Forskjellige terminer?

BlackPearl85

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Er det noen som vet hvorfor vi får helt forskjellige datoer på forskjellige terminkalkulatorer på nett?
Jeg har vel fått termin alt ifra 24 mars og til 31 mars. Regnes ikke dette ut likt i alle deler av verden?

Vet det kan være en dag og to forskjell fra hvor langt man regner et svangerskap å være. 40-40+3 uker. Men det var litt stort spenn fra 24.31.mars?

Kan det være at noen regner fra unfanglse også har du plotta inn mens alikevel?
Eller så veit jeg at amerikanere regner svangerskap litt anderledes enn oss. Men enda ikke funnet ut hvordan ?:p

Har du "normal" sykluslengde? For hvis du ikke har det, vil det bli stor forskjell om den ikke tar det med i beregningen.
De fleste spør etter første dag i siste mens og syklus lengde. Da blir forskjellen om den regner sv.skap som 40 uker, eller 40+3 som man gjør i Norge.
Men, om jeg bruker en som ikke tar hensyn til lang syklus (feks Nhi sin) så får jeg nesten en mnd feil. Men jeg hadde eggløsning på syklusdag 37, og ikke på dag 14 som er normalen.

Som Glo sier er det vesentlig om du finner en kalkulator som tar hensyn til sykluslengde eller om du vet EL og regner ift den. Det blir sikrest.

WHO regner svangerskap som 40+0. I Norge brukes både 40+0, 40+2 og 40+3 avhengig av hvor du skal føde.

Prøvde bare å lage flere forskjellige sånne tickers ( som den i signaturen min) Men ingen av dem fikk den terminen som jeg har regnet frem selv. Hadde EL rundt 2 juli vet jeg (Hadde EL slim) og første dag i siste mens var 20 juni. Hadde sex på kvelden 3,4 og 5 juli.

Jeg vet ikke hvor lang syklus jeg har, fordi den mensen jeg hadde fra den 20 juni var den første jeg har hatt siden 27 november 2011. Syklusen min før var på 26 dager.

Har du "normal" sykluslengde? For hvis du ikke har det, vil det bli stor forskjell om den ikke tar det med i beregningen.
De fleste spør etter første dag i siste mens og syklus lengde. Da blir forskjellen om den regner sv.skap som 40 uker, eller 40+3 som man gjør i Norge.
Men, om jeg bruker en som ikke tar hensyn til lang syklus (feks Nhi sin) så får jeg nesten en mnd feil. Men jeg hadde eggløsning på syklusdag 37, og ikke på dag 14 som er normalen.

Jeg vet ikke hvordan min syklus er siden min siste mens fra 20 juni var den første jeg har hatt siden 27 november 2011. Syklusen jeg hadde før var på 26 dager.

Prøvde bare å lage flere forskjellige sånne tickers ( som den i signaturen min) Men ingen av dem fikk den terminen som jeg har regnet frem selv. Hadde EL rundt 2 juli vet jeg (Hadde EL slim) og første dag i siste mens var 20 juni. Hadde sex på kvelden 3,4 og 5 juli.

Jeg vet ikke hvor lang syklus jeg har, fordi den mensen jeg hadde fra den 20 juni var den første jeg har hatt siden 27 november 2011. Syklusen min før var på 26 dager.
Tenk at du hadde EL 3.juli kanskje da, da var du 2+0 den dagen og kan regne utifra det. Tickerne regner vel alltid 40+0 tror jeg så du må velge om du skal ha riktig dato eller riktig hvor langt du er.

Nei, det regnes ikke likt i hele verden. Bruk terminkalkulatoren på Babyverden. Den følger norske retningslinjer ;)

Back
Topp