Forslag til flytende, kald mat?

*Labambie

Forumet er livet
Tror jeg snart går på veggene... Yoghurt, is, sjokoladepudding... Jeg er DRITTLEI! Blir jo til at jeg heller lar være å spise, for jeg er så lei. [X(] Hva hadde DU spist om du var nyoperert i kjeften og ikke fikk spise varm mat, ikke hard mat? Pluss at det er j*vla vondt å gape... [>:]

Og JA jeg klager, er du drittlei sytinga mi så bare hopp ut av tråden.

Jeg serverte min kjære samboer dette i løpet av de ukene han var totalvrak etter operasjonen:

Barnemat. Gjerne fruktmos.

Yoghurt

kald melkesuppe

most banan med litt vaniljesukker i

Knuste isbiter[8D]

Buljongsuppe eller grønnsakssuppe som du avkjøler. Også kjører du det faste i hurtig mikseren før du har det i suppa.

Kald mat er jo sjeldent fristende WHAT SO EVer,hehe....
Men,heeeeelt lunka blomkålsuppe (evt en sånn rett i koppen type)
heeeeelt lunka nuddler......

Uff,ikke lett hehe...

*trøste på*

ORIGINAL: Gollemor

Jeg serverte min kjære samboer dette i løpet av de ukene han var totalvrak etter operasjonen:

Barnemat. Gjerne fruktmos.

Yoghurt

kald melkesuppe

most banan med litt vaniljesukker i

Knuste isbiter[8D]
Genailt,hehe

Det finnes ernæringsdrikker på apoteket, den koster litt, men har ulike smaker.Kanskje du kan få resept på sånne drikker? Det vet jeg mora mi har, hun har hatt kreft i kjeven.
Vesla her drikker eh.. spiser smootier som vi kjøper på butikken, de er ikke så veldig dyre, det er heller ikke så mye i hver smootie, men er i hvert fall litt variasjon[:)].

Uhm, smoothie? [:D]

Jeg fikk i allefall lyst på rabarbrasuppe og den kan spises kald [:)]

Lage smoothie.. Mange varianter du kan lage så du slipper å drikke det samme hele tiden..

rabarbrasuppe
smoothies
milkshake i utallige varianter
gele med vaniljesaus
vaniljekrem med moste bær
cottage cheese med syltetøy (mos cheesen i blender først)
eggedosis

Takk for mange gode forslag! [:D] I kveld blir det iallefall eggedosis! [:D][:D][:D]

Hva med Gazpacho? (kald tomatsuppe)

http://nrk.no/mat/1.7271462

Jeg føler veldig med deg, husker hvor jævlig vondt det der er ! [:o]

ORIGINAL: fairy

Hva med Gazpacho? (kald tomatsuppe)

http://nrk.no/mat/1.7271462

Jeg føler veldig med deg, husker hvor jævlig vondt det der er ! [:o]

Takk, var det jeg skulle frem til...

Sviskekompott.
Rødgrøt

Du klarer vel ikke å spise eggerøre? Det er jo ikke flytende, men iallefall mykt og glatt

[:(]Å fjerne mandlene er den mest effektive slankekuren jeg har vært på...

Men ,99% av ALL middagsmat kan kjøres i blender til mos. Tilsett saus/kraft/vann for å få det "halvflytende" nok.
Jeg kokte(eller mamma rettere sagt[8D])kraftig kjøttkraft,med masse grønnsaker,silte den. Drakk den når den var kald ,masse smak og vitaminer i alle fall....
[&o]Jeg veide tilslutt 42 kg ,og det er lite!

Du har i alle fall min dypeste og inderligste sympati og medfølelse!!

jeg spiste mye gele etter jeg opererte vekk mandlene..

føler med deg... gikk ned 10 kg på en uke ..

ORIGINAL: Oline V2

Sånn kald tomatsuppe.
Italiensk

Og smoothies - det er jo KNALLgodt

Sign. Gaspaccio, nypesuppe (mye c-vitamin ) babygrøt, buljkong, is-te, smoothie, nærings-shake, rett-i- koppen (vil du ha ut bitene kan du jo ha pulveret i en sikt først) Fortsatt god bedring!!

Jeg er sikkert rar, men jeg kunne sikkert funnet på å spise kald semulegrøt... [8D]
Vet ikke hvor fristende det er når man ikke er gravid, men... [:D]

Sender deg masse god-bedring-tanker, vet hvordan du har det. Og det er virkelig en super slankekur det å ta mandlene, hvis det er noen trøst [:D] Gikk ned masse, og la ikke alt på meg igjen etterpå (men all mat smaker jo fot i månedsvis etterpå, så er kanskje ikke rart... [8D])

Back
Topp