Forslag til ferie når man er alene med barna?

Tøsa!

Gift med forumet
Skulle gjerne dratt til syden, men det blir så vanskelig når det er 2 barn og 1 voksen, særlig på flyplass og alt det der. Hadde nok gått bra der nede, men man skal jo komme seg dit og.
Vurderer å dra på en eller annen ferie, enten her til lands, eller kjøre en tur utenlands.
Noen forslag?
Ungene er 3 og 4.

Men jeg orker ikke den turen fra huset vårt til hotellet.
Skjønner ikke hvordan det skal la seg gjøre.
Noen som har erfaring?

mamma reiste 2 uker til syden med oss da jeg var7 og bror 3,5....
det regnet en hel uke....

men hun overlevde og vi hadde en fin tur :)

venninna mi gjør det samme neste år - da er hennes 9 og 6, men hun reiser sammen med oss da - som da har en på 6 og ei på 1...

i sommer drar hun med seg de ned til oss.. skal i dyreparken iallefall :)

Med så små unger som du har, så hadde jeg venta med sydentur til de var litt eldre. Type gidde å høre når de blir snakket til alder :)
Når jeg var alene med eldstemann likte jeg veldig godt dyreparken. Bestilte 3 dager på Noah`s ark. Litt dyrt, men veldig enkelt. Siste gangen leide vi et rom på Ansgar sommerhotell i byen og bodde der en uke etterpå. Kristiansand er en fin by
Et annet alternativ er en god campingplass i sverige med barneaktiviteter. Ikke alt for langt å reise og ungene har noe å finne på. De er jo såpass tette at de kan ha mye glede av hverandre, men antar at det kan bli anstrengende på lengre reiser...

Ville ikke dratt alene med to små barn til syden.. Tenker hvis det skal skje noe..

Men hva med Lillehammer? Bo der i ei hytte? :) Er jo Hunderfossen, Lilleputthammer, Lekeland, Barnas Bondegård.. Og en time unna er Amadeus Dyrepark, og en time en annen vei er det Toten Badeland eller noe sånt. 

Jeg reiste til syden hvert år alene med guttene når de var små,fra de var 1 og 4 og helt til jeg traff mannen min når yngste var 6... Var isyden hvert år:-) Synest det gikk kjempe fint både på flyplassen og på flyet,ungene holdt seg ved meg og "hjalp" meg med bagasjen:-) Alt går viss en er innstilt på det. Jeg mener bare en forelder ingen hindringer,bare mer nøye planlegging:-)

Du kan gjøre som meg og woolfmother egentlig hadde planlagt i år. Dra til hverandre!
Finn deg en eller annen alenemor som bor litt unna og dra til hverandre. Gratis husrom, og ungene får gjøre noe anderledes de ikke er vandt til sammen med andre unger.
Egentlig burde man laget en hjemmeside eller noe med sånne "alenemorferier", hvor man gikk sammen og besøkte hverandre om sommeren.

Til nå har jeg og mini vært i Dyreparken (3 dager rett før han fylte tre), på Gran Canaria (en uke da han var 4,5) og Liseberg/Universeum (tre dager nå som han er 4 år og 10 mnd).

Jeg syns at den minst stressende turen var til syden, faktisk. Vi stressa ikke med noenting, og han var kjempeflink på reisen. De andre turene har vært kortere, og da føler jeg at ting ble mer sammenpressa og dermed mer stressende. Nå har jeg bare en da..

gutt09jente11 skrev:
Ville ikke dratt alene med to små barn til syden.. Tenker hvis det skal skje noe..

Men hva med Lillehammer? Bo der i ei hytte? :) Er jo Hunderfossen, Lilleputthammer, Lekeland, Barnas Bondegård.. Og en time unna er Amadeus Dyrepark, og en time en annen vei er det Toten Badeland eller noe sånt. 

er jo ikke noe verre om det skjer noe her enn der?

Jo jeg synes det er noe helt annet om ungen skulle bli syk eller jeg skulle bli syk og vi er i utlandet.. 

Men det er meg. Du får ikke med ei venninne, mammaen din eller noe til å bli med deg da? :) 

Sannheten skrev:
Tror kanskje det er eneste gangen jeg kunne anbefalt chartertur til et All Inclusive Hotel...

sign!

I år blir det ingenting spesielt, men neste år er mitt store ønske å finne en vennefamilie som skal til syden, og henge seg litt på dem...

veninna mi kom hjem fra syden nå, vært der 1 uke alene med sønnen sin på 4 ,5 år.
Jeg hadde aldri turt det, men så er jeg pinglete da i fjor var hu i kristiansand dyrepark med han, pluss hotell og alt det der da.. kan jo egentlig gjøre alt du vil, bare du tørr

Jeg vet ikke hvor i landet du bor.. men om Lillehammer ikke er så ille langt for deg.. så ville jeg ha gått for det alternativet:)

Ser en over meg også anbefaler det.. og det er masse masse masse fint for å barn å gjøre i området rundt Lillehammer!! :):)

JEG hadde jaffal reist til syden... :D

Hadde jeg ikke vært veldig tjukk og gravid akkurat nå hadde jeg dratt med meg guttungen på tur alene - for gubben skal ikke ha ferie og ikke er han glad i sydenkonseptet heller...

Veldig forskjell på å dra på tur alene med ETT barn og To barn (hvem følger du om de tar hver sin vei, liksom??!)

Hva med å dra sammen med ei venninne? Dyreparken, Sverige, Hellas...
Da er dere to voksne :)

Kjøp inn gåsele/sånn kul ryggsekk som man kan feste "leietau" til.
Da kan du ha kontroll på dem på flyplassen og på eventuelle andre "turer" dere skal.

Når det gjelder Syden og badeferie ville jeg kunnet dra alene med Jr. på 4 1/2, men ville nok ventet litt/reist sammen med andre om jeg hadde to så små - det blir fort vanskelig å holde god oversikt over TO stykker som begge vil løpe i hver sin retning på stranden blant haugevis med turister.
Dersom man reiser til et All inclusive hotell og holder seg ved svømmebassenget kan det kanskje gå.

Dollface skrev:
mamma reiste 2 uker til syden med oss da jeg var7 og bror 3,5....
det regnet en hel uke....

men hun overlevde og vi hadde en fin tur :)

venninna mi gjør det samme neste år - da er hennes 9 og 6, men hun reiser sammen med oss da - som da har en på 6 og ei på 1...

i sommer drar hun med seg de ned til oss.. skal i dyreparken iallefall :)

3 og 4 blir noe annet likevel:P

Ja det er liksom stor forskjell på en og to, hadde jeg bare hatt en hadde jeg ikke nølt med å bestille sydentur.
De er jo såpass store at de hører etter og ikke løper i hver sin retning da, men jeg har ingen garanti for at det ikke skjer heller.

Back
Topp