Forståelse for fravær

RedElf

Elsker forumet
Hvordan forståelse er det for fravær på dere arbeisplass?

Jeg sliter for tiden med søvnproblemer. Dette har ført til at jeg noen uker er blitt sykemeldt. 14 dager 50 % og 1 uke 100 %. Dette var før jul. Etter nyttår har sønnen hatt frostskadde lepper, jeg omgangssyke og han startet med omgangssyke klokka 5 på morgenen i dag.

Føler jo på dette selv. Syntes det blir mye borte fra jobben, men hva får man gjort liksom?

Føler at forståelsen for fravær i barnehagen der jeg jobber er forholdsvis lav og at det fører til mange sure kommentarer.

Hvordan er det på deres arbeidsplass og hvordan føler dere om det å være borte fra jobben?

Vil bare ønske dere masse god bedring[:)]

Tror alle oppfatter det sånn til tider... Jeg også våkna opp i dag morges med 39,1 i feber og jeg skal ikke på jobb for å si det sånn.. Og jeg gruer meg litt til sjefen min ringer meg opp igjen, selvom jeg vet HUN er forståelsesfull.. Men sjefen min har sjefer igjen som.. Veeeel..

Kjedelig når det blir sånn. jeg har heldigvis en arbeidsgiver som har full forståelse for sykdom uansett om vi er syke lenge eller korte perioder. Vi må jo til tannlegen, legen osv og det er ikke noe problem så jeg er heldig sånn. Der blir det sagt at familien går først og jobben etterpå [:)] Masse god bedring til gutten din [:)]

På min arbeidsplass føler jeg det er ganske stor forståelse for fravær. Nå er jo jeg så heldig at jeg ikke har så masse fravær, så det kan jo ha noe med saken å gjøre. det er en stor bhg, og alle er inneforstått med at årsaken til fravær har ingen noe med, og dermed så blir det ikke spekulert om det er "grunn nok" til å være borte.

føler aldri forståelse for fravær, men tror nok det er meg selv som føler det...
sånn som i dag så har jeg tidligvakt å min avd er da fri for tidligvakt å en annen avdeling må ta mot "mine" unger,
men er man syk så er man syk...

Ja. Blir vel kanskje noe som man føler på selv. Er jo i grunn en positiv ting det da siden det sier noen om arbeidsmoral og det ansvaret man føler ovenfor arbeidsplassen sin. Men er kjedelig når man får en sånn tøff periode og det blir litt fravær....

Først og fremst masse god  bedring.
Er man syk, så er man syk mener jeg.

På min jobb så har folk der liten forståelse, med mindre de får en grunn på hvorfor man er borte.
På meg så ble de dritsure da jeg ble sykmeldt (svangerskapskvalme), så til slutt så måtte sjefen bare si fra hvorfor, fordi d ble så mye frustrasjon..[&o]

Så nå har jeg faktisk liten lyst t å dra tilbake på jobb igjen..[8|]

Nå er jo ikke jeg i arbeid nå, men der jeg jobba da jeg var gravid prøvde han å ha forståelse for mitt fravær, selv om det egentlig lyste igjennom at han ikke hadde det.. Greit nok, det syntes jo ikke alltid på meg at jeg var "syk", men han nekta f.eks å tilrettelegge, noe som førte til full sykemelding.. Ca samtidig var det ei som ble oppsagt pga mye fravær. Nå vet ikke jeg helt grunnen til fraværet hennes, men hun var ei veldig skikkelig jente så jeg har liten tro på at fraværet var ugyldig. 

ORIGINAL: Bleiemos

Nå er jo ikke jeg i arbeid nå, men der jeg jobba da jeg var gravid prøvde han å ha forståelse for mitt fravær, selv om det egentlig lyste igjennom at han ikke hadde det.. Greit nok, det syntes jo ikke alltid på meg at jeg var "syk", men han nekta f.eks å tilrettelegge, noe som førte til full sykemelding.. Ca samtidig var det ei som ble oppsagt pga mye fravær. Nå vet ikke jeg helt grunnen til fraværet hennes, men hun var ei veldig skikkelig jente så jeg har liten tro på at fraværet var ugyldig. 

Så lenge det er gyldig fravær kan de jo ikke gi noen fyken. Det er strent forbudt.

Går greit det!!! Må bare jobbe overtid for å ta igjen det jeg ikke fikk gjort når jeg var vekke!!!

Back
Topp