Forslag til melkefritt kakefyll?

overasket

Forumet er livet
VIP
Ja overskriften sier vel sitt[;)]
Ettersom min lille knert ikke tåler når mamman spiser melk har mamman tenkt å bake dåpskake uten melk, evt bestille en hvis det blir for komplisert[8D] Tenker å fylle den med bær, eller frukt, men hvis noen har forslag til noe annet mottas det med takk[:D]

Tenker at hvis jeg fyller med bare bær kan det bli litt sånn brød, med syltetøy[8|] og er jo ikke det jeg er ute etter, kan godt være et fyll hvor bær inngår da[;)]

Melkefri kakefyll 1 porsjon

2,5 dl ris eller havremelk
1-2 egg
1 ss maisstivelse
2 ss sukker
1/4 vaniljestang

Pisk sammen melk, egg, mais og sukker. Varm opp til den stivner og tilsett vaniljen.

Fra siden www.matoppskrift.no

vet ikke om du kan søke og få noen tips her jeg:
http://www.matoppskrift.no/sider/diettsok.asp

her kan du i hvertfall søke på oppskrifter og velge ingredienser som ikke skal være med.

Takk for tips begge to [:)]
Nå søker jeg i vei [:D]

Det finnes også noe som heter "wipping" fra melkomen....Dette kan du da lage krem av,akkurat det samme som fløte.Finnes inegn form for melk i den[:D] Brukte det masse da jeg var lærling som kokk på et sykehjem[;)]

Freia vaniljesaus til koking er uten melk. Kok på vanlig måte med havremelk (kun halvparten av melka som står på oppskriften, ellers får du saus [8D]).

Finnes Gogreen havre kremfløte (Rimi og Coop). Piskes som vanlig kremfløte, men husk rikelig med vaniljesukker, da blir den god [:D]

Vil også anbefale marsipan på toppen for å heve smaken litt ekstra [:)]

mmmm..havrekremfløte!! står den i kjøledisken? tåler ikke vanlig fløte noe godt,men vaniljekrem og krem i kakaoen å sånt er jo sååååå godt!!

ORIGINAL: ohBaby!

mmmm..havrekremfløte!! står den i kjøledisken? tåler ikke vanlig fløte noe godt,men vaniljekrem og krem i kakaoen å sånt er jo sååååå godt!!

Har ikke forsøkt i kakao, der bruker jeg mini marsmallows [:D]

Står enten i kjøledisk eller ved økologiske varer.

så bra!! gleder meg til å prøve! imre skal jo ikke ha melk,så må prøve det da om det er samme statur når han er rundet året!
ORIGINAL: *Andromeda*

ORIGINAL: ohBaby!

Har ikke forsøkt i kakao, der bruker jeg mini marsmallows [:D]

Står enten i kjøledisk eller ved økologiske varer.

Freia vaniljesaus til koking er uten melk. Kok på vanlig måte med havremelk (kun halvparten av melka som står på oppskriften, ellers får du saus [8D]).

Finnes Gogreen havre kremfløte (Rimi og Coop). Piskes som vanlig kremfløte, men husk rikelig med vaniljesukker, da blir den god [:D]

Har bare funnet en ferdigkrem jeg som ikke skulle piskes, er det den samme, bare at jeg skulle ha pisket den, eller er dette en fløte?

Vaniljekrem uten egg og melk
Beskrivelse
Kan brukes i skoleboller, kremkaker, fruktpaier osv.

Ingredienser
Kakefyll1 pk Freia vaniljesaus til koking
2 ss sukker
2 ss Maisenna
2,5 dl melk som tåles (f.eks havremelk)
1 dl Erlet (litt usikker på kor ein får tak i dette,rimi kanskje?)

Fremgangsmåte
Bland alt det tørre og melken.
Kok opp under omrøring.
Avkjøles.
Pisk Erlet, bland dette inn.

og med noken jordbær i lag med blir dette ei frisk og godt kake!

ORIGINAL: overasket

Har bare funnet en ferdigkrem jeg som ikke skulle piskes, er det den samme, bare at jeg skulle ha pisket den, eller er dette en fløte?

Den er som gele i konsistens når du kjøper den og blir luftig som krem når du pisker den. Heter gogreen visp for å være mer nøyaktig.

ORIGINAL: overasket

Den er som gele i konsistens når du kjøper den og blir luftig som krem når du pisker den. Heter gogreen visp for å være mer nøyaktig.

Her fant jeg den!

http://www.gogreen.se/gogreen/se2.nsf/page.items.www/29B7CBDAEC0ADAAAC12572B20040C9EE

Det er melkesyre i den go greenen vi får ikke bruke den :-((

Det finnes mørk melkefri sjokolade meny her hadde det sammen med alt annet for allergikkere
Jeg har ikke fått tid til å sjekket ut noe enda.. men snart... skal prøve å lage sjokoladekaken min melk og egg fri :-) Har funnet egg erstatning... jobber med melk.. skal prøve med vann se hva store sønnen sier thi hi ..

ORIGINAL: *Ønskebarnet*

Det er melkesyre i den go greenen vi får ikke bruke den :-((

Det finnes mørk melkefri sjokolade meny her hadde det sammen med alt annet for allergikkere
Jeg har ikke fått tid til å sjekket ut noe enda.. men snart... skal prøve å lage sjokoladekaken min melk og egg fri :-) Har funnet egg erstatning... jobber med melk.. skal prøve med vann se hva store sønnen sier thi hi ..

Hvis diagnosen er melkeallergi, så går melkesyre greit [:D] Har sjekket det, både lest på nettet og prøvd det ut selv!!

Angående mørk sjokolade til kake. Freia Dronningsjokolade [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Angel with baby

Vaniljekrem uten egg og melk
Beskrivelse
Kan brukes i skoleboller, kremkaker, fruktpaier osv.

Ingredienser
Kakefyll1 pk Freia vaniljesaus til koking
2 ss sukker
2 ss Maisenna
2,5 dl melk som tåles (f.eks havremelk)
1 dl Erlet (litt usikker på kor ein får tak i dette,rimi kanskje?)

Fremgangsmåte
Bland alt det tørre og melken.
Kok opp under omrøring.
Avkjøles.
Pisk Erlet, bland dette inn.

og med noken jordbær i lag med blir dette ei frisk og godt kake!

Takk, den kan jeg prøve [:D]

Vaniljesukker skal jeg huske [:D]

Vi har totalt melkeforbud.. det inkluderer sporer og alt... dette for å innføre melkeprodukter under oppsyn når vi kommer til det.... :-))

Back
Topp