Forslag til hobby når man er sykemeldt?

Maru246

Forelsket i forumet
Hei hei!
Jeg er 100% sykemeldt nå siste del av svangerskapet og kjeder vettet av meg. Det er bare så mange TV-programmer man kan se før man er drittlei hele skjermen :hilarious:

Så jeg lurer på, er det noen som har er forslag til hobbyer man kan gjøre, selv med dårlig form? Jeg kan ikke gå/stå noe særlig pga bekken/rygg, og sitte oppreist kan jeg bare i kortere perioder. Jeg har prøvd sånne fargeleggingsbøker for voksne og det likte jeg godt, men kan ikke holde på så lenge fordi jeg må sitte for å gjøre det.
 
Strikke? Om du liker det da. Kan fint gjøres i sofaen.
 
Strikke? Om du liker det da. Kan fint gjøres i sofaen.
Enig:happy: Her får man forresten mye hjelp på YouTube og diverse nettsider hvis man trenger å lære seg en teknikk. Jeg gikk fra å aldri ha byttet til nøste nr. 2, til å strikke et helt babyteppe m/struktur.
 
Strikke? Om du liker det da. Kan fint gjøres i sofaen.
Enig:happy: Her får man forresten mye hjelp på YouTube og diverse nettsider hvis man trenger å lære seg en teknikk. Jeg gikk fra å aldri ha byttet til nøste nr. 2, til å strikke et helt babyteppe m/struktur.
Jeg strikket faktisk et teppe i sommer og var vel fornøyd med det! Men jeg synes det er såååå kjedelig :hilarious: er ikke flink nok til å strikke mens jeg ser på TV eller lignende, så det tar sin tid!
 
Jeg strikket og strikket og strikket. Sykemeldt med bekkenløsning og oppkast fra 4+3 til fødsel 27+3.

Men hjelper jo lite om du ikke liker det :p

Hvilke andre interesser har du? Scrapbooking? Bøker? Noe tema du ønsker lese deg opp mer på kanskje?
 
Jeg strikket og strikket og strikket. Sykemeldt med bekkenløsning og oppkast fra 4+3 til fødsel 27+3.

Men hjelper jo lite om du ikke liker det :p

Hvilke andre interesser har du? Scrapbooking? Bøker? Noe tema du ønsker lese deg opp mer på kanskje?
Jeg liker bøker og hører mye på lydbok! Scrapbooking har jeg vært interessert i, men har på en måte følt at man skal ha så mye utstyr til det? Men jeg kjøpte en sånn babybok der man skal lime inn bilder og skrive litt, så det trenger vel ikke være Pinterest-level scrapbooking heller :wacky:
 
Sier også strikke. Men for all del begynn med noe lite, en romper eller lignede. Google og YouTube kan hjelpe deg masse hvis du står fast
 
Strikking og søm går det i her. Kan ikke sy lenge om gangen, men tar det litt nå og litt da :)
 
Strikke. Jeg var sykemeldt nå i høst og vår så dårlig at jeg bare satt i sofaen og ikke orket noe. Men strikke fikk jeg til. Aldri strikket før, men har nå strikket 8 sitteunderlag som jeg har tovet. Fin og rolig hobby.

God bedring.
 
Jeg strikket faktisk et teppe i sommer og var vel fornøyd med det! Men jeg synes det er såååå kjedelig :hilarious: er ikke flink nok til å strikke mens jeg ser på TV eller lignende, så det tar sin tid!
Jeg strikker litt nå og da, sjelden lenge av gangen. Må ha noe mønster eller struktur, ellers blir det kjedelig:p
 
Jeg strikker litt nå og da, sjelden lenge av gangen. Må ha noe mønster eller struktur, ellers blir det kjedelig:p
Problemet mitt er at jeg er så utrolig nybegynner at det å strikke mønster blir så vanskelig! Jeg skjønner enda ikke forskjellen på å strikke rett og vrang liksom :bag:
 
Strikke, brodere, pusle puslespill, lese bøker
 
Problemet mitt er at jeg er så utrolig nybegynner at det å strikke mønster blir så vanskelig! Jeg skjønner enda ikke forskjellen på å strikke rett og vrang liksom :bag:

Jeg er også rimelig nybegynnet såmønster eller stryktur utgår totalt her.

Men lærte å strikke selv når jeg var i perm, og har gradvis forstått mer og mer:)

Øvd på rett og vrang, øke masker og felle av, har vært nok for nå:)

Kan anbefale begynnerjakken av petiteknit, eller lillebrorsromper:) enkle oppskrifter som du skal klare fint å løre deg tenker jeg:) eventuelt vinterkysa:)
 
S
Jeg er også rimelig nybegynnet såmønster eller stryktur utgår totalt her.

Men lærte å strikke selv når jeg var i perm, og har gradvis forstått mer og mer:)

Øvd på rett og vrang, øke masker og felle av, har vært nok for nå:)

Kan anbefale begynnerjakken av petiteknit, eller lillebrorsromper:) enkle oppskrifter som du skal klare fint å løre deg tenker jeg:) eventuelt vinterkysa:)
Takk for gode tips! Det kan jeg prøve på!
 
Back
Topp