Forskjellsbehandling av barnebarn..

Stibli

Forumet er livet
Mulig dette har vært skrevet om for ikke så lenge siden, men jeg spør fordet [:D]

Merker dere forskjellsbehandling av barnebarna til dine foreldre eller dine svigerforeldre? Altså, behandler dem ungen/ungene dine annerledes enn de andre barnebarna? På godt eller vondt? Og hvordan?

har ikke merka noe annet på den kanten en at svigermor bare har kjøpt gave til svigersøss sin ufødte baby og ikke vår,men min mormor igjen er ett annet kapittel,når jeg fortalte at jeg venta en gutt så kunne ho ikke skifte tema fortere,eneste guttene i familien som er godtatt er hennes egne sønner,blir skikkli lei meg når jeg tenker på åssen barndommen til meg og brodern var,han ble aldri spurt om og være med på ferie og sånne ting.men trur det går bra med han fordet da[;)]spurte han om det og han tenkte ikke på det lenger han...
så har ikke så lyst til og besøke mormor med begge ungene nå liksom

Æg e vant t d fra min egen barndom. Mormor å morfar foretrakk ett barnebarn konstant. Dem va mer som foreldre t ho enn besteforeldre, å ho va skikkeli utakknemli å. Vi andre mått bærre lær oss å itj bry oss om d egentli, men så e d blitt litt dysfunksjonelt på den sia av familien pga favoriseringa fra mormor å morfar. Men æg drit i hele greia egentli, e så vant t d.
Besøke nå mormor når æg e heim vess ho e heim, men har itj samme forholde t ho som æg har t bestemor å bestefar. Dem kan æg snakk me om alt å har d fint me. [:)]

Nei, merker ingen forskjell her, hverken på godt eller vondt og det er jo bra[:)].

nå har vi ikke så mange å dele med vi da - bare en på min side. Blir ikke forskjellsbehandling egentlig, de gir like gaver, er like oppmerksom etc, men merker at de er mer naturlige omkring Nathaniel fordi de føler seg sikkert mer sikre på oss - at vi ikke reagerer uansett hva de gjør: om de finner på ting er det ikke noe vi synes er farlig, de får lov å irettesette om de føler behov etc, og da blir de jo mer avslappet med han. men det er ikke bevisst, og de er veldig nøye på å ikke gi mer hverken av ting eller oppmerksomhet til en.

ORIGINAL: ~Luna~

nop her blir alle bahandla likt til å med di 2 barna som dama til broren min har fra før blir behandla likt som di andre.

blir det kjøpt bobledresser å stuff til barnabarna her får di 2 andre ungene det også.[:)]

Likt skal være likt, det var jo ikke dems valg å komme inn i denne familien[:)][:)][:)]

Så bra!!!!  Flere skulle vært som familien din!!!!

Mærka det, ja, svigerfar e heilt klart mest "gla" i jenten i familien, å mainn min har ei jente fra før, mens vi har to gutta sammen, å det mærkes!! Men han va sånn me sine egene onga å, Rune va gutt, så det va kjæfting å truing å tråillskap fra farn, mens lillesøster har det ganske greit, ja [:)]

ORIGINAL: ~Lucky Me~

nei merker ikke noe. men svigermor har kun våre barn og mine foreldre har bare en utenom våre [:)]

samme her bare omvendt[;)]

her gjorde de ikek det før hu minste mi ble født.. nå er hu demmes store gull, mens hu eldste mi og de andre barnebarna er det ikke sååå populært med. kjempe synd.. er svigerforeldrene mine som gjør det.
de gjør det med gaver, måten de viser oppmerksomheten på osv.

Merker no til forskjellsbehandling mellom besteforeldrene og barnebarna? JA!! Min søsters (med felles far) sønn, asså søskenarnet til "per", er stooor favoritt hos besteforeldrene. "His the one" lissom!!

Vår krabat har aldri overnatta hos besteforeldrene! Han er nå 7 mnd.
Men til helga skal han ligge over 2 netter.
Så spent på åssen det blir kan du si!!
Og det blir første og siste gang!!

Jeg og søstern min har blitt forskjells behandla sjøl.

De har kun to felles barnebarn.. Og tre på bestefars side. (Prater fremdeles om min fam)

Derfor har jeg også stoor tro på at bestefars barnebarn heller ikke blir prioritert i første rekke. Selvom den eldste av de tre har vært hos dem veldig ofte. Kontakten er dårlig!

Ja, med svigerfar merker vi det veldig godt. Han har funnet seg en ny dame, som igjen har barnebarn på den siden. De barna får mye mer oppmerksomhet enn våre dessverre,

Ja, med svigerfar merker vi det veldig godt. Han har funnet seg en ny dame, som igjen har barnebarn på den siden. De barna får mye mer oppmerksomhet enn våre dessverre,
Det må jeg si er dårlig asså! [emoji34]

Men hva gjør du da når mini fyller år?

Her fyller jo krabaten år om 5 mnd. Så tenker endel på om vi skal be de eller ikke.

For vår og minis del.. Egentlig mest vår egen, tenker vi at vi ikke skal be dem. Mens likevell bør be dem! Med tanke at mini ikke er gammel nok til å forstå hvordan ting ligger ann. (Kom på det istad) og derfor bør vi... Tenker bare be de i fam som bryr seg!

Selvom vi absolutt ikke har no særlig lyst[emoji35] Føler jeg at vi bør be dem hvert år frem til han merker forskjellsbehandlinga sjøl!

Hva mener du? (Greit å snakke med noen om d som opplever sånn sjøl [emoji4])

Svigerfar forskjellsbehandla før.
Når det gjaldt gaver.

Eldste som er det aller første barnebarnet kan snurre han rundt lillefingern. Han har hatt hu på overnatting og tatt hu med seg utenom fra hu var 3 år.
En julegave til hu kunne være turklær, tursko, yttertøy, ds, skoleting.

Mens minste som er siste barnebarnet og snart 7 år har sovet der 1 gang. Og ikke blitt med på noen ting utenom med han. Og gaven hu fikk samme året som eldste fikk alt sitt, var en liten bamse og ett lite puslespill.

Hu var ikke så stor at hu skjønte forskjellen. Men en dag hadde hu lagt merke til forskjellen. Så jeg sa til mannen han fikk gi beskjed til sin far. At dette kommer til å bli tull.

Ender med at svigerfar gir meg julepengene og jeg deler det opp som jeg ønsker til de og kjøper det jeg vil til de fra han. Blir hvertfall rettferdig delt opp mellom de nå.

Og svigerfar selv syns det var bedre da, han hadde ikke tid til å handle gaver pga eget firma heller.

Nei, heldigvis ikke. Sært at folk holder på slik!

Jeg og mine søsken ble forskjellsbehandler fra andre fetter/kusiner på den ene siden. Dette "skadet" relasjonen vår, og jeg har dessverre ikke noe godt og naturlig forhold i dag til den gjeldene part.

Mine foreldre behandler alle barnebarna likt. Ikke alle får ting samtidig, men det er hver sin gang å få. Nå er det mest våre barn som får barnepass av besteforeldre, fordi tantebarna mine er store, men da de var små fikk de også mye tid med besteforeldrene. Våre barn har fått mye tid med besteforeldre på begge sidene. Så jeg føler meg heldig. Barna elsker besteforeldrene.

Jeg for min del var farmors øyensten.. jeg var minst og fikk mye pepper fra større søsken.. så hun tok seg litt ekstra av meg

Min mormor forskjellsbehandlet meg og min søster. Hun var selv enebarn, og lot til å få søskensjalusi på min søsters vegne da jeg kom til verden. Storesøsteren min var øyestenen hennes, og hun fikk gaver utenom bursdager og jul og sånt, mens jeg ikke fikk noe. Hun var ofte sur og irritert mot meg, mens søsteren min bare fikk godord. Det var veldig sårt, og gikk hardt ut over selvfølelsen min.

På andre siden var det ingen forskjellsbehandling innad i søskenflokker, men min tante sine barn fikk ekstra mye oppmerksomhet grunnet at ting ikke var så bra i hjemmet der... Og det var helt greit, alle så jo hvordan det var fatt.

Back
Topp