Forslag til ferie når man er alene med barna?

Jeg hadde dratt til Syden. Vurderte lenge, sånn i April/Mai å ta en tur med de, men iom at jeg har bekkenløsning og lite energi ble det ikke noe av det. Mine er også 3 og 4 nå.
Jeg har vært to ganger i syden med guttene, i Italia når de var 1 og 2 og så året etter i Hellas. Selve reisen gikk kjempefint. Jeg var litt stresset med slike situasjoner når det er store mengder folk på flyplass og vi måtte vente på baggasje osv. eller når minste fikk et raseriutbrudd på flyet, men det har jo forsåvidt ingenting med saken å gjøre :-)
Det var deilig å komme seg litt ut og få litt noe annet å se, spise, gjøre osv. Hele turen går jo selvfølgelig etter dems premisser, men jeg fikk noen fine kvelder på balkongen, med is og røyk ( denne gangen ). Det eneste hvor jeg ønsket at Sambo kunne ha vært med var når jeg måtte forhandle med de, fordi den ene vil bade, den andere vil på lekeplass osv.

Ellers så er jeg mye i hjemme i tyskland, hos besteforeldre. Da tar vi båten til Kiel. Kanskje noe sånt hadde vært noe. Da kan de løpe fritt, ikke sånn som på fly, og man har goood tid for alt.
Også som en sa, Lilleputhammer-området er jo fint, eller Liseberg i Gøteborg? Da har vi vært for noen uker siden og det var kjempefint. Bortsett for at jeg ikke fikk lov til nesten ingen av attraksjonene, men men :-)

Håper du finner på noe lurt og dere får en fin ferie!

Løsa skrev:

Dollface skrev:
mamma reiste 2 uker til syden med oss da jeg var7 og bror 3,5....
det regnet en hel uke....

men hun overlevde og vi hadde en fin tur :)

venninna mi gjør det samme neste år - da er hennes 9 og 6, men hun reiser sammen med oss da - som da har en på 6 og ei på 1...

i sommer drar hun med seg de ned til oss.. skal i dyreparken iallefall :)

3 og 4 blir noe annet likevel:P

Nå har ikke du møtt meg og broren min... :P
Det jeg husker best, er at jeg stakk av og mamma var ca 1 cm unna å få fatt på politiet for å finne meg..
Men så satt jeg bare inne hos noen andre barn i samme leilighetskompleks og lekte.. :P

Om det går bra eller ikke har noe med innstilling og forventning å gjøre.. Som ei lenger oppe sa - sydenferien var den mest avslappende turen de hadde vært på.. :)

Skjønner godt du ikke vil reise med to små til syden jeg. Begge er jo også i ikke høre på mamma alderen;) Om du vill kan du jo plassere den ene i en bæresele og den andre i en gå sele. Bæreselen fikk jeg bruke helt til vi var på plass inne på fly. Jeg bærer fortsatt min fireåring i sele i blandt. Men om jeg hadde vært alene hadde jeg tatt bilen til Sverige dratt på daftøcamping ett par dager, der har de sjørøverland og badeland. Ser veldig fint ut der:) Så en tur til borås dyrepark og kanskje Astrid lingrensverden. Det er jo masse fine steder i Sverige for barn og det er ikke så dyrt der:)

Jeg kan feks foreslå københavn,jeg skal dit med gutta mine om 2 uker , de er 3 og 8,5 år.. Vi skal ta båten ned og hjem og så skal vi bo på hotell skal en tur på tivoli og en tur i dyreparken og ellers kose oss masse..

Jeg er og veldig spent på åssen alt kommer til og gå men skal heldigvis ikke reise helt alene for søstera mi og faren min skal være med, vi skal ha familieferie :) Håper du finner ut av det..god sommer og kos deg masse 

Jeg tror også at jeg hadde drøya litt hvis ikke barna dine er reisevante. Datteren min er litt av en bølle når vi skal ut å gå på butikken, på senteret osv, men når vi skal ut å fly så er hun som en engel. Hun gjør alltid det hun får beskjed om og stikker aldri av. Sitter også som en engel på flyet. Og vi reiser ofte med tog (med bytte på oslo s) til gardermoen.

Ellers kanskje Dyreparken eller Liseberg? :-) Kongeparken har også fått mange nye attrasksjoner.
Sommerland i Bø er også morro :-)

Er jo nesten billigere å ta en hopp-på-tur til syden enn å feriere i Norge...
Menneh.... tror dere det hadde vært lurt med sånn sele på flyplassen?
De er ganske greie å ha med altså, men sånn just-in-case?
Eller er de litt for store?
Trenger ikke være sånn sele-sele, men bare et tau fra sekken min til sekken deres eller noe?
Passe på saueflokken litt...

Løsa skrev:
Er jo nesten billigere å ta en hopp-på-tur til syden enn å feriere i Norge...
Menneh.... tror dere det hadde vært lurt med sånn sele på flyplassen?
De er ganske greie å ha med altså, men sånn just-in-case?
Eller er de litt for store?
Trenger ikke være sånn sele-sele, men bare et tau fra sekken min til sekken deres eller noe?
Passe på saueflokken litt...

jeg har god erfaring med de sekkene med sele og vil absolutt anbefale de. Da har du de i hånden når du skal sjekke inn osv. Den selen var gullverdt når vi reiste jorden rundt. Når du har full konsentrasjon på de, så kan du bare ta av selen. men det er når du snur ryggen til, det er kjekt å ha de i hånden.

Jeg drar alene med mine to barn på snart to, og to månder til Kypros. En uke skal vi være der alene på all inclusive før min mamma kommer nedover og ferierer med oss. Kypros er det ene landet jeg gjerne drar alene med barna til, har vert der mye før og kjenner området godt. Hadde ikke dratt noe annet sted med dem alene. Blir nok litt ork på flyplassen, men får gjøre det beste ut av det. To uker i varmen skal gjøre oss godt.

monaogmini skrev:
Jeg drar alene med mine to barn på snart to, og to månder til Kypros. En uke skal vi være der alene på all inclusive før min mamma kommer nedover og ferierer med oss. Kypros er det ene landet jeg gjerne drar alene med barna til, har vert der mye før og kjenner området godt. Hadde ikke dratt noe annet sted med dem alene. Blir nok litt ork på flyplassen, men får gjøre det beste ut av det. To uker i varmen skal gjøre oss godt.

Wow! Du er tøff!

Back
Topp