Forskjellige svangerskap

rødkopp

*gleder seg til mars*
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Aprillykke 2017
Maiblomstene 2017
Dere som ikke er gravide for første gang, er dette svangerskapet annerledes en det/de tidligere? :)

Jeg ble kvalm tidligere og er mye mer kvalm enn sist. Minst like oppblåst, men småraper istedenfor å fise som jeg gjorde sist :p Sist var det første symptomet knallømme pupper som vokste raskt. Nå henger de der som de risposene de er etter ammingen ;)

Var ikke gravid mer enn 14 uker sist, men det er så langt likevel noen forskjeller. Som for eksempel at jeg er SÅ VARM!!!!! :p vrenger av meg alt så fort jeg er inne døra.
Og, jeg har lyst på ISKALD juice av ulike typer. Sist var det sjokolade. Vel... Har lyst på sjokolade også XD

Lå utslått pga kvalme sist. Nå er det lite av den (for øyeblikket) men mye rare strålinger, Murringer enn det jeg la merke til første gang :-P

Jeg mener å huske at jeg ikke hadde så mange symptomer sist heller, og måtte sjekke kalenderen for når kvalmen kom sist gang. Det viste seg å være 7 uker på vei. Nå er jeg 5+3, så jeg er veldig spent på det. Foreløpig ingen kvalme. Men sist gang hadde jeg også så vanvittig ømme pupper, og det kom tidlig - før jeg reagerte på at ikke mensen hadde komt. de siste dagene har jeg blitt merkbart mer trøtt, men ikke sånn at jeg kunne sovet 12-15 timer i døgnet. Tror ikke jeg var så fryktelig trøtt sist gang, heller. Men jeg fryser og er alt for varm om hverandre, det veksler raskt! Men det jo tidlig fortsatt, så det blir spennende å sammenligne utover i graviditeten hvis jeg får lov å fortsette hele veien inn :)

Har fortrengt første svangerskap :P begynte å spy rundt uke 4, og spydde til han var født stort sett. Hadde også veldig bekkenløsning som jeg enda er plaget med. Ikke kvalm enda, men er bare akkurat 4 uker så det kan enda komme :P

Jeg har vært gravid 5 gravid (inkludert dette svangerskapet), men har riktignok kun ett "vellykket". Men svangerskapene har vært veldig ulike. Tre av dem har vært rimelig symptomløse fram til litt oppblåsthet rundt uke 7-8, og påfølgende kvalme i uke 9-10. Med de to andre hadde jeg fullt av symptomer fra uke 4.

Heeeelt annerledes! Min første: ømme pupper,hard i magen, kaffen smakte dritt,trøtt som en dupp.
Ma: murring som kraftig mensen en lang stund.
Sist svangerskap som jeg dessverre mistet i uke 21: ømme pupper,murring på en side,kaffen smakte nydelig,ikke trøtt i det hele tatt.
Nå: ingen symptomer(klikker,vil ha symptomer) :D :P

Heeeelt annerledes! Min første: ømme pupper,hard i magen, kaffen smakte dritt,trøtt som en dupp.
Ma: murring som kraftig mensen en lang stund.
Sist svangerskap som jeg dessverre mistet i uke 21: ømme pupper,murring på en side,kaffen smakte nydelig,ikke trøtt i det hele tatt.
Nå: ingen symptomer(klikker,vil ha symptomer) :D :P
I feel you!
Jeg har vært gravid tre ganger ikl dette. Første gangen da hadde jeg ømme pupper og ble veldig oppblåst. Ellers lite symptomber. Og mistet i uke 11-12.
Så ble jeg gravid med jenta vår, da fikk jeg en illegale svangerskaps kvalme og slet med lavt blodtrykk gjennom hele svangerskapet.
Denne gangen har jeg vel ikke kommer meg langt nok til å kunne si så mye. Eneste er at jeg blir kvalm om jeg spiser for mye. Slik jeg må legge fra meg maten. Mens murringer og en får plutselig en veldig høy temperatur. Og de siste dagene har det vært vanskelig å skille symptomer med sykdom, siden lille jenta mi har smitta meg:-(.
Noen som har vært kjempe kvalm men så slapp unna en gang senere? Eller omvendt?

Sist hadde jeg ingen symptomer før 12 uker, men ble skikkelig dårlig og hundre prosent sykemeldt resten av svangerskapet. Denne gangen har jeg masse symptomer allerede; Vonde pupper og kvalme.

Ble kvalm og uvel tidligere, men det er nok også fordi jeg ikke bare kan hvile når jeg vil med en liten på ett år løpende rundt ;) har også mye sterkere symptomer med en gang denne gangen, men det kan være fordi jeg vet hvordan det føles :) ellers har jeg ikke kommet så langt at det er så lett å sammenligne! Føler derimot på bekkenet en smule allerede :o

Til nå er det akkurat som sist. Kvalmen kom som sist. Håper den ikke varer like lenge som sist!

Back
Topp