Forslag til sanger som passer i begravelse!!

monicabebe

Forumet er livet
Noen som kan foreslå noen fine sanger som passer i en begravelse. Det skal være en solosang!

Noen jeg kjenner som leter!

KLem, M

you raise me up...time to say goodbye syns eg er vakre og kan brukes i slike samanhenger

har du hørt den nye cd'n til carola? "störst av allt", det er sanger som passer til begravelse, bryllup, dåp osv. mange fine sanger der[:)]

Amazing Grace, Den fyrste song,

det vakreste som fins av jahn teigen..

Ja amazing grace, og den til Bjørn Eidsvåg, eg ser. Den er jo bare så vanvittig fin til begravelse. Hvis dèt går an da... [&o]

Til noen så passer "skyfri himmel" med Bjørn Eidsvåg... Den ble sunget til mammaen min..[:(]

åhh definitivt Eg Ser med bjørn eidsvåg

"De nære ting" ble sunget i en begravelse jeg var i, den synes jeg er kjempefin.

Men hvilken sang som passer avhenger av hvilken person som begraves. Hvordan vedkommende var som levende, og om det er et gammelt menneske eller et ungt, et barn eller en voksen.

"Vem kan segla förutan vind" syns jeg passer veldig godt...

Når pappa døde hadde vi solosang med Amazing Grace, var ei jente som sang, kjempe flott. Har hørt den i andre begravelser også med menn som synger synes det ikke passer like godt, blir ofte bare mumling. Sangen må passe til avdøde, men også til den som skal synge... Er ikke alle som passer til å synge alle sanger...

Amazing Grace og The Rose er fine sanger i slike sammenhenger, dersom vedkommende skal som skal synge kan å synge!

Svigerbroren min sang Tears in Heaven i sin fars begravelse. Sterk og vakker opplevelse.

Requiem av Andrew Lloyd Webber eller Requiem av Fauré. Gje meg handa di ven, Där rosor aldri dör. Nocturne. Ave Maria av Schubert... Kan bli ved. Men dette er noen av de riktig fine, synes jeg (Er prest selv og synger inn i mellom også i begravelser, så jeg har hørt og sunget lidt av hvert...)
Det kan være greit å tenke på noe som fungerer godt med orgelakkompagnement...

"sailing"....

engeler i sneen
den sang de i begravelsen til sambo sin bestefar[:(]

you raise me up...time to say goodbye syns eg er vakre og kan brukes i slike samanhenger

Å, den er så vakker! Var i en begravelse der en mann sang den! Det var ikke et tørt øye i kirka! Aldeles nydelig!

"Bred dina vida vingar"

ORIGINAL: emilies mamma

"Eg ser" med Bjørn Eidsvåg ble brukt i begravelsen til søskenbarnet mitt på 23 år[:(]

jeg og var i en begravelse til ei på 23 hvor den sangen ble brukt... en fin sang, men til tragiske omstendigheter...

Back
Topp