Forskudd på bursdagsgave

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Vår datter har vokst fra sykkelen sin.
Når vår eldste hadde vokst fra sykkelen i "mellom-klassen" fikk han en litt dyrere en til bursdagen sin.
Frøkna har alltid arvet, eller funnet en (hun virkelig elsker og SKULLE ha) på loppemarked.

Vi har lyst til at hun denne gang skal få en helt ny og ubrukt, og litt dyrere en siden den brukes mye.
Til vanlig ville vi har gitt i bursdagspresang, men hun har bursdag først i desember og da er de litt vanskelige å få tak i samt at hun trenger den nå.

Hva tenker dere på å kjøpe den nå, gi som et forskudd på bursdagspresang og bare gi en liten ting på selve dagen?

Kommer litt an på alder. Vår eldste hadde glemt at han hadde fått gaven sin noen måneder før, så det hadde ikke funka for han. Enda. Han har også bursdag i desember. Jeg ville heller gitt sykkel som en sommergave. Det gjør vi. Er så upraktisk å ha bursdag en uke før jul.

Kommer litt an på alder. Vår eldste hadde glemt at han hadde fått gaven sin noen måneder før, så det hadde ikke funka for han. Enda. Han har også bursdag i desember. Jeg ville heller gitt sykkel som en sommergave. Det gjør vi. Er så upraktisk å ha bursdag en uke før jul.
Men det blir liksom litt urettferdig det også, å gi sommergave til flere tusen, når brødrene som har bursdag i mars får det i bursdagsgave også.....
Hun blir 9 år.

Helt innafor :) greit å ha en sikkelig sykkel i høst og det høres ut som ho er stor nok til å forså og bukse på at ho alt har fått.

Sånn har mamma alltid gjort når vi fikk sykler i bursdagsgave. Mine søsken er vårbarn og jeg er høstbarn. Fikk sykkel på våren og ett kort (som minte meg på at sykkelen var hovedgaten) og en leke jeg ønsket meg til bursdagen min om høsten.

Hvis ingen andre i huset får sykkel o.l når de trenger det, så er jeg enig i at det bør være bursdagsgave.

Vi gir sånt utstyr ved behov, og justerer heller verdien på bursdag/julegave om nødvendig. Det eneste var da eldste ønsket seg BMX-sykkel. Den fikk han som bursdagsgave.

Men det blir liksom litt urettferdig det også, å gi sommergave til flere tusen, når brødrene som har bursdag i mars får det i bursdagsgave også.....
Hun blir 9 år.
Ja, det er sant. Her er lillebror såpass liten at han ikke skjønner «forskjellsbehandling» enda. Men en niåring skjønner nok at sykkelen er forskudd på gave.

Helt innefor. Jeg har bursdag i februar og skulle ønske jeg kunne fått sånne ting etter før eller etter bursdagen min. En liten gave på selve dagen hørtes lurt ut. Her fikk eldste en liten gave da Hu egentlig ikke trengte noe stort, men ble visst en mobil da hennes klikka og ikke hadde dekning lengre.

Jeg tenker at det er en god ide når dere også gir en liten ting på dagen. Er vinter barn selv og jeg fikk flere ganger sommer gave. Synes det var stas der og da, men kjedelig når bursdagen kom og ingen gave. Barn klarer ikke alltid å forstille seg hvordan en bursdag uten gave blir, de tenker mer her og nå.

Jeg tenker at det er en god ide når dere også gir en liten ting på dagen. Er vinter barn selv og jeg fikk flere ganger sommer gave. Synes det var stas der og da, men kjedelig når bursdagen kom og ingen gave. Barn klarer ikke alltid å forstille seg hvordan en bursdag uten gave blir, de tenker mer her og nå.
Selvfølgelig blir det gave på selve dagen også.
Fins mange småting hun vil juble over å få :)

Litt avhengig av kor de bur går det fint an å få sykkel i desember også. Jenta mi fekk sykkel til jul. Det er rett nok lite snø hjå oss så ho kunne bruke den nesten heile vinteren også.

Litt avhengig av kor de bur går det fint an å få sykkel i desember også. Jenta mi fekk sykkel til jul. Det er rett nok lite snø hjå oss så ho kunne bruke den nesten heile vinteren også.
Akkurat her pleier det å være litt snø i desember selv om vi bor på Østlandet.
Uansett, den sykkelen hun har nå er alt for liten og den er litt ødelagt, så hun trenger ny nå egentlig.
Vår eldste har bursdag i masr, og til hans bursdag hadde vi store problemer med å få tak i en siden butikkene ikke har sykler inne fra september/oktober til april/mai.

Vi har snakket med henne, hun syns det hørtes ut som en veldig god ide :)
Få ny på lørdag

Vi gå ny 2,5 mnd før bursdag, eller besteforeldre ga ny siden den ham hadde var altfor liten. Men noe mer enn 2.5 mnd før hadde vi nok ikke gitt, det er uabsett første gangen det har skjedd. Oleier i utgangspunktet å kjøpe sånt nytt selv når det trengs, men denne sykkelen kostet øitt mer enn ungdomsykler så da var dwt greit med litt penger fra besteforeldre også.

Veldig lurt! En på 9 år forstår stort sett dette og husker at hun har fått gaven på forskudd.

Det synes jeg er veldig lurt! Helt innafor og null problem spør du meg. Gutten min har alltid fått sykler og lignende utstyr til bursdag eller jul. Og ting har blitt gitt på forhånd om behovet har vært der. Aldri noe problem. Har 14-åring nå, men som sagt, gjort slik hele veien de gangene det har vært aktuelt.

Back
Topp