Forslag til hva en familie kan gjøre i helgene?

Kronedama

Glad i forumet
Julikulene 2020
ja som overskriften sier...
Forslag til hva en familie kan gjøre i helgene ?
Utflukter...
Som passer et par og en unge på 2 år.
Helst litt rimelig..

Hva gjør dere på helg?

Foruten når man er på besøk, familie,, bursdagsfeiringer mm..

Nei si det.. 

Her er det kun meg og mini.. Som oftest finner vi på ting sammen med venner med barn.. Men slik som nå i helga når alle venninnene mine hadde barnefri, og det er mye konfirmasjoner så var vi litt på egenhånd.. Og da dro vi på cafe, så var vi ute og hoppa i sølepytter og sparka litt fotball ! 

Ellers når jeg har litt penger til overs, så drar vi somregel på lekeland eller akvarium.. Et ett stykke unna + ferge.. Så blir ikke akkuratt billig.. 

Vel, spørs kor du bur då. No er vi i værste trassalderen, 2.... Huff, poenget mitt er at ho vi har ikkje ve sitte i vogna/bæremeis eller gå om ho ikkje bestemme tempoet sjølv. So vi gjær det jækla enkelt. Pakker ein sekk med sitte underlag, mat/drikke. Kjøre oppå fjellet, små springe med ville protester inni skauen. Og fra der styre ho løpet. Masse gøy å undersøke osv. Berre vær obs på hoggorm på denne tida.

Vi er å et par med en kid på stax 2 Kan jo si hva vi pleier og gjøre. Vi reiser jo på ting som skjer i nærområdet, som idag var vi og så på gamle biler veteran samling! Min på snart 2 synes det var mye og se på. Det var gratis.
Vi har å reist til noen vi kjenner for og hilse på hestene, så sønnen min fikk se det for førsta gang.Det va stas. Også har vi vært på tåg musseum  (da det va gratis inngang), lekeland.
Vi oppsøker barnehager/skoler og lekeplasser som ser spennende ut . Pakker med litt snax så tar vi enten bilen eller går. 
Dra og bade kan man nå, det gjør vi en gang i uka på eget svømmekurs da!

Åpen bondegård eller andre steder med dyr? Badeland. Lekeland. Piknik i parken/stranda (gjerne med en fotball eller lignende). Gå tur i nærmiljøet, stopp på lekeplasser/barnehager...

Back
Topp