Forslag til god ego-middag?

Juhuuuuu!!!

Gift med forumet
I og med at familien min er ute på vift blir det kun middag til meg idag og jeg er helt tom for ideer. Noen tips til noe godt og enkelt jeg kan lage?

Håper det kommer maaange forslag så jeg kan reise å tømme butikken.- for er skikkelig matlei om dagen og sulten som få...!

ORIGINAL: Pidamor

Prøv å tenke om det er noe du er veldig glad i, men som du omtrent aldri spiser fordi resten av familien ikke vil ha det. Når jeg er alene pleier jeg å kjøpe ting jeg aldri får spist ellers. Forutsatt at det ikke innebærer masse arbeid da. Er det ferskvaredisk i butikken?

Hehe.. tusen takk for godt tips men jeg er jo alene hveeeer dag og lever på middager så det er helt tomt og fullt av bomull i topplokket idag[&:]

Men ja, ferskvaredisk finnes!!

frossenpizza! [:D] kanskje litt stusselig, men jeg er stor fan av det når jeg er alene hjemme!

Ååja, da skjønner jeg. Selv er jeg uendelig matlei og dermed også ganske rådvill. Tror valget idag faller på ferdiggrillet kylling fra ferskvaredisken, litt loff, balsamicosirup og en enkel salat med cherrytomater, ruccola og litt sånt. Men jeg merker at uansett hva jeg kommer på av mat, så mister jeg lysten med en gang jeg begynner å snakke om det eler skal kjøpe det inn. I går brukte vi tre kvarter ene og alene på å klare å komme fra til en middag. Det var helt forferdelig.

Høres ut som vi er i samme båt (bortsettfra at ditt forslag var en anelse med gourmet enn hva denne sjelen hadde funnet på.. hehe..)!

Tusen takk for tips, kylling er alltid en innertier så det skrives absolutt på lista over mulig middagskos! Deilig å slippe å lage istand masse til bare meg!

Jeg er jo lei av disse tingene selv, men jeg kan jo nevne dem likevel. Dette pleier jeg å ha når jeg er alene eller vi ikke gidder å lage mat:

-En slags cæsarsalat med ferdig salatblanding, cherrytomater, ferdige krutonger, pinjekjerner, ferdigstekt kyllinglår, deilig rundstykke og en dressing bestående av kesam og pesto. Ellers det man måtte ha i huset.

-Ferdige varme fiskekaker på brød med salat ved siden av og remulade.

-Medisterfarse smurt på loffskiver som deretter stekes godt på begge skiver. Godt med sennep og ketchup på.

-Frosne vårruler og ferdig wokblanding med søt chilisaus ved siden av og evt. ris.

-Skikkelig cowboytallerken med egg, bacon, stekt potet, tomatbønner m.m.

-Pasta med fløte, pesto, varme cherrytomater, parmesan og godt brød.

Det jeg kan komme på nå i hvert fall.

Se her vettu!! Maaaange gode tips! Er rart at ting man selv er lei av plutselig kan bli gull verdt for andre[:)] Kjenner jeg begynner å bli skikkelig sulten nå ja- så kanskje lurt å rekke butikken før den stenger hehe..

Tusen takk igjen Pidamor, du er best assa!

Jeg er sikkert litt sent ute, men jeg syns dette er kjempegodt. [:)] Ikke nødvendigvis med kyllingvinger da, kan bruke alle typer kylling..
http://www.frumaela.com/2010/02/kyllingsnadder.html

Hva ble det forresten?

ORIGINAL: manda11

Jeg er sikkert litt sent ute, men jeg syns dette er kjempegodt. [:)] Ikke nødvendigvis med kyllingvinger da, kan bruke alle typer kylling..

Hva ble det forresten?

Det så farlig godt ut tusen takk for link!! Men tåler ikke meieriprodukter så kommer til kort når det gjelder MYE god mat...

Ble kyllingfilet fyllt med dansk salami (savner nesten ikke å spise salami i det hele tatt jeg nei.....!!!!) og jukset med frosne potetbåter til (gidder ikke skjære opp poteter idag- snakk om latskap!!) og krydderbearnaise ved siden av.

og...

til lunsj imorgen skal jeg koooose meg med biff!!! mmmm!!

ORIGINAL: Juhuuuuu!!!

ORIGINAL: manda11

Hva ble det forresten?

Det så farlig godt ut tusen takk for link!! Men tåler ikke meieriprodukter så kommer til kort når det gjelder MYE god mat...

Ble kyllingfilet fyllt med dansk salami (savner nesten ikke å spise salami i det hele tatt jeg nei.....!!!!) og jukset med frosne potetbåter til (gidder ikke skjære opp poteter idag- snakk om latskap!!) og krydderbearnaise ved siden av.

og...

til lunsj imorgen skal jeg koooose meg med biff!!! mmmm!!

jeg har nettopp spist taco [:D]

Back
Topp