Forslag til enkle grep for å gjøre dette badet mer innbydende?

Kakegakk

Glad i forumet

Vi er i full gang med å pusse opp resten av huset, men badet må vente. Vi ønsker imidlertid å gjøre noen enkle grep for å stæsje opp litt. Har dere kloke damer noen råd? (dette er visningsbilder, så vi har ikke den puffen på gulvet)

jeg ville ha skiftet knotter på skapdørene, fått inn en liten benk [;)]

Store grønne planter på gulvet!
Da får du inn litt farge, og virker mer koselig med en gang....

som de over sa, men uten benk... kjøp en slik puff heller og kanskje en fin "lyskrone" i taket [:)]

Bruk håndklær i en eller 2 farger du liker, og vis dem frem (rull dem sammen i en kurv og sett på gulvet eller på en benk/puff f.eks).
Håndklær i fine farger er alltid fint på badet [:)]

Svart benk i skinn som du kan legge klær på, et friskt teppe med farger på hånklene som passer til, lys og en plante[:)]

JEg ville hatt en fin kommode. Man får aldri nok plass til klær o.l på badet, og her var det jo god plass.
Også hadde jeg pyntet oppå kommoden, med lys og blomster.
Hadde ogs kjøpt noen fine kroker til å henge på sidene med dekorative håndklær.
Likte og ideen oppom her om å rulle sammen mange håndklær.

Takk for masse god inspirasjon. Må bare legge til at vi skal ha oopvaskmaskin og tørketrommel inn der også. Pluss muligens stellebord.
[;)]

* Jeg ville byttet knotter på skap og skuffer (billge på biltema, går ann og lakke de også[;)])

* Finne farger som dere vil ha som rød tråd på badet, ta f.eks beige/brun

* Kjøpe et åpent skap og rulle håndklær i samme farge, 2-3 liknende farger, blir veldig fin effekt og ser rent og pent ut.

* Sittebenk med puter

* En badegulvsmatte i samme fargestil som resten

* En pen serie med såpeskål/tannbørsteholder + pumpesåpeholder

* Hengt opp en enkel, ren taklampe.

* Ville hatt en stor stor krukke med en grønn plante. /evt. to forskjellige

* Ville også satt inn et stort speil på veggen (på bildet t.v) til venstre.
Evt. hatt sittebenken under.
Kunne også hatt enkel belysning rundt speilet.

Tips:
ville hatt en ganske stor og lang baderomsmatte, gjerne ikke så mørk siden rommet virker ganske stort.
Ville også hatt evt. en "trefarge" f.eks lys eik som rød tråd på badet.. (speilet, sittebenk, hånkleskap)
Også kan du legge sånn "frostteip" på veggen der med dusjen.. (omd et ikke er det allerede, litt vanskelig å se!)

Lykke til!!

Kommer ann på hva du kaller enkle grep, men jeg hadde tapersiert våtromsstrie og malt den, rett oppå den veggen som alt er der.
Kanskje fogfornyer dersom fogene er litt stygge.
Byttet knotter og satt inn en liten kommode eller benk[:D]

ORIGINAL: Panzerpels

Kamuflert den ekle ledningen i taket.

Ja, enig!
man kan kanskje legge sånn "ledningsskjuler" over den[:)]

Jeg ville:

- malt veggene med våtromsmaling (gjorde det på et bad jeg hadde en gang, og ble et helt nytt bad med en gang)
- lekta ned taket og nye takplater så ledningen be skjult og fått opp en fin lampe
- skiftet knotter på innredningen
- fått inn noe farger, veggord, pynt, bilder, planter osv

ORIGINAL: Panzerpels

Kamuflert den ekle ledningen i taket.

Synes det ser ut som et kobber rør jeg..?

Det er rør ja. [;)]
Tusen takk for masse inspirasjon, damer. Jeg tenker vi skifter knotter, maler og stæsjer litt. Om et par år tenker vi å sette varmtvannsbrederen i boden (som er vegg i vegg med badet), senke taket og skifte innredning.
Takk igjen. [:)]

Back
Topp