forslag til middag

Vi prøvde oss på et tilbud fra Adams matkasse denne uka. Veldig god mat og fint å slippe å handle så mye når man har bekkenløsning med gangvansker. :)

Her blir det en liten tapas :)

Hadde Taco i går men matlei jeg og

Bbq marinert kyllingfilet i pitabrød. Kutter kyllingen i passe store biter, marinerer det i bbq-sausen til Cemo (fra kitchen), og jeg liker å salte det litt. Kutter ønsket salat, og bruker tzatzikipulveret til Cemo som dressing (blandes med rømme). Varmer pitabrød. Dette går kjempefort, og smaker himmelsk og er ofte helgekosen her hos oss! :)

Bbq marinert kyllingfilet i pitabrød. Kutter kyllingen i passe store biter, marinerer det i bbq-sausen til Cemo (fra kitchen), og jeg liker å salte det litt. Kutter ønsket salat, og bruker tzatzikipulveret til Cemo som dressing (blandes med rømme). Varmer pitabrød. Dette går kjempefort, og smaker himmelsk og er ofte helgekosen her hos oss! :)

Nam! Det hørtes skikkelig godt ut :-D

Mat som "lager seg selv" i stekeovnen er genialt. Kutt poteter og valgfrie grønnsaker (gulrot, brokkoli, blomkål, løk, paprika, kålrot osv) i små terninger og legg i en ildfast form sammen med litt oppkuttet hvitløk. Ha oppi noen klatter med smør og legg valgfrie fiskefilter/kyllingfileter/koteletter oppå. Dekk til med lokk eller alu.folie og stek på ca. 200 grader i 20-30 min.

Legg kyllingfileter (evt. kutt opp i mindre biter) i en ildfast form, og knus 1-2 buljongterninger til pulver og strø dette over kyllingfiletene. Hell over creme fraiche til filetene er dekket. Stek i ovnen til creme fraichen får en gylden, boblete overflate. Server med salat og ris.

Ellers synes jeg det er veldig godt med purreløksdampet ørret (det står laks, men vi bruker oftest ørret), rask bacalao, ovnsbakt torsk med pesto, kremet fiskegryte og kyllingsuppe (vi dropper karri, for jeg er ikke noe glad i det annet enn på fiskeboller, men suppa blir nydelig allikevel).

Skulle nesten tro vi bare spiste fisk utifra mine forslag :D Men det gjør vi ikke altså :p

Har lyst til å lage tandoripizza på fredag.
Jeg bruker å kjøpe coop fullkorn og spelt ferdigbunn. Jeg takler ikke å ta på deig, så da er det kjekt med enkel løsning.

Steker opp oppkuttet kylling i tandorikrydder og fordeler på pizzan. Istedet for tomatpure bruker jeg creme fraiche.
Så er det bare å velge i fyll.
Bacon, skinke, ost, sopp og løk går det mye i her :)

Back
Topp