Forslag til noe å finne på med (nesten) 3åring i ferien?

Arca

Flørter med forumet
Pappaen reiser bort en uke i begynnelsen av sommerferien, og jeg har lyst til å finne på noe med jentene mens han er borte. Vil gjerne ha forslag til artige ting vi kan finne på alt fra endags-aktiviteter til noe som strekker seg over flere dager. Må først og fremst passe for en på snart 3år, men lillesøster på snart 1år må også kunne være med.

Tøft gjort å finne på noe alene med så små. Jeg hadde ikke orka, men så har jeg en ettåring som bare stikker av og aldri hører etter. Nå spørs det hvor dere bor da, men Kristiansand Dyrepark, Hunderfossen, diverse campingplasser med bademuligheter, etc.

Når jeg er alene med ungene har vi ofte gått på nye lekeplasser eller museum for å variere dagene litt. Jeg har kjøpt inn armbånd der jeg skriver navn og telefonnummer på dem tilfelle jeg mister en av dem (jeg prøver selvfølgelig å unngå det :p ). Åpen dag på gårder i området og zoologisk museum i Oslo er for eksempel kjempegøy! Jeg har med vogn til minste, sånn at jeg kan ha en i vogn mens jeg løper etter den andre, også har jeg søskenbrett så jeg kan få med meg begge to.

Jeg var en del alene med begge mine sist sommer. Da var storebror 2 og lillesøster 1 år. Har sykkelvogn så brukte den en del, hadde picnic i skogen, besøkte nye lekeplasser, åpen gård, plaske basseng i hagen, besøkte venner/familie.
Badestrand med to små alene turte jeg ikke, men var noen dager besteforeldre eller kusiner hadde muligheten til å være med.

Dyrepark eller bondegård? Strandtur med bøtter og spader. Lunsj i skogen. Insektsjakt. Plukke blomsterbuketter. Sykkeltur? Lekeplasser som de ikke har vært på før. Prøve å treffe andre med barn.

Back
Topp