Forslag til jentenavn?

lykkeligmamma1

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Har dere noen forslag til jentenavn ? Vi er nesten sikre på at det blir Nora, men er gøy å se på andre forslag også :-) Sambo vil ha Aurora, men synes det er så dumt siden det er mellomnavnet mitt... Og evt forslag til mellomnavn til Nora? Har tenkt på Nora Emilie.. Er så vanskeliig!

Du passer til å ha ei lita tulle som heter Nora, du <3 Nora Emilie er nydelig!

Jeg synes jo Aurora er helt nydelig... Men om du ikke ønsker mellomnavnet ditt på nye babyen så er jo ikke det aktuelt.

Om det hadde vært tulle i min mage så skulle det vært Turid!

**AM** skrev:
Du passer til å ha ei lita tulle som heter Nora, du <3 Nora Emilie er nydelig!

jeg liker Oluffa <3 var vanlig på slutten av 1800 tallet og nå er det ca ingen som heter det... får jeg jente blir det det :) 
ellers er det jo så mye fine navn, både vanlige og uvanlige :) jeg liker: Frid, Maria, Lovise, Andrea, Ella, Rubia, Pernille, Pernilla, Mali, Dorthea, ... :)

Her er lista kort enda.... Kanskje fordi sambo allerede har bestemt seg for sitt forslag? Liker Anna, Thilde,Kaja og Matilde foreløpig.......... Har ei Mari fra før av.....

Jeg liker Fie, Tilde, Thale, Mille, Ellen og Rakel. Aner ikke hva vi ender opp på enda for vi har ikke funbet et navn som begge liker like godt.

Følger med på denne :) Vi hadde jo egentlig funnet en navn, men når vi fikk vite at det var jente så var vi plutselig uenige likevel :P  trur han var så sikker på at det ble gutt, at han ikke tok diskusjonen med meg før vi var på ultralyd og såg det var jente :)

Vi tenker selv på Isabella nå da... men ingenting er avgjort

Jeg vet jo ikke om vi har helt lik smak når det kommer til navn på arvingen, men her i huset er vi mest glad i navnet Pernille. Vi har også Hedda og Sofie på lista vår. Mannen syns Pauline var helt uaktuelt ;)

Vi har også vært inne på tanken om Nora, men svigerinna mi har "tinga" på det navnet, så da får jeg vel se meg om etter et annet, hehe. Hun vil forøvrig bruke Nora Petrea om hun får en jente en gang. :) Guttenavnet er vi sikre på (tror jeg:P), men jentenavn er vanskeligere synes jeg! Klara er en stor favoritt hos meg, men ikke hos mannen, såå da må vi tenke, gitt!! 

Vi hadde både guttenavn og jentenavn klart, så jenta vår skal hete Kassandra:)

Eleonora, Tala, Jenny, Anna Serine, Tiril Sofie, Sigrid, Asbjørg, Siv Kristin, Agnes, eller Judith hadde det blitt her. :)

Alle unntatt Eleonora og Tiril sofie er familienavn, og jeg liker alle, så det hadde vert vanskelig å bestemme seg om det var jente :D

(Ikke at det er enklere nå, har ingen aning hva vi skal kalle gutten)

Dersom vi får jente nå, skal hun hete Emilie :) Våre andre alternativer er Amalie, Victoria, Nathalie, Emily osv.... Vi har egentlig vært bestemt på Emilie i flere år nå, hehe....

tigerbebis skrev:
Vi har også vært inne på tanken om Nora, men svigerinna mi har "tinga" på det navnet, så da får jeg vel se meg om etter et annet, hehe. Hun vil forøvrig bruke Nora Petrea om hun får en jente en gang. :) Guttenavnet er vi sikre på (tror jeg:P), men jentenavn er vanskeligere synes jeg! Klara er en stor favoritt hos meg, men ikke hos mannen, såå da må vi tenke, gitt!! 

Jeg liker også Klara, etter min kjære-kjære oldemor som var et utrolig menneske jeg satte stor pris på! Men mannen har jo aldri møtt henne, så han avskriver det med at han ikke vil at datra hans skal bli kalt Klara Ku!!!! grrr........

Back
Topp