Forskjellige svangerskap?

Chranne

Betatt av forumet
Hei jenter!

De av dere med flere svangerskap bak dere, har det vært stor forskjell?

Jeg er nå gravid for tredje gang. Har et barn fra før og en SA. Klarer liksom ikke helt å la være å sammenligne. Da jeg gikk gravid med datteren min var jeg veldig dårlig. Kvalme, oppblåst, uvelhet og uttalt utmattelse, bare det å komme seg fra seng til sofa ble dagens gjøremål og nå føler jeg meg helt fin! Noe uggenhet på kvelden det er det!

Vet jeg burde være super takknemlig for at det ikke er som forrige gang men blir litt bekymret. (Vet jo at bekymringer hører til men) Så totalt forskjellige svangerskap da! Håper at alt er i orden og at forskjellen bare er fordi jeg ruger på en liten gutt denne gangen[emoji51].

Noen andre som har opplevd sånn forskjell med forskjellige kjønn?

Jeg er gravid for andre gang nå, og synes det er en forskjell! Den største forskjellen er at jeg denne gangen er kvalm. I tillegg hadde jeg lite "menssmerter" før positiv test denne gang, mens forrige gang var det skikkelig smertefult. En litt rar ting som er likt er at begge gangene blødde jeg neseblod i uke 7 [emoji23] og så er jeg like trøtt da..

Har en gutt og da kasta jeg opp fra uke 3 til fødsel. Men nå er jeg snart 5 uker og enda ingen kvalme. Kvalmen kan fortsatt komme [emoji23] men er fortsatt bedre en første [emoji28]

Foreløpig er det akkurat på samme måte som sist gang, dvs at jeg ikke merker annet enn ligamentstrekk :)

Mer kvalm denne gang og halsbrannen er allerede begynt. Sist kom kvalmen i uke 12 og halsbrann i uke 25 :-)

Er andregangs her. Denne gangen kom symptomene raskere og jeg er mer trøtt. Ellers ganske likt foreløpig (heldigvis! Bare uggen og ingen oppkast)

Første svangerskap var det ingen plager overhodet

Andre svangerskap hadde jeg småblødninger hele svangerskapet

Tredje svangerskap,altså dette er det både halsbrann fra en annen verden, kvalme og uvell.. Er fryktelig sliten, slapp og trøtt, men har på følelsen av at det er fordi jeg brygger på noe snusk..

Har en fra før, og mye er likt så langt. Mener jeg var enda trøttere sist, men det kan jo enda komme. Kvalmen er lik. Fikk kviser på halsen sist, nå får jeg de i ansiktet... føler meg som om jeg er 15 [emoji85]

Har en gutt fra før. Da hadde jeg sterkere luktesans. Jeg var kvalm, men ikke like kvalm som nå. Jeg hadde mensmurringer, men ikke så mye og ikke like sterke som nå. Tror jeg er ca like trøtt nå som da.

Nr 1 kunne jeg løpt marathon med jeg var i god form hele veien. Jente.
Nr 2 var jeg mye slapp og trøtt, ingen matlyst. Sinnsykt nedpress fra andre trimester og ut og hadde premature rier en periode og måtte ligge. Jente
Nr 3 formen var fin hele veien. Gutt.

Men selve følelsen var forskjellig på jente og gutt. Jeg følte meg fysisk sterkere med gutt.

Håper svangerskapet blir stikk motsatt av første. Var inn og ut av sykehuset med kraftige blødninger fra uke 30, prolaps (sykemeldt i ti uker før perm) og generelt stor som en hval. Jeg er ganske lita, og det så ut som om jeg hadde en basketball under genseren. En vilt fremmed spurte meg en mnd før datteren min ble født om jeg ventet tvillinger (!) Og så ble hun født 15 dager over tiden. Så det kan jo nesten bare gå oppover :)

Andre gangs, 4+5 og allerede stuptrøtt, lukter altfor godt og er uggen....... Sist merket jeg såvidt noe de 12 første ukene[emoji28]

Håper på helt motsatt svangerskap en det jeg hadde med første :D Fikk nesten alt sist!
Kvalme og oppkast hele veien, bekkenløsning, svangerskapsforgiftning, svangerskapskløe, lå på meg 27 kilo, mye vann i kroppen, hoven og ble tidlig sykemeldt pga kvalme og bekkenløsning.
Så denne gangen håper jeg på null plager og en strålende form! :D

Har bare vært gravid med gutter, forskjellige svangerskap hver gang :p kvalme, ikke kvalme, vondt, ikke vondt, trøtt, sprek... ikke til å bli klok på.

Back
Topp