent egg eller bare en tom folikkel, vet jeg jo ikke.

Men spennende tider!

Lykke til til deg.

Eggløsningen kom for meg noe dager tidligere enn vanlig med Femar. Klaffer det ikke denne runden skulle jeg ta kontakt, noen konkret plan har vi ikke enda....


Jeg kom aldri så langt som til å hente resepten, for testet positivt, og det ser det ut til at du har gjort og?
Heia oss og November :) :) :)
 
Gratulerer til dere begge :dummy1:
Kjente dere noe anderledes denne syklusen dere ble gravide ?
Når hadde dere samleie i forhold til el osv?
Når testet dere positivt?:) spennende!!
 
Gratulerer til dere begge :dummy1:
Kjente dere noe anderledes denne syklusen dere ble gravide ?
Når hadde dere samleie i forhold til el osv?
Når testet dere positivt?:) spennende!!

Takk for det :) Nei, ikke noe annerledes egentlig.. Nå har jeg vært prøver en stund, og kan konkludere med at jeg ikke kan konkludere med noen verdens ting. Har hatt masse sympt og ikke vært gravid, ikke hatt sympt og vært gravid, hatt sympt og vært gravid, ja alt mulig! Nå er dette min 5. graviditet og jeg klarer ikke å skille pms og tidlige sympt. Vi har samleie ca annenhver dag hvis vi får til, noen ganger blir det hver 3. dag. Fikk pos test ca ved ikm, litt usikker på når eggløsningen faktik var for jeg hadde el trykk i underlivet i en hel uke! :) Prøver du med letrozol? jeg kom aldri så langt. Skulle hente resepten den dagen jeg fikk mens men den kom jo ikke, :)
 
Jeg har faktisk termin (foreløpig) på storebrors bursdag. 24/11

Får håpe de får hver sin dag da :) Får du noen ekstra oppfølging? jeg får pga tidligere aborter + jeg har blitt 38 nå og da er man jo plutselig geriatrisk i denne verdenen her tydeligvis. Skal ha tidlig ul i uke 7 i første omgang.
 
Gratulerer til dere begge :dummy1:
Kjente dere noe anderledes denne syklusen dere ble gravide ?
Når hadde dere samleie i forhold til el osv?
Når testet dere positivt?:) spennende!!
Ingenting var annerledes bortsett fra at el kom på dag 14, ikke 18-19 som den pleier. Ingen symptomer bortsett fra de jeg alltid innbiller meg (jeg kjenner for eksempel alltid «festesmerter» om jeg er gravid eller ikke).

Vi hadde sex hver dag før, selve el-dagen og dagene etter....

Testet negativt på blodprøver 7 dager etter el, men positive på cleartblue early 10 dager etter el. Andre tester var negative i flere dager, ikke positive før ikm.

Lykke til til deg!
 
Back
Topp