Forslag til te for gravide?

EAO

Blir kjent med forumet
Jeg drikker en kaffelatte og noen kopper te hver dag. Men nå som jeg er gravid får jeg holde meg unna de koffein mengdene tenker jeg.
Så, har dere forslag til hva slags typer te jeg kan gå over til? Flere tips tas i mot da jeg liker å bytte på litt :)
Kommenter gjerne med bilde av boksen og hvor den kan kjøpes. [emoji177]

Jeg er veldig glad i Pukka-te, og de har jo uendelig mange smaker så det er jo bare å prøve seg fram :) Så har jeg akkurat kjøpt Clippers sin te på Rema 1000. Den som heter Lime & Ginger green te har masse smak og er skikkelig god. Syns jeg ;)

Jeg er veldig glad i Pukka-te, og de har jo uendelig mange smaker så det er jo bare å prøve seg fram :) Så har jeg akkurat kjøpt Clippers sin te på Rema 1000. Den som heter Lime & Ginger green te har masse smak og er skikkelig god. Syns jeg ;)
Signerer denne :)

Den fra clipper har jeg og, kanskje jeg skal gå for å lage meg en med det samme :)

Dropp grønn te som gravide, det skal ikke være så veldig heldig :)

Anis-te hjelper også mot kvalme, så det kan jo være kjekt å drikke :)

Dropp grønn te som gravide, det skal ikke være så veldig heldig :)

Anis-te hjelper også mot kvalme, så det kan jo være kjekt å drikke :)

Jeg finner ikke noe info om dette fra offisielt hold? Har du noen linker om dette med grønn te?

Jeg finner ikke noe info om dette fra offisielt hold? Har du noen linker om dette med grønn te?
Grønn te kan hindre folatopptaket i kroppen..
Det er vel ingen påvist sammenheng mellom ryggmargsbrokk og inntak av grønn te, men her er det vel heller føre-var-prinsippet som gjelder :)

Om det er noe hold i denne påstanden vet jeg ikke, men jeg har holdt meg unna ved hver graviditet, sånn i tilfelle..

Som allerede nevnt i denne tråden: Jeg anbefaler Pukka-te.
Koffeinfritt, og i mange ulike og gode fruktige smaker! :happy:

Grønn te kan hindre folatopptaket i kroppen..
Det er vel ingen påvist sammenheng mellom ryggmargsbrokk og inntak av grønn te, men her er det vel heller føre-var-prinsippet som gjelder :)

Om det er noe hold i denne påstanden vet jeg ikke, men jeg har holdt meg unna ved hver graviditet, sånn i tilfelle..

Jeg måtte lese litt om det siden jeg aldri har hørt om det før. Det er i teorien riktig som du sier at grønn te kan hindre opptak av folat. Men da snakker vi at man drikker ganske store mengder grønn te hver dag, og det er det nok ikke så mange som gjør. Det mange kanskje ikke vet er at grønn te har koffein i seg, dog mye mindre enn f.eks svart te. Så uansett så bør man begrense inntaket, på lik linje med vanlig te og kaffe.

Moderasjon er fornuftig, nesten uansett hva det gjelder. Men er man usikker, så er skjønner jeg godt at man holder seg unna. [emoji173]️

Så har jeg akkurat kjøpt Clippers sin te på Rema 1000. Den som heter Lime & Ginger green te har masse smak og er skikkelig god. Syns jeg ;)
Enkg, den liker jeg også veldig godt! Men de siste dagene med tendens til sure oppstøt, har den ikke vært like fristende...

Hvilke urter skal man holde seg unna? Har drukket Yogi-te nesten hver dag, og den har også mange rare urter:wideyed:

Jeg husker ikke og sliter med å finne nå. Men feks bringebærblad brukes for å sette igang fødsel. Bare fordi noe er naturlig er det ikke ufarlig. Skal prøve finne det. Men det er jo selvsagt forskjell på medisinske mengder og som te.

Jeg husker ikke og sliter med å finne nå. Men feks bringebærblad brukes for å sette igang fødsel. Bare fordi noe er naturlig er det ikke ufarlig. Skal prøve finne det. Men det er jo selvsagt forskjell på medisinske mengder og som te.
Godt poeng. Finnes mye farlig i naturen! Skal huske på det med bringebærblader, i hvert fall... Takk for info:-)

Back
Topp