forsone meg med ammeslutt:(

mamma10&13

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Huff må bare få ned litt tanker her...
Sliter så enormt med å forsone meg med at jeg måtte slutte med amming, er skikkelig lei meg til tider og nesten litt deprimert for at jeg for en liten stund siden måtte gi meg helt med ammingen[:(]
Kjenner at det stikker i hjertet og innimellom får jeg tårer i øynene når jeg tenker på det og når jeg hører og ser andre amme barna sine[:(]
Da vi var på babysvømming satte stort sett alle seg ned og ammet de sultne og slitne barna sine etter at vi kom opp av bassenget og jeg kjente det var like før tårene kom, kjenner det er like før de kommer når jeg skriver dette også...

Jeg har prøvd å jobbe med meg selv for å godta dette og snakker med alle om fordelene med å gi flaske, men det er på en måte bare utenpå...

Dette er ble litt langt, måtte bare få ned noen tanker, prøver å bearbeide dette...

Hvis det er noen som har noen tips osv er jo det også fint...

Husker ikke hvem som skrev om dette for en stund siden.
Men det var noen som hadde lest en bok skrevet av en mamma som måtte gi opp ammingen og tanker rundt dette. Og den var visst veldig fin.

Det finnes mange flotte flaskemammaer der ute, men skjønner at du er i en periode nå hvor du sikkert bare ser ammemammaene.

Sender deg en god klem.

Skjønner akkurat hvordan du har det [:(] Jeg føler jeg er til bry når jeg viser at jeg fortsatt er lei meg for at det ikke gikk. Jeg holder fortsatt fast med å amme før hun får flaske, men det er ikke mye hun får av meg. Som oftest bare kaver hun og vrir seg vekk, det er sårt når jeg må gi meg fordi hun hyler, og da må jeg være kjapp fram med flasken. *Mamma er ikke god nok liksom*... Alle bagatelliserer det, men man føler jo seg litt mislykket.

Kan kanskje ikke hjelpe deg med å få opp humøret. Men det letter kanskje at det ikke er så lett for andre som må gi seg også [:)] Dessuten er det ingen forskning som viser at flaskebarn feks er mindre begavet osv enn de som blir ammet, i så fall er det ubetydelige forskjeller [:)] Vi får kose oss med at ansvaret med mating kan deles, og at vi kan få oss en ekstra lang luftetur innimellom uten å få melkespreng og diverseversa [:D]

takk for klemmene[:D]

ORIGINAL: Gullgrisens 2gull

Men det var noen som hadde lest en bok skrevet av en mamma som måtte gi opp ammingen og tanker rundt dette. Og den var visst veldig fin.

Det finnes mange flotte flaskemammaer der ute, men skjønner at du er i en periode nå hvor du sikkert bare ser ammemammaene.

Sender deg en god klem.

takk for tipset, den må jeg se om jeg finner[:)] og takk for klemmen[:)]

ORIGINAL: TS2010

Skjønner akkurat hvordan du har det [:(] Jeg føler jeg er til bry når jeg viser at jeg fortsatt er lei meg for at det ikke gikk. Jeg holder fortsatt fast med å amme før hun får flaske, men det er ikke mye hun får av meg. Som oftest bare kaver hun og vrir seg vekk, det er sårt når jeg må gi meg fordi hun hyler, og da må jeg være kjapp fram med flasken. *Mamma er ikke god nok liksom*... Alle bagatelliserer det, men man føler jo seg litt mislykket.

Kan kanskje ikke hjelpe deg med å få opp humøret. Men det letter kanskje at det ikke er så lett for andre som må gi seg også [:)] Dessuten er det ingen forskning som viser at flaskebarn feks er mindre begavet osv enn de som blir ammet, i så fall er det ubetydelige forskjeller [:)] Vi får kose oss med at ansvaret med mating kan deles, og at vi kan få oss en ekstra lang luftetur innimellom uten å få melkespreng og diverseversa [:D]

Ja jeg har også prøvd og holdt litt fast ved den, men det er nesten ingen ting der og det som er der er det så og si ingen næring i og de siste gangene begynte prinsen bare å vri seg unna, og rynke på nesen når jeg prøvde så da er jo kosen borte i tillegg[:(]
Ja det "hjelper" jo at flere har det sånn på en måte eller jeg unner ingen å kjenne på disse følelsene da, men man føler seg hvertfall ikke alene...
Ja er mange fordeler også og er glad for dem og nyter det så godt jeg kan[:)]

Sender deg en god klem.

DET VAR MEG [:)][:)]

jeg måtte også gi meg med ammingen og var kjempe lei meg en stund. trust me, det går over. Men jeg måtte også gå noen runder med meg selv. Tenker noen ganger enda på det... men har liksom akseptert det. Kan også glede meg over andre som får til ammingen nå - det kunne jeg ikke en liten stund.

Boken heter "flaskemating" og har masse bra saklig info, men også mye om tanker, følelser osv. Det er skrevet av 2 mødre som måtte gi opp ammingen. Det er veldig fin skrevet og etter at jeg leste det følte jeg meg my bedre. Når jeg hadde en litt dårlig dag og savnet ammingen leste jeg i boken igjen og følte meg mye bedre med en gang.

som sagt, det går over. nå koser jeg meg sikkelig med flaske. nyter at jeg har mer frihet og en fornøyd prinsesse [:)]

Du må gjerne sende meg en PM om du lurer på noe - jeg husker at det hjalp meg masse å skrive og snakke med flaskemammaer.

ORIGINAL: Soul

Sender deg en god klem.

takk for det, da skal jeg hvertfall se om jeg finner den boken[:)]
Ja det går seg nok til etterhvert, må vel bare komme over "skuffelsen" ved at ikke alle forventningene har blitt innfridd på en måte

DET VAR MEG [:)][:)]

jeg måtte også gi meg med ammingen og var kjempe lei meg en stund. trust me, det går over. Men jeg måtte også gå noen runder med meg selv. Tenker noen ganger enda på det... men har liksom akseptert det. Kan også glede meg over andre som får til ammingen nå - det kunne jeg ikke en liten stund.

Boken heter "flaskemating" og har masse bra saklig info, men også mye om tanker, følelser osv. Det er skrevet av 2 mødre som måtte gi opp ammingen. Det er veldig fin skrevet og etter at jeg leste det følte jeg meg my bedre. Når jeg hadde en litt dårlig dag og savnet ammingen leste jeg i boken igjen og følte meg mye bedre med en gang.

som sagt, det går over. nå koser jeg meg sikkelig med flaske. nyter at jeg har mer frihet og en fornøyd prinsesse [:)]

Du må gjerne sende meg en PM om du lurer på noe - jeg husker at det hjalp meg masse å skrive og snakke med flaskemammaer.

Husker jeg syntes det var litt tungt og trist, og til og med litt flaut når jeg slutta å amme storesøster når hun var ca 3 mnd... Men husk for all del at det viktigste er at ungen får mat! Og MME er jo ikke usunt, tvert imot så er det masse gode næringsstoffer som mini trenger [:)] Og jeg opplevde at det var MASSE kos med å gi flaske også [:)] Da slappet vi av begge to, og det var bare kos, nærhet og kjærlighet  Ingen frustrasjon, sinne, tårer eller fortvilelse for noen av oss! Og det er faktisk verdt mer enn MM altså... Eneste bakdelen er egentlig at det er mere styr når man skal ut av huset...

Så slapp av og kos dere med flaska, og vit at dere er den beste mammaen mini kunne hatt

kjenner meg SÅ igjen med det du skriver!
Det er så utrolig sårt å være den eneste i hele verden (tror vi) som ikke ammer barna våre.
Jeg sliter litt med det enda (pga at alle i barselgruppen jeg kom i ammer) men det har blitt litt bedre.
Jeg har fått mye trøst og oppmuntrende ord her inne. Det vet jeg du og kommer til å få! Og det hjelper!!!

Jeg måtte og skrive ned en positiv liste om å gi flaske. i am weird....

Du er en super mamma uansett hvordan barnet ditt får i seg mat. Du gjør jo det som er best for barnet ditt.
En fornøyd mamma gir et fornøyd barn[:D]

kjempe god klem til deg!

ORIGINAL: Novemberstjerne

kjenner meg SÅ igjen med det du skriver!
Det er så utrolig sårt å være den eneste i hele verden (tror vi) som ikke ammer barna våre.
Jeg sliter litt med det enda (pga at alle i barselgruppen jeg kom i ammer) men det har blitt litt bedre.
Jeg har fått mye trøst og oppmuntrende ord her inne. Det vet jeg du og kommer til å få! Og det hjelper!!!

Jeg måtte og skrive ned en positiv liste om å gi flaske. i am weird....

Du er en super mamma uansett hvordan barnet ditt får i seg mat. Du gjør jo det som er best for barnet ditt.
En fornøyd mamma gir et fornøyd barn[:D]

kjempe god klem til deg!

tusen takk for klem og tips, ja man føler seg litt alene, men er vel ikke det[:)] så det går seg vel til etterhvert[:)]

Skjønner deg kjempegodt. Måtte jo slutte med førstemann, og jeg holder snart ikke ut lenger denne gangen heller[:(] Har så vondt i det ene brystet enda, og det har gått over to mndr[8|] Jeg tar bare en dage av gangen og klarer jeg ikke mer, så klarere jeg ikke mer[X(] Men det er mange fordeler med å gi flaske. Tenk på det sånn[:)] Barnet er mett lenger og du slipper spreng. Du vet også hvor mye det får i seg hvert måltid etc[:)][:)] Maange fordeler med andre ord[:)]klem

ORIGINAL: førstegang25

Skjønner deg kjempegodt. Måtte jo slutte med førstemann, og jeg holder snart ikke ut lenger denne gangen heller[:(] Har så vondt i det ene brystet enda, og det har gått over to mndr[8|] Jeg tar bare en dage av gangen og klarer jeg ikke mer, så klarere jeg ikke mer[X(] Men det er mange fordeler med å gi flaske. Tenk på det sånn[:)] Barnet er mett lenger og du slipper spreng. Du vet også hvor mye det får i seg hvert måltid etc[:)][:)] Maange fordeler med andre ord[:)]klem

ja det er sant, det er mange fordeler[:)] forstår du sliter også og du er veldig flink må jeg si, må man slutte så må man slutte... sender en klem tilbake jeg[:)]

takk til alle for gode ord, støtte og klemmer[:D]

Back
Topp