Forslag til noe å gjøre om dagen?

SmåØnsker

Ung og Aktiv!
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
❄️ Januargull 2023 ❄️
Haha, permisjonen starter i morgen og jeg kjeder meg allerede! :( Jeg vil gjerne ha noe å gjøre om dagen, blir rastløs. Men samtidig så orker jeg ikke allverden heller... For et dilemma! :p

Andre førstegangsfødende som har lite å gjøre om dagen? Dere som har barn fra før har vel litt å styre med uansett :p
 
Les bøker, se serier, strikk eller hekle? :) her e d fullt kjør fra 6.30-18.30 med småtroll :p ellers hadde sikkert eg og kjedet meg ;)
 
Følger denne! Kjeder meg noe ekstremt om dagen.. jeg har mye vasking å rydding jeg kunne tatt tak i, men blir såå sliten med en gang :p
 
Hadde første dag i permisjon i går, og merker at det er få og enkle gjøremål per dag, og at ting går litt saktere enn jeg hadde trodd. Mulig jeg kommer til å kjede meg veldig etter hvert. I går tok jeg en klesvask, tok ut og inn av oppvaskmaskinen, var i butikken og handlet, og sov en ettermiddagslur. På kvelden så jeg Game of Thrones og surfet litt på nettet. I dag har jeg vært på svangerskapskontroll og pakket toalettmappe til fødebagen, og føler jeg er klar for en ettermiddagslur igjen. Føler den fødebagen er et evighetsprosjekt som jeg aldri blir ferdig med, så det står vel på gjøremålslista hver dag fremover.

Ellers har jeg sett for meg at jeg skal lese litt fødselslitteratur jeg har fått låne, kanskje bake noe mat jeg kan fryse ned, lære meg å hekle (har så lyst til å lage figur å henge på vogna), komme ajour med noen TV-serier og slike underholdningsgreier, og så drømmer jeg om å være i god nok form til at jeg etter hvert kan gå meg noen turer/trene litt, for det savner jeg. Men det jeg prioriterer mest er hvile når jeg føler jeg trenger det, og å ikke være skrubbsulten. Ble anbefalt de sistnevnte på fødselskurset, for man vet aldri når man må være klar for en innsats. :)
 
Vert sykemeldt to uker før perm startet på fredag:) leser "husmor"bøker, da forsvinner tiden;), vasket huset i går, klesvask i dag, nettopp sydd et babynest til lille. Ser serier, puslespill om noen liker det. Begynner å bli kjedelig her og, klar for å få lille ut:)
 
Jeg er også førstegangs:) i dag vasket jeg huset. Skal nå snart lage mat, men føler meg utrolig sliten. Har lyst å gjøre mye, men samtidig har jeg ikke så mye energi. Kanskje baking, hvis du liker å bake, eventuelt gjøre klar ting før den lille blir født:)
 
Tredjegangs her så her ligger jeg på sofaen fra jeg står opp til jeg legge meg omtrent... Helt kaputt! Samboer jobber masse seint så jeg er alene med ungene og det er så utrolig slitsomt. Middager er det jeg gruer meg mest til om dagen:wtf: er sååå masse jeg burde gjort, men energien strekker virkelig ikke til... Uke 38 i dag så håper ting kan skje snart!!
 
Gå en tur og se hvor mange ville blomster i veikanten?
 
Her er problemet at jeg ikke har nok tid til rådighet! Har litt igjen å pusse opp i gangen før den er ferdig, og er innmari irriterende å kapitulere nå som jeg nesten er i mål. I tillegg driver vi å maler verandagulvet før nytt rekkverk skal opp. Klarte å male et strøk men kjenner at det stoppet seg mht bekkenet som blir verre for hver dag. Er alene med snuppa på ettermiddager og kveld på femte mnd pga et hardkjør på jobben til mannen. Han begynner heldigvis ferie til helga. Så da er spørsmålet om jeg klarer å hvile når mannen går i ferie eller om jeg ender opp med å slite meg ut frem til fødsel fordi vi skal rekke å bli ferdige med alt :p
 
Bake brød, boller og kaker som kan fryses? Kjekt å ha på lur :)
 
Får ta meg tid til å bake noe. Ellers har jeg bestemt meg for å stramme inn kostholdet så fort jenta kommer. Koser meg nå, men så fort hu er ute er det slutt! :p

Så blir ikke noe bolle servering hjemme hos oss! Haha :) Neida, får kanskje ta meg en runde med bollebaking slik at jeg har noe å servere til besøket.

Ellers er jeg ikke noen strikker eller hekler, skulle ønske jeg hadde tålmodigheten til å gjøre det, men dessverre...

Vasking og ryddinga er vi ferdig med. Så blir bare sånn småtteri som man gjør litt imellom. Men kan fint finne på å vaske gulv osv om jeg kjeder meg nå om dagen, og det er nytt til meg å være :p

Men min far kom hjem med iPad slik at jeg og samboer kan skype med dem så fort vi kommer hjem til Trøndelag og de sitter igjen her i Oslo. Den kommende bestefaren vil skype med lille jenta i magen når den tida kommer :D Men iPaden kan komme til nytte til film og serier!
 
Vert sykemeldt to uker før perm startet på fredag:) leser "husmor"bøker, da forsvinner tiden;), vasket huset i går, klesvask i dag, nettopp sydd et babynest til lille. Ser serier, puslespill om noen liker det. Begynner å bli kjedelig her og, klar for å få lille ut:)
Haha, lastet faktisk ned en puslespill app på iPaden i stad!
Ellers skal rote meg frem til å finne noen andre hjernetrimspill, sudoku eller lignende :p
 
Jeg strikker, og reiser på besøk til venner :) Har også hatt egenpleie med neglelakk, vippeextensions og frisørtime.
 
Kino!
Spis lunsj ute, selvpleie og sov.
 
For et luxus problem:p
Hadde jeg kunnet hadde jeg ligget i benken å sett serier,ladet batteriene:)
Solt meg om det var fint vær,shoppet eller hatt/gått på besøk:)

Her går dagene i husarbeid og unger hele dagene:)
 
Jeg strikker, og reiser på besøk til venner :) Har også hatt egenpleie med neglelakk, vippeextensions og frisørtime.
Det hørtes flott ut! Får unne meg en frisørtime selv før hun kommer :)
 
Back
Topp