Forslag til "besteforelder" navn [emoji51]

• Trådstarter Trådstarter 17072017baby
  • Opprettet Opprettet
1

17072017baby

Guest
Har dere noen forslag som ikke kan blandes med mormor navnet? :)

Last edited by a moderator:
Mimmi, gomor, mamor, mor [emoji516]

Føler de blir for erstattende for mormor navnet :/ han har kun ei mormor, vil ikke forvirre de to [emoji51]

Her har vi besta og far, bestefar og *navn*.. Og mor. Foreløpig. Jeg liker det bedre enn farmor, men svigermor er ikke helt enig [emoji23]

Hva med..
Nanna/nanne. Faster/moster..
Eller så får du finne på noe. Fiffi, mimmi.. [emoji14]

Min mamma døde tidlig i oppveksten og min far har jeg aldri møtt. Jeg vokste opp hos min tante. Vi har ikke et mor-datter forhold, men vi er nære. Hun vil gjerne ha et navn som sønnen vår kan kalle henne. Jeg sa tante, men det likte hun ikke. Har dere noen forslag som ikke kan blandes med mormor navnet? :)

Hun vil jo være barnet ditt sin grandtante. Så hva med å kalle henne det?

Her er det farmor&farfar og bestemor&bestefar. Syns ikke bestemor erstatter mormor. Bestemor er mye koseligere navn enn mormor syns jeg :)

Her blir det bestemor og bestefar, og besta og besten

Vi har besto og besten, mormor, bestefar og beste+navnet til min pappas kjæreste

Her er det farmor&farfar og bestemor&bestefar. Syns ikke bestemor erstatter mormor. Bestemor er mye koseligere navn enn mormor syns jeg :)
Det tror jeg kommer veeeldig an på hva man er vant til. Her har jeg aldri hatt farmor, mormor, farfar, morfar.. Besta og bestemor. Og bestefar. Synes det er koselige navn..
Men merker mange andre bruker mormor (blir langt unna for meg. Null emosjonell tilknytning til det.. Kaller samboers mormor for mormor, jeg [emoji85]), og farmor. Svigermor har LYST til å hete farmor, fremfor mor (som jeg synes er koseligere). Synes det blir så rart å skulle bruke farmor [emoji85]

Men ja. Tror det kommer mye an på egen tilknytning til navnene.

Back
Topp