Forstå babyens språk!

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Fikk et tips av ei venninne om noe som kalles baby language - det funker!! En dame som har utviklet et system for å skille ulike babygråter fra hverandre, utrolig interessant! Det er fem ulike "ord" i babyens gråt, som er uttrykk for fem ulike behov: trenger å rapes, har luft i magen, er trøtt, er ukomforabel og er sulten. Høres rart ut, men det har vært veldig nyttig for oss:) Legger ved link til første og andre leksjon fra youtube.

http://m.youtube.com/watch?v=MJ8CB5H7xeQ

http://m.youtube.com/watch?v=FcaxCSG3n5w

Er nå jeg skulle ønske minien her gråt :p Vi har måtte lære oss lydene hans istede. Har vært et skikkelig puzzlespill, men vi, iallefall jeg, begynner å få teken på det nå. Han gråt NESTEN ( :D :D :D :D ) i går, så håper det kommer snart :)

Er nå jeg skulle ønske minien her gråt :p Vi har måtte lære oss lydene hans istede. Har vært et skikkelig puzzlespill, men vi, iallefall jeg, begynner å få teken på det nå. Han gråt NESTEN ( :D :D :D :D ) i går, så håper det kommer snart :)
Åh, kjære, om minien vår og minien deres hadde møttes på halvveien...her mistenker vi kolikk. Utrøstelig skriking i timesvi hver eneste kveld :(

Åh, kjære, om minien vår og minien deres hadde møttes på halvveien...her mistenker vi kolikk. Utrøstelig skriking i timesvi hver eneste kveld :(

Å nei :( :( Storesøster var også veldig rolig. Hun gråt aldri. Hun var 3 måneder før hun gråt skikkelig første gang. Jeg trodde det var noe galt med stemmebåndet hennes, men fikk beskjed om at hun bare var en rolig bab. Stresset litt med det den gangen, men denne gangen nyter jeg det, selv om jeg sikkert hadde vært litt roligere om jeg visste han gråt når han trengte noe, ialelfall om natten. Nevøen min hadde kolikk og vi tilbragte en hel dag, kveld og nesten hele natten med de, og det var grusomt. For både mor og meg egentlig. Kolikk må være helt forferdelig. Bare tanken på at man ikke kan gjøre noe for at de skal slutte er helt forferdelig :(

Å nei :( :( Storesøster var også veldig rolig. Hun gråt aldri. Hun var 3 måneder før hun gråt skikkelig første gang. Jeg trodde det var noe galt med stemmebåndet hennes, men fikk beskjed om at hun bare var en rolig bab. Stresset litt med det den gangen, men denne gangen nyter jeg det, selv om jeg sikkert hadde vært litt roligere om jeg visste han gråt når han trengte noe, ialelfall om natten. Nevøen min hadde kolikk og vi tilbragte en hel dag, kveld og nesten hele natten med de, og det var grusomt. For både mor og meg egentlig. Kolikk må være helt forferdelig. Bare tanken på at man ikke kan gjøre noe for at de skal slutte er helt forferdelig :(
Ja, det er ikke noe særlig. Har jo ikke fått diagnostisert det enda, men føler det er såpass påfallende at det må være noe som ikke er som det skal være. Skal ta tak i det i morgen når helsestasjon og sånn er åpent :(

Funker jo fjell! Takk :)

Sent from my iPad using BV Forum

Ja, takk for tips! :)
Men jeg lurer fortsatt på hva wææ betyr! ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Skulle ønske jeg kunne si at jeg kjente igjen lydene, men det gjør jeg ikke. Føler alle lydene hennes er så like, feks kommer ikke den "neh"-lyden når hun er sulten...

Ja, takk for tips! :)
Men jeg lurer fortsatt på hva wææ betyr! ;)

Sent from my iPhone using BV Forum
Hahaha! Jeg også! Her i huset tror jeg det betyr noe sånn som "jeg har møkkavondt i magen, er dritt lei, trøtt, sulten, må rape og prompe og alt er galt - og ikke tro du an trøste meg, for det kan du ikke!" eller noe...

Skulle ønske jeg kunne si at jeg kjente igjen lydene, men det gjør jeg ikke. Føler alle lydene hennes er så like, feks kommer ikke den "neh"-lyden når hun er sulten...
Hm...her er det en absolutt tydeligste lyden. Sliter litt med å skille de andre, men begynt å forstå rapeordet og i dag hørte jeg "heh" når hun var for varm på tur:) Har begynt å gå sport i det her:p

Jeg: Hva sier hun?
Mannen: "Neh", sleng ut puppen :p

Ja, det er ikke noe særlig. Har jo ikke fått diagnostisert det enda, men føler det er såpass påfallende at det må være noe som ikke er som det skal være. Skal ta tak i det i morgen når helsestasjon og sånn er åpent :(

På en måte ønsker man nesten at det skal være noe, sånn at man vet hva det går i, samtidig som man ikke vil det skal være noe galt :( Lykke til. Håper dere sitter igjen med litt mer svar når du har snakket med de :)

Genialt :) takk :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp