forslag til matpakke i barnehage?

*Frøken F*

Elsker forumet
Hei hei!

Jeg er lite oppfinnsom når det gjelder matlaging! Så jeg tenkte kanskje noen av dere kunne gi meg noen fristende tips?

he he ikke så spennende her heller.
jeg bruker å smøre 1 skive med prim, 1 med leverpostei og en med makrell. + en yougurt!

ORIGINAL: skravla

he he ikke så spennende her heller.
jeg bruker å smøre 1 skive med prim, 1 med leverpostei og en med makrell. + en yougurt!

Noe sånt noe her også.. Kunne trengt noen tips selv [:D]

tihih eda er vi i samme båt alle sammen!

Men jeg fikk beskjed i barnehagen at Julie ikke spiste så mye av matpakken sin. Så jeg tar det som et hint![:D] Kanskje hun rett og slett er lei maten hun får.

Hva med eggerøre? er det ok å gi de små? Jeg har jo gitt det når vi har spist.

Kaviar, smøreost, prim, leverpostei, makrell i tomat, banos, og sunda. Det pleier vesla å ha på, litt variasjon [8D] 

Her spiser han mer når han får med rundstykke i matpakken. Kanskje du kan variere brødtypen?
Ellers må jo eggerøre være en super ting å sende med? Eneste er at det kanskje er vanskelig å spise alene?

Vi smører noen skiver med bl.a. leverpostei (som er det store pålegget her i huset for tiden[8D]), prim, brunost, servelat eller smøreost. Så har vi med en yoghurt, og litt oppskåret frukt i en liten boks som de spiser til frokosten der.
De har eget fruktmåltid i bhg hvor de får frukten der, men guttene mine koser seg sånn med den lille boksen med f.eks druer, ananas, pære, kiwi oppi, så derfor[8D][;)]

leah spiste nesten ingenting av sin matpakke når ho fekk skive, men bytta ut skivene med polarbrød og ho ete som en helt [:D]

Jeg har, jeg har [:D][:D][:D]

Vilde spiser brødskive til frokost før vi går og får med seg frukt eller grønnsaker til barnehagefrokosten.

Feks.  1/2 cantaloupe melon, 1/2 mango,  10 cm strimlet agurk,  1/2 paprika, 1 banan, 1 pære 10 stenfrie druer (delt i to).
Ikke alt på en gang dog, men gjerne to sorter. [:)]

På brødet hjemme har vi enten prim, leverpostei, kokt skinke, gjerne med et lite salatblad under (skinka går dog først), kaviar eller syltetøy. Har forsøkt skinkeost, men det var ikke spes poppis.

Til lunsjen der får de servert, kokt skinke, salami, kaviar, leverpostei eller hvitost, som pålegg.
De bruker ikke prim eller Banos pga høyt sukkerinnhold og vi får heller ikke lov å sende med dette i matpakka.

Så sender jeg kun med mat som hun kan klare å spise selv så personalet slipper å fore henne.
Ser for meg at det kan bli slitsomt med 1 barnehagetante første timen som skal gi 11 unger fruktpure eller yoghurt etterhvert som de kommer.

Back
Topp