Forslag til aktiviteter på barseltreff

fru_88

Betatt av forumet
Hei.

Vi skal ha barseltreff for 20-30 stk med barn som er 9-10 mnd en helg.

Forslag til ting vi kan gjøre på?
Vi bor på hotell, og har lokale utenom

Finnes det ett lekeland i nærheten?
Også kan dere ta dere en tur ut, Google litt om stedet dere skal være på :)
Der er jo sikkert greit å ikke gjøre så mye forskjellig, og noen skal sikkert alltid sove dupp!
Men avtal lunsj, middag som dere kan spise sammen.

Det blir sikkert koselig :D

Lag til mat dere kan ta med ut, tenn et bål feks. Litt små for lekeland?
Gå i svømmehallen? Er det en gård i nærheten? Se på dyra.

Tenker du aktiviteter for barna eller de voksne?

Om du mener aktiviteter på lokalet, for alle foreldre/barn, så bør det jo ikke være så FRYKTELIG komplisert for barn i den alderen.
En del av meg har lyst til å si "fingermaling" fordi jeg ser for meg at man kan lage et kult kunstverk av alle barnas håndavtrykk m.m., men det spørs jo helt på rammen rundt - om foreldre og barn kommer pyntet og pene er det ikke særlig gøy med maling og griseri, akkurat...

"Hinderbane", noen pædda yogamatter lagt over noen puter eller sko som ungene kan krabbe over (de som har kommet så langt).
Barnesang, ta med noe som lager bittelitt lyd (sånn tørkede erter i hermetikkboks, kastanjetter, tromme osv, noen flagrende tøystykker man kan vifte med foran/over barna til musikken.

For de voksne blir det fort nok å holde øye med ungene og prøve å få i seg en kaffe og et kakestykke ved siden av, sikkert mange som stiller med håndarbeid eller liknende i bakhånd.
Men om dere ikke kjenner hverandre godt fra før kan noen "bli kjent"-leker sikkert være på sin plass. "Tre fakta om"-presentasjon eller noe sånt kan også være gøy, litt sånn "Top Gear"'s Stig-stil:
"Hun har aldri sagt nei til en utfordring. Hun har løpt ned Karl Johan i brudekjole. Noen sier hun er den eneste som har drukket Robbie Williams under bordet."
Om hun nå har det. ;)

Andre småartige påfunn kunne jo være å utstyre barna med smekker hvor man har skrevet et par (korte, det er ikke SÅ lett å få tekstilmaling pent - eller kanskje plastikksmekker?) fakta om mor/far, så har man en øyeblikkelig isbryter - "Næmen, er mamman din kjent som den gale kattedamen? Hvorfor det da? Hvem ER egentlig mamman din?". ;)

Hmmm, sent på kvelden, her bare ramlet det masse surr ut av tastaturet gitt.
Kanskje det er noen gode ideer. Kanskje det bare er søppel.
Tror ikke jeg kan si noe om saken før i morgen - kanskje du kan? :D

Back
Topp