Forstår ikke helt dette med uker

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Hei

Jeg forstår ikke helt dette med hvilken uke jeg er i.
Etter min regning så er jeg i dag 7+3. Men er jeg da i uke 8?

Og når er man da i uke 12? Når man er 12+ eller 11+?

Du er i den åttende uka ja. For den første uka er jo fra 0-6 dager, og neste dag er du 1+0, akkurat 1 uke, og så begynner du på andre uke.

Jeg pleier likevel å si at jeg er f.eks. 30 uker når jeg er 30+4, fordi da tenker folk at jeg er 30 fullgåtte uker.

Og når man snakker om uke 12 så er det når man er 12 fullgåtte uker som menes i forhold til risiko ved spontanabort. :)

Du er i den åttende uka ja. For den første uka er jo fra 0-6 dager, og neste dag er du 1+0, akkurat 1 uke, og så begynner du på andre uke.

Jeg pleier likevel å si at jeg er f.eks. 30 uker når jeg er 30+4, fordi da tenker folk at jeg er 30 fullgåtte uker.

Og når man snakker om uke 12 så er det når man er 12 fullgåtte uker som menes i forhold til risiko ved spontanabort. :)
Takk for info. Diskuterte dette med ei venninne, men ble plutselig usikker igjen. Høres mye bedre ut å være i åttende uke nå som det er så tidlig :)

Takk for info. Diskuterte dette med ei venninne, men ble plutselig usikker igjen. Høres mye bedre ut å være i åttende uke nå som det er så tidlig :)

Blir samme greia som når man snakker om århundrer og slikt. Vi er i det tjueførste århundre nå, fordi det første århundret var fra 0-99 år. :) Med alder derimot, der tenker vi jo litt motsatt føler jeg. :p Vi sier jo ikke at barnet er i sitt åttende år, hun er 7 år (eller evt 7,5 eller nesten 8). :p

Du kan tenke på det som med ferien din. Når du har hatt ei uke ferie og begynner på den andre, så er du i den andre uka, men har bare hatt ei full uke. Da har du hatt for eksempel 1 uke og 2 dager ferie (1+2).. Hvis du skjønner?

Back
Topp