Forstår virkelig ikke hvor langt jeg er på vei...

Bliss_nr2

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Sommerfuglene
Hei.

Jeg forstår virkelig ikke hvor langt jeg er på vei. Hvordan regner man ut det? Får forskjellig på div terminkalkulatorer. Der er kun 2 mulige datoer jeg kan ha blitt gravid.

Hei.

Jeg forstår virkelig ikke hvor langt jeg er på vei. Hvordan regner man ut det? Får forskjellig på div terminkalkulatorer. Der er kun 2 mulige datoer jeg kan ha blitt gravid.

Det vanligste er å regne ut i fra første mensdag :)

Jeg er i dag 5+6, altså er jeg i den 6. uken :) Neste uke 6 fullgåtte, og i den 7. uken.

Har lignende problem, jeg regner fra første dag i sist mens. Problemet med dette er at da skal eggløsning komme flere dager etter sist gang den perioden jeg så typen. Men sånt er ikke en nøyaktig vitenskap, og sperm kan leve noen dager i kroppen. Så så lenge det er ca riktig er det i orden. Kan bli justert på ultralyd uansett.

Da blir jeg 5+3. Så da er jeg i uke 6.
Men der er opptil 4 dager feilmargin der.

Skal på TUL på torsdag, men da er det vel lik 0% sjanse for å få se et hjerte banke...

Da blir jeg 5+3. Så da er jeg i uke 6.
Men der er opptil 4 dager feilmargin der.

Skal på TUL på torsdag, men da er det vel lik 0% sjanse for å få se et hjerte banke...
Det er nok for tidlig ja! Hvorfor ikke vente litt?

Jeg har fått TUL pga min sykdom, så de må holde tett oppfølging...blir nok flere UL både uke 8 og uke 12

Jeg har fått TUL pga min sykdom, så de må holde tett oppfølging...blir nok flere UL både uke 8 og uke 12
Om du er 5+3 i dag og ikke skal på TUL før tirsdag er det jo håp... :) Hjertet skal begynne å slå omtrent 5+1.

Jeg fikk sett bankende hjerte i uke 6+1, var da mellom uke 5-6 sa hun :) så det er absolutt mulig å se noe da.

Om du er 5+3 i dag og ikke skal på TUL før tirsdag er det jo håp... :) Hjertet skal begynne å slå omtrent 5+1.
At hjertet skal begynne å slå på 5+1 betyr ikke nødvendigvis at det er synlig på ul. Så jeg ville venta for ikke å bli bekymra og stressa.

At hjertet skal begynne å slå på 5+1 betyr ikke nødvendigvis at det er synlig på ul. Så jeg ville venta for ikke å bli bekymra og stressa.
Regner med at legen har fått den informasjonen han/hun trenger å vite før de setter opp TUL-dato. Om de ikke ser hjertet slå denne gangen setter de jo opp en ny time?
Jeg ville stolt på legen og ikke begynt å flytte på timeavtaler basert på hva jeg har lest på et forum... :)

Nå har ikke jeg fått denne timen for å se om hjertet slår eller ei, men for å utelukke andre ting samt se om det er flere der inne.
Tenkte bare det ville være et pluss om hjertet hadde slått

Back
Topp