Forslag til sunnere helgesnacks

lilleekorn

Ønskebaby
It's gonna be May 2019
Hva spiser dere til helgegodis!? Jeg ELSKER godteri, sjokolade, smågodt..ja, alt! Haha! Nå som jeg er gravid så får jeg bare dårlig samvittighet av å spise godteri...hva spiser dere på fredagskvelden? Noen forslag til sunnere snacks? :-)

Spesielt nå på sommeren er jeg veldig glad i jordbær og bringebær! Dette fungerer som godteri for meg!

Grønnsaker og dipp er digg for tiden ;) eple med mager kesam, nøtter, evt litt honning for den som tåler ;)

Den nye blåbær-kesamen og blåbær.. Mmmmmm
Eller te med en sukett demper søtsuget mitt:) og masse frukt.
Skal prøve å holde meg unna godteri til uke 12, skal prøve ihvertfall :p

Jeg er selv som deg, elsker godteri og spesielt sjokoladet. Men nå er jeg så "heldig" at jeg er konstant kvalm, dermed så frister ikke godteri for øyeblikket. Samboer begynner å lure på hva som er galt med meg :D

Søtpoteter med litt olivenolje i ovnen!!!! Heeelt hekta! godt kryddra med pepper og litt salt

Spiser ingenting godis :) men frukt går det endel av. Vannmelon er veldig godt. Å jordbær å banan :P avokado med bittelitt salt på syns jeg er nydelig :)

Vannmelon ❤

Nettopp spis morelle :) og nå skal vi kose oss med vannmelon, jordbær og blåbær :) er veldig glad i frukt så det blir det mye av når jeg er søtsugen :)

Fruktfat eller te er favoritten her :)

http://www.vegetarbloggen.no/category/veganske-oppskrifter/dessert/is-og-sorbet/

Banan og egglapper med kokosmelk, kokosmasse og havregryn.

Oppkuttede grønnsaker med kesam-dip. (Selleristang f.eks, som har mye egensmak.)

Oppkuttet frukt med vaniljekesam. (Evt. med honning og kanel i.)

Gulrotvafler. (Gulrøttene gjør vaflene søte og saftige, så sukkeret kan kuttes kraftig ned på, eller kuttes ut.)

http://byangelina.blogg.no/1460121916_n_kan_alle_like_avaka.html

Når du kutter opp frukt, kan det lønne seg å gjøre det litt "fancy," sånn at det ser appetittlig ut.
Hvis du sørger for å ikke være sulten før du skal spise godteri, spiser du mindre også. ;)

Jeg er veldig glad i bær, frukt og grønnsaker, naturelle nøtter og raw sjokolade. Og te uten søtning! :-D (Og alt med kakaopulver, hehehe). ;-)

Back
Topp