Forskjellige svangerskap – ulikt kjønn på babyen i magen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Noen mener man blir mer kvalm med jente, men får mer vondt i hodet med gutt. Du som har vært gravid flere ganger – var svangerskapene ganske like, eller veldig forskjellige? Fikk/får du gutt eller jente?
 
Fått jente og gutt ganske likt men kastet kansje bitte litt mer opp med jenta sånn tre ganger mer dvs tre fire ganger oppkast med jenta og en gang med gutten. Litt usikker om jeg hadde mer vondt i hode med gutten, husker jeg hadde hodeverk med ham men var mye usikre ting i livet da, mistet jobben osv i starten av svangerskapet pluss jeg jobbet sånn typisk 10-12t hver dag siden normal arbeidsuke på den jobben var 45 t i uken uten pause, 50 t i uken med en times lunsj pause til dagen... så det kan jo ha påvirket stress hodepine med gutten.

Magen så ut som guttemage på begge to
 
Noen mener man blir mer kvalm med jente, men får mer vondt i hodet med gutt. Du som har vært gravid flere ganger – var svangerskapene ganske like, eller veldig forskjellige? Fikk/får du gutt eller jente?

Min erfaring var omvendt :D Kvalme og oppkast med første og andre, som begge var gutter.

Da jeg var gravid med jenta var jeg omtrent ikke dårlig, men i overgangen mellom første og andre trimester fikk jeg skikkelig svangerskapsmigrene som varte i rundt en måned. Det var skikkelig ille, klarte så vidt å komme meg på badet for å gå på do eller spy.

Ellers var formen ganske lik med alle tre, det vil si fin fra uti andre trimester, sett bort i fra symfyseløsning med noe mer plager tredje gang (naturlig nok, kanskje).
 
Svangerskapene er veldig ulike. Sist var jeg ikke dårlig en eneste dag, men nå har jeg slitt med mat siden juletider. Ikke kastet opp,men bare dårlig,vil ikke ha noe. Forrige var gutt, nå mener jordmor på tul at dette kan være jente. Vi tror selv det er jente siden alt er så forskjellig. Spennende å se om det stemmer. :)
 
Har to gutter og ei jente.
I begge guttesvangerskapene var jeg litt småuggen i første trimester. Ingen oppkast. Litt halsbrann.

Med jenta kom kvalmen først i uke 13. Var kvalm hele døgnet, kastet opp daglig. Kvalmen varte til fødsel.
Mye halsbrann.

Hadde hodepine med gutt nr2 og vesla, men verst med vesla.
 
De to svangerskapene var så like som de kunne få blitt, men fikk en av hver :happy:
 
Dette svangerskapet er nærmest identisk med det første, så jeg var sikker på at det var en jente i magen. I følge jordmor på OUL blir det en gutt :)
 
1. Jente - beste formen jeg noensinne har hatt
2. Gutt - kvalm, migrene, oppkast - sengeliggende 7 av 9 mnd
 
Totalt forskjellige svangerskap! Første hadde jeg ingen symptomer utenom voksende mage, fikk gutt. Denne gangen fikk jeg hyperemesis, bekkenløsning, ekstrem trøtthet, mye halsbrann, vondt i hodet osv... 33 uker på vei med en jente.
 
Har en av hver og hadde typisk jente symptom med jente og typisk gutte symptom med gutt.
Nå ventes en overaskelse og har typisk jente symptom. Så veldig spent egentlig.

Jeg var møkk kvalm nå og med jenta , men hadde hypermesesi med gutt. Igjen rund mage med jente, halsbrann og kraftig bekkenløsning.

Mindre slike plager med nr 2 som var gutt .
 
Jeg kunne ikke merke forskjell :)
 
5 helt forskjellige svangerskap, myyye kvalm med gutt nr 1 og 5, ingenting med gutt nr 2 og litt med gutt nr 4, jenta var jeg litt kvalm med men aldri oppkast nå venter jeg nr 6 er ikke kvalm eller noe men vet ikke kjønn enda.
 
Totalt ulike, gutt begge gangene
 
To jenter, to helt forskjellige graviditeter ;)
 
Helt forskjellige gutt og jente
 
Hadde jeg kun fått to barn så hadde jeg sagt at det var en stor forskjell. Nå er jeg gravid med nr 3 og det er ikke likt som med de to andre. Så 3 forskjellige graviditeter. Kan ikke akkurat de noe sammenheng med symptomer og kjønn.
 
3 ulike svangerskap, alle jenter. Skikkelig kvalm med hun vi mistet, men jeg tror ikke det har noen sammenheng. Nesten ingen symptomer i det hele tatt med eldste, men med yngste var jeg kvalm og hadde skikkelig hodepine i første trimester. Kunne ikke være ut i sola for da ble jeg skikkelig dårlig. Heldigvis var det høst, så det ble kjapt mørkere.
 
Gravid med nr to nå og har veldig forskjellige svangerskap. Er forskjellig kjønn men vet ikke om det er årsaken...

Mer trøtt nå men det kan henge sammen med jeg har ei å ta meg av fra før... sist trente jeg jevnlig frem til fødsel. Nå har jeg vondt i bekkenet og kan ikke bevege meg mye...
 
Back
Topp