Forskyvning av termin etter TUL

TsumTsum

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Novemberfnuggene 2023
Hei :)
Jeg var på TUL denne uken, og alt så heldigvis bra ut! Men. Jeg har registrert hvilken dag jeg fikk mensen, og jeg tok eggløsningstest. Jeg forstår at jeg kan ha termindato 1-2 dager feil, men etter måling av fosteret ville han flytte meg fra 9+3 (min måling) til 10+2. Kan det være mulig, når jeg vet ganske sikkert når eggløsning var? :bookworm: Eller kan fosteret bare være litt større enn «normalt» for denne tiden?

Det er langt mer sannsynlig at fosteret er større enn snittet, enn at eggløsningstesten tok feil. Om man ser på hvor stor spredning det er på fosterstørrelse ved ordinær ultralyd, så vil over 10% plasseres en uke eller mer feil. Jeg synes det er rart de flytter på terminer ved OUL i det hele tatt, i alle fall i de tilfeller hvor man har tatt eggløsningstest. Eggløsningstest kan ikke bli mer enn 3 dager feil. Min forrige var IVF, så vi visste befruktning på timen. Han ville blitt flyttet 4 dager frem på TUL og 8 dager på OUL om de hadde fått lov å flytte. Og enda var han langt ifra blant de største.

Det er langt mer sannsynlig at fosteret er større enn snittet, enn at eggløsningstesten tok feil. Om man ser på hvor stor spredning det er på fosterstørrelse ved ordinær ultralyd, så vil over 10% plasseres en uke eller mer feil. Jeg synes det er rart de flytter på terminer ved OUL i det hele tatt, i alle fall i de tilfeller hvor man har tatt eggløsningstest. Eggløsningstest kan ikke bli mer enn 3 dager feil. Min forrige var IVF, så vi visste befruktning på timen. Han ville blitt flyttet 4 dager frem på TUL og 8 dager på OUL om de hadde fått lov å flytte. Og enda var han langt ifra blant de største.
Ah, takk for svar :) det var det jeg følte på meg. Kjenner det blir feil å flytte terminen så mye som 5 dager tidligere når eggløsningstestene mine viser noe annet. Jeg flyttet meg 2 dager framover, så da er jeg 10+0 i dag. Så får vi se hva de sier på OUL. Men da skal jeg stå på mitt, for jeg la til og med til bilde av EL-testene på appen min, så da kan de jo få se det selv :happy: selvom det såklart er fristende å tenke at jeg er 10+4 i dag :hilarious:

Back
Topp