Forslag til bil med 9 seter?

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Vi venter nr 6 og har en sjuseter nå,og det regnestykket går altså ikke opp :P noen som har en bil å anbefale som ikke robber oss? På forhånd takk :)

Caravelle! Holdbar. Stabil. Billige deler. Styr LANGT unna mercedes Vito! Turboene ryker i fleng på dem og det koster noe helt vanvittig å fikse.. alle vito har motorproblemer!!! (Tråkker sikkert noe på tærne, men mannen er bilmekaniker og svartmaler vito.. ) har selv hatt flere caraveller. Gode biler. Gode på vinterføre og romslige

Hiace og hiclass finnes .. noe dyrere deler enn caravelle og transporter..

Last edited:
Caravelle 2,4 diesel er mest til å stole på av alt!
2,5 turbo diesel er litt mindre pålitelig p.g.a turboen - men de går bedre..

Skal slutte nå... :-o

Caravelle 2,4 diesel er mest til å stole på av alt!
2,5 turbo diesel er litt mindre pålitelig p.g.a turboen - men de går bedre..

Skal slutte nå... :-o
Takknemlig for alt du skriver jeg:) hvilken prisklasse må man opp i for å få en god bil da?

Takknemlig for alt du skriver jeg:) hvilken prisklasse må man opp i for å få en god bil da?

Kommer an på hvor mye mannen din evt fikser selv det da. Her har vi brukt tidlig 90 tallsbiler. Passpå at de er bra for rust. Så holder de lenge. (Her sveiser han selv)
Biler ned i 10 000 kan være ok om man gjør litt selv. Skal gå an å finne en bra en i 20-40 000 klassen. Men noen vil jo ha nyest mulig. Da må man vel lengre opp i summene. Søkte på landsbasis på finn nå. Synes det var mange "godbiter" der jeg ;-)

Kommer an på hvor mye mannen din evt fikser selv det da. Her har vi brukt tidlig 90 tallsbiler. Passpå at de er bra for rust. Så holder de lenge. (Her sveiser han selv)
Biler ned i 10 000 kan være ok om man gjør litt selv. Skal gå an å finne en bra en i 20-40 000 klassen. Men noen vil jo ha nyest mulig. Da må man vel lengre opp i summene. Søkte på landsbasis på finn nå. Synes det var mange "godbiter" der jeg ;-)
Gjør omtrent alt selv,heldigvis:) nå har vi en Renault espace 01-mod,som vi betalte 10000 kr for,mye bil for pengene:) tenker vi kan opp i ca 20 000 neste gang. Åååh,må sjekke finn imorgen jeg da;)

Kjøp caravelle. Svigerfar sin har gått 530 000 km ( han har kontorer i både Norge og sverige). Den er kjempe fin enda. Ikke bytta turbo, clutch, girkasse osv enda. Den har gått litt langt til å være en caravelle men uansett så holder de en stund.

Back
Topp